Kamui Kobayashi kampte met brandstofprobleem in kwalificatie
- Gepubliceerd op 07 mei 2011 16:03
-
16
- Door: Robin Smeets
"We stuurden hem in Q1 meteen vroeg naar buiten om de systemen te controleren, maar opeens viel de brandstofdruk weg. Vooral als de druk hoog oploopt hadden we problemen. We moeten dit incident goed onderzoeken, want dit hebben we nog niet eerder meegemaakt. Het was jammer voor Kamui en hij staat nu voor een grote uitdaging morgen. Hij is een echte vechter en doordat hij nog veel nieuwe banden heeft zie ik nog altijd mogelijkheden voor de race", aldus Key.
Kobayashi blijft iets voorzichtiger in zijn voorspellingen. "Ondanks dat ik goed kan inhalen, staan er toch wel heel erg veel auto's tussen mij en de tiende positie. Ik ging meteen in Q1 naar buiten omdat we enkele systemen wilden checken. Op het achterste rechte stuk hield de motor er opeens mee op. Het was een probleem met het brandstofsysteem en het kost veel tijd om dat systeem te vervangen."
"Ik moet accepteren dat ik vandaag te maken had met pech en ik ga morgen alles geven in de race", sloot Kobayashi af.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 696
\"Ik ging meteen in Q1 naar buiten omdat we enkele systemen wilden checken\"
En dan houdt de motor er meteen mee op...Zuur!!! Maar ik heb vertrouwen in Kobayashi. Die gaat knallen morgen (hopelijk niet boven een andere wagen)!
Posts: 4.499
@ FrankypankyV8: Het benzinepompje hield er mee op...
Posts: 2.323
ja maar als die stopt houdt de motor er ook mee op
Posts: 4.499
@ little-nightmare: Ja duh! Maar er is dus niks mis met de motor. Als het drinksysteem defect is stopt Kobayashi ook met rijden....
Posts: 18.535
Hij heeft in de vrije trainingen duidelijk bewezen dat hij de 107%tijd in normale omstandigheden had gehaald (itt HRT in het begin van het seizoen)
Posts: 7.177
@Running dat lijkt me nogal logies. Hij heeft nooit in de buurt gezeten om buiten die 107% te komen. Dus een beetje vaag dat je dit neerzet eigenlijk omdat het ook niet echt een reactie is op volgens mij
Posts: 10.089
@m4u
doe niet zo eigenwijs...
Posts: 4.499
@ Raikkonen-FAN: Kwestie van oorzaak en gevolg..., ik focus mij liever op oorzaken in plaats van gevolgen...
Posts: 19.803
Erg jammer vond ik dit toen ik dit zag. Ik gun het Kobayashi altijd enorm, leuke coureur om naar te kijken en hij maakt er vaak het beste van! Vaak lukt het hem zelfs nog Q3 te halen dus erg zuur inderdaad!
Morgen een stuntje door toch naar voren te rijden? 10e plaats moet met een beetje mazzel kunnen:).
Posts: 6
wat ik raar vind is dat Kobayashi geen tijd heeft, dan mag hij toch morgen niet starten met die 107% regel ?
Posts: 11.414
De 107% regel heeft een clausule om snelle auto\'s niet ten onrechte uit te sluiten van racen als ze een keer een probleempje hebben in de kwalificatie:
\"36.3 During Q1, any driver whose best qualifying lap exceeds 107% of the fastest time set during that session will not be allowed to take part in the race.
Under exceptional circumstances however, which may include setting a suitable lap time in a free practice session, the stewards may permit the car to start the race.\"
Posts: 6
waarom mag hij morgen rijden ? hij heeft geen tijd gereden , waarom is die 107% regel er dan ?
Posts: 77
Om te voorkomen dat écht kansloze auto\'s (dus niet de Sauber, die heeft z\'n snelheid al bewezen in de vrije trainingen) deel mogen nemen aan de race en in de weg rijden. Zoals dus ooit het geval was met Alex Yoong en HRT in Australië.
Posts: 7.177
Volgens mij snappen een paar mensen niet echt de 107% regel. Het lijkt me wel duidelijk..
Posts: 517
Veel duidelijker kan inderdaad niet, hoe \'slim\' kan een mens zijn.
Posts: 19.803
Jeetje mensen zeg, snappen jullie dan nog niet waarom die 107% regel er is? Met een beetje logisch nadenken al snap je waarom die regel opnieuw is ingevoerd.
Deze regel is er om te voorkomen dat \'te langzame\' auto\'s deelnemen aan een race, aangezien deze de race onnodige kunnen verstoren. Die regel kwam na 1995.. aangezien er toen teams waren (Simtek, Pacific, Forti) die gewoon per ronde ongeveer 7 seconden langzamer waren dan de snelste, wat absurd was.
NATUURLIJK mag Kobayashi gewoon meedoen. In het verleden is wel eens vaker een bolide stuk gegaan in de kwalificatie. Als het geen achterhoede team betreft mogen ze gewoon meedoen omdat het overduidelijk is dat het bolides zijn die onder reguliere omstandigheden fluitend binnen de 107% rijden.