Jerome D'Ambrosio verslaat teammaat Glock in Turkije
- Gepubliceerd op 07 mei 2011 13:55
-
22
- Door: Robin Smeets
"Het gaat er niet om of ik sneller ben dan Timo, het gaat om de vooruitgang. We moeten samen het team vooruit helpen", vertelde D'Ambrosio na afloop van de kwalificatie. "Ik moet nog steeds veel leren, maar het gaat zeker de goede kant op. Dit is mijn eerste seizoen in de Formule 1, dus ik kijk echt uit naar elke race. Zeker de start van de race is altijd speciaal."
"Ons doel is om morgen aan de finish te komen."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam HRT
- Basis Madrid, Spanje
- Daniel Ricciardo 22
12.655 reacties op HRT
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over HRT

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 880
Zat er bij Glock niet een \'significante\' upgrade op die auto? Valt weinig van te merken.
Posts: 1.265
Yup, Virgin moet zich schamen. Misschien dat ze het niet hebben getest, maar ze hebben 3 weken gehad om eventueel een promotiedag of een rechtelijnstest te doen.
Ik denk dat ze binnenkort echt even een bezoek moeten brengen aan een windtunnel. Want blijkbaar werkt hun methode niet echt, en moeten ze kijken in hoeverre de resultaten daar verschillen tov wat de computer berekent. Wel goed resultaat van D\'Ambrosio BTW.
Posts: 1.308
tja kijk, upgrade of niet, d\'ambrosio is eene belg, en om die belgen klein te krijgen, hebt ge meer nodig dan een update ;-))))
Posts: 10.089
hmmmmm.. hahaha
Posts: 898
jammer dat hij 5plaatsen straf heeft
Posts: 4.499
Pijnlijk dat Liuzzi al bijna beide Virgins te pakken heeft. Erg pijnlijk als ze binnenkort om positie 23 en 24 strijden met z\'n tweetjes...
Posts: 10.412
ik had het niet zo verwacht maar die liuzzi kan idd trappen...
Posts: 4.499
@ alonso fan: Uiteraard kan Liuzzi aardig trappen. In de F1 is het misschien nog niet eruit gekomen, maar hij is toch de F3000 kampioen van 2004! Doornebos was de vice-kampioen. Daarbij moet ik wel zeggen dat het wel mager was qua bezetting.
Posts: 79
Windtunneltje heeft veel voeten in de aarde... Zo moeten ze een schaal model produceren dat ze nu waarschijnlijk niet hebben. Daar hebben ze dan ook niet even snel de mensen voor.
Ik verwacht niet dat ze tussen nu en 2 maanden in een windtunnel zitten. Puur op basis van logistiek dan.
Posts: 696
@M4U,
Extra pijnlijk als je je herinnerd hoe HRT zat te klungelen met de auto\'s. Ze hadden niet eens dempers of fatsoenlijke onderdelen!
En dan is \'windtunnel\' idd. het \'toverwoord\'...HRT werkt samen met MercedesGP, in diens windtunnel.
En Virgin blijft maar dom aanmodderen met CFD... *zucht*
Ik blijf het zeggen. Stop die Virgin in een windtunnel en dat ding gaat geheid een seconde sneller, mits ze goede onderdelen bouwen.
Posts: 4.499
@ FrankypankyV8: Dat HRT wel presteert en Virgin niet wil ik niet wijten aan het gebruik van CFD. CFD bewijst zich wel in andere raceklassen en is denk ik wel de toekomst.
Posts: 11.414
\"En Virgin blijft maar dom aanmodderen met CFD... *zucht*\"
Wat heeft CFD hier nou weer mee te maken?
Posts: 11.414
Net zoals het bericht bij Lotus, mist ook dit bericht de benodigde achtergrond.
De heren hebben beide een aero update op hun auto gekregen. Alleen had Glock daarnaast ook een nieuwe vloer met andere uitlaten.
Ze hadden daarmee problemen met de hitte, dus die is weer terug vervangen.
Vervolgens staat Glock dus voor het probleem dat hij in VT3 nog even in een paar rondjes zijn auto moet afstellen. Een auto met ineens een compleet andere balans.
Posts: 696
@M4U,
\"CFD bewijst zich wel in andere raceklassen en is denk ik wel de toekomst\"
Mss. heb je wel gelijk...maar de F1 is toch niet ZO anders dat een auto die d.m.v. het CFD is ontworpen, nauwelijks vooruit te branden is?!
BTW,
Welke topteams maken net als Virgin alleen gebruik van CFD?
@patrickl,
\"Wat heeft CFD hier nou weer mee te maken?\"
Dat schrijf ik toch ook, beste Pat?
Het is nml. HRT die nu in een windtunnel aan het werk zijn en stukje bij beetje dichterbij komen bij Virgin en Lotus...
Posts: 4.499
@ FrankypankyV8: Alle topteams gebruiken CFD en windtunnels. CFD alleen hoeft niet omdat de F1 een geldverspillende competitie is. Virgin wilt een statement maken door slechts alleen CFD te gebruiken. CDF is een methode die overal gewerkt heeft dus ook te gebruiken is in de F1. Er zijn 1001 andere mogelijke factoren waardoor Virgin niet vooruit komt.
Waarom je Lotus erbij haalt is mij weer een raadsel... Zij gebruiken toch een windtunnel...dus wat bedoel je te zeggen met Lotus?
Posts: 4.499
@ FrankypankyV8: Owja, gebruik de citeerknop aub...
Posts: 11.414
Virgin heeft een probleem met de uitlaten van Glock. Dat heeft dus niets met CFD te maken, want dat kunnen ze in de windtunnel ook niet modelleren.
Sterker nog, dat gaat bijna alleen in CFD ...
Posts: 4.499
@ patrickl: Inderdaad ja, hahahaha... CFD is iets waar de anti-fans lekker tegenaan kunnen schoppen.
Virgin is hierin erg innovatief en kostenbesparend. Een voorbeeld voor de toekomst!
Posts: 696
@M4U,
Brrr...Ik schreef dus dat HRT dichterbij Virgin en Lotus kwam...Of rijdt Lotus in de top 3 van de grid o.i.d.??!!
Posts: 4.499
@ FrankypankyV8:
\"\"Wat heeft CFD hier nou weer mee te maken?\"
Dat schrijf ik toch ook, beste Pat?
Het is nml. HRT die nu in een windtunnel aan het werk zijn en stukje bij beetje dichterbij komen bij Virgin en Lotus...\"
De windtunnel heeft er dus niks mee te maken dat HRT dichterbij komt aan Lotus, want Lotus gebruikt ook een windtunnel... Dus hoeft het ook geen nadeel te zijn dat een team CFD gebruikt. Je haalt je eigen argumenten onderuit...
Posts: 11.414
Ferrari gebruikt wel een windtunnel en die kunnen ook niet zomaar de eerste keer racen met hun update. Zelfs niet nadat ze een \"promotie\" event en een aero dag hebben gebruikt.
Posts: 646
Het is dus al de tweede keer dat hij Glock verslaat.
Updates hebben er dus niet alles mee te maken. Tenzij deze de auto trager zouden maken...
Verder dacht ik dat enkel de Virgin van Glock een nieuwe achtervleugel heeft. De voorvleugel en hoge neus hebben ze beiden nieuw.