user icon
user icon

Max Verstappen: "We hadden alle vertrouwen op een goede start van het seizoen."

  • Gepubliceerd op 28 jun 2020 15:44
  • comments 20
  • By: Rob Veenstra

Max Verstappen was helemaal klaar om te racen in Australië. Red Bull Racing had een geweldige voorbereiding op het seizoen en het hele team reisde vol goede moed naar Melbourne. Helaas kregen ze vlak voor de start van de vrijdagtrainingen te horen dat de Grand Prix was afgelast vanwege het coronavirus.

In gesprek met Ziggo Sport zei Verstappen: "We hadden er alle vertrouwen in dat we het seizoen goed konden beginnen. Daarna zijn we natuurlijk naar Australië afgereisd. We gingen er eigenlijk vanuit dat we zouden gaan starten. Vlak voordat de trainingen op vrijdag begonnen, kwam het nieuws dat het weekend was afgelast."

"Het is natuurlijk vervelend dat het seizoen niet kon beginnen, maar uiteindelijk dacht ik dat dat minder belangrijk was dan wat er in de wereld gebeurde. Toen we eenmaal thuis waren, gingen we heel snel op slot. Het is raar, je probeert het om er het beste van te maken. Dat heb ik opgelost door veel in de simulator te zitten. Ik hoop natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer in een auto kunt stappen", besluit Verstappen.

Opening Zandvoort

Net voor de seizoensstart opende Verstappen feestelijk het vernieuwde circuit van Zandvoort. Verstappen zegt dat hij niet kan wachten om daar met een Formule 1-auto te racen.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Hier is het bijbehorende filmpje te zien. De eerste van drie.

    Tweet

    • + 2
    • 28 jun 2020 - 16:01
  • mario

    Posts: 6.066

    We zullen het volgende week zien, of dat vertrouwen terecht is/was....

    • + 0
    • 28 jun 2020 - 16:34
    • Owé als die Max zit te lopen te liegen, dan kijk ikkum nooit meer aan!

      • + 1
      • 28 jun 2020 - 17:00
    • @Mario

      Hij zegt toch "hadden"?! ;-)

      Was overigens wel breaking news zeg....

      • + 0
      • 28 jun 2020 - 17:11
  • Eindelijk! Deze week gaat het dan toch gebeuren. Na zoveel aanpassingen in dit jaar ben ik eraan toe. F1 is niet het belangrijkste maar iedere stap naar meer oude structurele waarden is een welkome stap. Deze week even hapjes en drankjes inslaan voor dit feest. En nu maar hopen op een mooi en spannend seizoen.

    • + 1
    • 28 jun 2020 - 17:19
  • Edward M

    Posts: 909

    Het is echt jammer dat er geen meter gereden is in Australië merc had een groot motor probleem tijdens de wintertest met 4 gepolfte motoren
    Dat hebben ze nu kunnen oplossen.

    • + 0
    • 28 jun 2020 - 17:21
    • Reizo

      Posts: 474

      @Edward M Dat wil niet zeggen dat het ook in de races fout zou gaan. Winter test zijn om te testen toch ?

      • + 0
      • 29 jun 2020 - 08:55
  • vPutten

    Posts: 450

    Ondanks dat ik een grote liefhebber van motorische snelheidssport ben, moet ik eerlijk toegeven dat ik de F1 nog niet echt gemist heb. Dat komt waarschijnlijk omdat ik een hele brede interesse heb.
    Maar goed nu begint het toch wel een beetje te kriebelen en laten we hopen op een spannend en sportief seizoen met close racing, dat de beste maar kampioen mag worden. Wie dat is zullen we pas aan het einde van het seizoen weten.

    • + 0
    • 28 jun 2020 - 17:56
    • Allemaal de schuld van Corona. Vroeger wisten we al bij aanvang van het seizoen wie kampioen ging worden.

      • + 1
      • 28 jun 2020 - 19:06
    • Ja @vanPutten, je brede belangstelling is al opgevallen

      • + 2
      • 28 jun 2020 - 23:13
  • sailor

    Posts: 9.353

    Van mij mag het ook echt wel gaan beginnen , ik ben zeer benieuwd naar de verhoudingen tussen de teams .
    Op deze site was er de laatste tijd een hoog V.I ( Veronica Inside ) gehalte , er werden dus genoeg andere onderwerpen aangesneden dan alleen sport, dan kan wel even leuk zijn , maar het is nu wel genoeg geweest, uiteindelijk hebben we ons hier ooit allemaal aangemeld om over f1 te discussiëren

    • + 2
    • 28 jun 2020 - 18:31
    • Zeg nou eerlijk, het was hier met tijden best gezellig toch?
      Beetje vloeken, beetje jennen, beetje seksistisch, beetje humor, en 'n hoop flauwekul.

      • + 3
      • 28 jun 2020 - 19:36
    • sailor

      Posts: 9.353

      Ouwe , je hebt wel een beetje gelijk hoor ;-)
      Als je dan jaren later weer terugkijkt naar die onderwerpen dan denk je bij jezelf , hoe kan ik mij daar nu zo druk over gemaakt hebben , wat moet mij dat eigenlijk allemaal boeien

      • + 0
      • 28 jun 2020 - 22:51
    • Ahhh Genee en Gijp hebben een onderonsje ;)

      • + 2
      • 29 jun 2020 - 07:40
    • Dan wil ik Gijp zijn.

      • + 0
      • 29 jun 2020 - 09:23
  • Max is wel een beetje optimistich, maar ja was hij vorig jaar ook in Melbourne, al die jaren hebben ze bij Mercedes niel lopen slapen, en waren ze snel, goed chassis,goede motor en ook een goede coureur. Ondanks dit alles hoop ik dat ze er dichter opzitten nu qua chassis en motor, Max is eigenlijk altijd wel top.

    • + 1
    • 28 jun 2020 - 18:36
  • "Ik hoop natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer in een auto kunt stappen"

    Is dat een verkapte manier van Max om "lazer op" tegen de journalist te zeggen? 😆

    • + 4
    • 28 jun 2020 - 18:46

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Points 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 103
  • Land NL
  • Date of b. 30 sep 1997 (22)
  • Place of b. Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar