user icon

Max Verstappen: "We hadden alle vertrouwen op een goede start van het seizoen."

  • Gepubliceerd op 28 jun 2020 15:44
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Max Verstappen was helemaal klaar om te racen in Australië. Red Bull Racing had een geweldige voorbereiding op het seizoen en het hele team reisde vol goede moed naar Melbourne. Helaas kregen ze vlak voor de start van de vrijdagtrainingen te horen dat de Grand Prix was afgelast vanwege het coronavirus.

In gesprek met Ziggo Sport zei Verstappen: "We hadden er alle vertrouwen in dat we het seizoen goed konden beginnen. Daarna zijn we natuurlijk naar Australië afgereisd. We gingen er eigenlijk vanuit dat we zouden gaan starten. Vlak voordat de trainingen op vrijdag begonnen, kwam het nieuws dat het weekend was afgelast."

"Het is natuurlijk vervelend dat het seizoen niet kon beginnen, maar uiteindelijk dacht ik dat dat minder belangrijk was dan wat er in de wereld gebeurde. Toen we eenmaal thuis waren, gingen we heel snel op slot. Het is raar, je probeert het om er het beste van te maken. Dat heb ik opgelost door veel in de simulator te zitten. Ik hoop natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer in een auto kunt stappen", besluit Verstappen.

Opening Zandvoort

Net voor de seizoensstart opende Verstappen feestelijk het vernieuwde circuit van Zandvoort. Verstappen zegt dat hij niet kan wachten om daar met een Formule 1-auto te racen.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Hier is het bijbehorende filmpje te zien. De eerste van drie.

    Tweet

    • + 2
    • 28 jun 2020 - 16:01
  • mario

    Posts: 7.384

    We zullen het volgende week zien, of dat vertrouwen terecht is/was....

    • + 0
    • 28 jun 2020 - 16:34
    • Owé als die Max zit te lopen te liegen, dan kijk ikkum nooit meer aan!

      • + 1
      • 28 jun 2020 - 17:00
    • @Mario

      Hij zegt toch "hadden"?! ;-)

      Was overigens wel breaking news zeg....

      • + 0
      • 28 jun 2020 - 17:11
  • Eindelijk! Deze week gaat het dan toch gebeuren. Na zoveel aanpassingen in dit jaar ben ik eraan toe. F1 is niet het belangrijkste maar iedere stap naar meer oude structurele waarden is een welkome stap. Deze week even hapjes en drankjes inslaan voor dit feest. En nu maar hopen op een mooi en spannend seizoen.

    • + 1
    • 28 jun 2020 - 17:19
  • Het is echt jammer dat er geen meter gereden is in Australië merc had een groot motor probleem tijdens de wintertest met 4 gepolfte motoren
    Dat hebben ze nu kunnen oplossen.

    • + 0
    • 28 jun 2020 - 17:21
    • Reizo

      Posts: 474

      @Edward M Dat wil niet zeggen dat het ook in de races fout zou gaan. Winter test zijn om te testen toch ?

      • + 0
      • 29 jun 2020 - 08:55
  • vPutten

    Posts: 1.612

    Ondanks dat ik een grote liefhebber van motorische snelheidssport ben, moet ik eerlijk toegeven dat ik de F1 nog niet echt gemist heb. Dat komt waarschijnlijk omdat ik een hele brede interesse heb.
    Maar goed nu begint het toch wel een beetje te kriebelen en laten we hopen op een spannend en sportief seizoen met close racing, dat de beste maar kampioen mag worden. Wie dat is zullen we pas aan het einde van het seizoen weten.

    • + 0
    • 28 jun 2020 - 17:56
    • Allemaal de schuld van Corona. Vroeger wisten we al bij aanvang van het seizoen wie kampioen ging worden.

      • + 1
      • 28 jun 2020 - 19:06
    • Ja @vanPutten, je brede belangstelling is al opgevallen

      • + 2
      • 28 jun 2020 - 23:13
  • sailor

    Posts: 10.268

    Van mij mag het ook echt wel gaan beginnen , ik ben zeer benieuwd naar de verhoudingen tussen de teams .
    Op deze site was er de laatste tijd een hoog V.I ( Veronica Inside ) gehalte , er werden dus genoeg andere onderwerpen aangesneden dan alleen sport, dan kan wel even leuk zijn , maar het is nu wel genoeg geweest, uiteindelijk hebben we ons hier ooit allemaal aangemeld om over f1 te discussiëren

    • + 2
    • 28 jun 2020 - 18:31
    • Zeg nou eerlijk, het was hier met tijden best gezellig toch?
      Beetje vloeken, beetje jennen, beetje seksistisch, beetje humor, en 'n hoop flauwekul.

      • + 3
      • 28 jun 2020 - 19:36
    • sailor

      Posts: 10.268

      Ouwe , je hebt wel een beetje gelijk hoor ;-)
      Als je dan jaren later weer terugkijkt naar die onderwerpen dan denk je bij jezelf , hoe kan ik mij daar nu zo druk over gemaakt hebben , wat moet mij dat eigenlijk allemaal boeien

      • + 0
      • 28 jun 2020 - 22:51
    • Ahhh Genee en Gijp hebben een onderonsje ;)

      • + 2
      • 29 jun 2020 - 07:40
    • Dan wil ik Gijp zijn.

      • + 0
      • 29 jun 2020 - 09:23
  • Max is wel een beetje optimistich, maar ja was hij vorig jaar ook in Melbourne, al die jaren hebben ze bij Mercedes niel lopen slapen, en waren ze snel, goed chassis,goede motor en ook een goede coureur. Ondanks dit alles hoop ik dat ze er dichter opzitten nu qua chassis en motor, Max is eigenlijk altijd wel top.

    • + 1
    • 28 jun 2020 - 18:36
  • "Ik hoop natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer in een auto kunt stappen"

    Is dat een verkapte manier van Max om "lazer op" tegen de journalist te zeggen? ?

    • + 4
    • 28 jun 2020 - 18:46

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.180
  • Podiums 43
  • Grand Prix 120
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec