user icon
user icon

Helmut Marko: "Max Verstappen van streek geraakt door coronacrisis"

  • Gepubliceerd op 05 jun 2020 14:55
  • comments 27
  • By: Rob Veenstra

Dr. Helmut Marko geeft toe dat de corona-crisis Max Verstappen van streek heeft gemaakt. De Red Bull-official zegt dat zijn Nederlandse topcoureur niet zal deelnemen aan een aantal geplande promotie-evenementen voorafgaand aan de back-to-back seizoensherstart in Oostenrijk.

Verstappen wil risico's vermijden

Tegenover het Duitse RTL zegt Marko: "Ik moet zeggen dat hij angstig is. We hadden een aantal evenementen gepland, maar de beveiligingsmaatregelen waren niet echt optimaal. Dat is begrijpelijk. Hij wil wereldkampioen worden, hij wil dit jaar de jongste wereldkampioen ooit worden, dus hij wil elk risico vermijden."

"De meeste coureurs wonen in Monaco, waar de veiligheidsmaatregelen erg streng waren, dus ze zullen allemaal goed beschermd en voorbereid naar hier naar Oostenrijk komen."

Marko zei dat hij Verstappen hoopt te begroeten met een echte handdruk in juli. "Er zijn nog vier weken over, maar met de versoepeling en de cijfers die we in Oostenrijk hebben, hoop ik dat we zoals gewoonlijk een handdruk kunnen krijgen van Max", glimlachte hij.

Geen media aanwezig in Oostenrijk

Marko zei dat er strikte virusveiligheidsprotocollen zijn voor de twee races in Oostenrijk en bevestigde dat de media zullen worden uitgesloten.

"Het zal eigenlijk makkelijker zijn voor degenen die de hele tijd met de pers omgaan omdat het allemaal geannuleerd wordt", lachte hij. "Kimi Raikkonen zegt sowieso niet veel, maar deze keer kan hij niets zeggen!"

Marko bevestigde ook de bewering van F1-CEO Chase Carey dat zelfs als een coureur positief test op coronavirus, het racen doorgaat. "Die coureur zal zijn eigen isolatieruimte betrekken en, heel belangrijk, het evenement zal niet in gevaar komen", zei de Oostenrijker.

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Ik denk dat Max gewoon niet het risico wilt nemen om niet te kunnen racen.
    Als je dan handen schud met iemand (zeker iemand die niet bang is voor corona en aangeeft het allang gehad te hebben) neem je een onnodig risico.

    • + 7
    • 5 jun 2020 - 15:26
    • de volgende keer lees ik weer het artikel ipv alleen de kop.

      • + 5
      • 5 jun 2020 - 15:28
    • Rimmer

      Posts: 7.496

      Ik denk zelf ook dat het eigenlijk makkelijker zal zijn voor degenen die de hele tijd met de pers omgaan omdat het allemaal geannuleerd wordt.
      Kimi Raikkonen zegt bv sowieso niet veel, maar deze keer kan hij niets zeggen!

      • + 1
      • 5 jun 2020 - 15:32
    • Rimmer

      Posts: 7.496

      Oh shit, eerst lezen :p

      • + 1
      • 5 jun 2020 - 15:32
    • @rimmer
      Zo kun je natuurlijk alles relativeren. Feit blijft dat dat type uitlaatsysteem gewoon niet paste door de dubbele diffuser.

      • + 0
      • 5 jun 2020 - 15:34
    • het is klote weer buiten

      • + 4
      • 5 jun 2020 - 15:41
    • Rimmer

      Posts: 7.496

      Klopt kriebelkous maar die hele dubbel diff was er nooit geweest als ze dat type uitlaatsysteem niet hadden bedacht.
      Daarbij klopt de opmerking van Clemenza dat als je weer met je kloten buiten gaat staan het er niet beter op wordt.

      • + 1
      • 5 jun 2020 - 15:53
    • Marko kan wel kletsen, maar ik denk dat Kvyat helemaal niet terugkeert naar RBR.

      Oh shit, eerst lezen!!

      • + 1
      • 5 jun 2020 - 15:59
    • Heeft de fia daarom die tender uit staan voor ballenwarmers? Of heb ik weer iets verkeerd begrepen of gelezen.

      • + 0
      • 5 jun 2020 - 16:00
    • Snork

      Posts: 7.434

      Ballenwarmers? Echt waar? Voor de coureurs nodig?

      • + 0
      • 5 jun 2020 - 17:19
    • DJJeffHax

      Posts: 590

      'Marko zei dat hij Verstappen hoopt te begroeten met een echte handdruk in juli.'

      Max kennende die friemelt nogal vaak aan zijn neus, dus dat handje schudden zou ik als ik hem was maar achterwege laten.

      • + 2
      • 5 jun 2020 - 17:27
  • Zo kom je er ook onderuit...

    • + 1
    • 5 jun 2020 - 15:33
  • Ik heb hem altijd al een bange poeperd gevonden.
    ;-)

    • + 0
    • 5 jun 2020 - 15:41
    • AUDI_F1

      Posts: 1.565

      Van streek, angst en voorzichtig zijn in mijn ogen toch 3 verschillende stadia van je gevoel.

      • + 2
      • 5 jun 2020 - 16:45
  • vPutten

    Posts: 462

    Angst, je zou het natuurlijk ook een goed ontwikkeld relativeringsvermogen kunnen noemen.
    Het is nu eenmaal een zeer gevaarlijk virus waar uiterste voorzichtigheid bij geboden is.
    Ik ken in mijn omgeving een paar mensen die het niet zo nauw namen en waarvan er een paar flink in de problemen geraakten.

    • + 3
    • 5 jun 2020 - 16:00
    • Bij mij op het werk (Hasselt) hebben er ook een flink aantal wekenlang in de put gezeten. Maar we gaan gelukkig weer de goeie kant op.

      • + 2
      • 5 jun 2020 - 16:49
  • RBH2019

    Posts: 2.131

    Waarom zou je handen schudden terwijl dat juist de simpelste aanbeveling is om na te leven... Neem gewoon geen risico ouwe.

    • + 2
    • 5 jun 2020 - 16:47
  • Politik

    Posts: 5.559

    Ik zou ook van streek zijn als mijn baas mij in een kamp zou willen stoppen en besmetten met het corona virus.

    • + 8
    • 5 jun 2020 - 17:04
    • Ja, hij had er een goed oog in toen.

      • + 2
      • 5 jun 2020 - 17:17
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.401

      Gelukkig probeert hij het binnenkort met een handshake Politik 😂

      • + 2
      • 5 jun 2020 - 18:47
  • jd2000

    Posts: 3.513

    Marko heeft een uitgesproken mening. Hij slaat de plank ook regelmatig mis. Maar het blijft een baas. Respect voor deze oude strijder.

    • + 0
    • 5 jun 2020 - 19:01
  • Tja, wie is er niet van streek geraakt van corona....

    • + 0
    • 5 jun 2020 - 19:27
    • Ikke nie, daar ben ik veuls te nuchter voor.

      • + 0
      • 5 jun 2020 - 19:39
    • Ja ik ook,naar na 2 sixpacks Corona en een halve fles tequila raak ik toch ook wel wat van streek......

      • + 0
      • 5 jun 2020 - 20:51
    • Ferluci

      Posts: 54

      Ik ben overgestapt op dat andere Mexicaans biertje E-Boola pilsener. Schijnt geen associatie te hebben met een naar virus.

      • + 0
      • 7 jun 2020 - 10:17
  • sailor

    Posts: 9.380

    Kan dat heel goed begrijpen van Max , dat anderen zo laks zijn met dat coronavirus wil niet dat zeggen dat Max daar in mee moet gaan,
    Max is een jonge zeer talentvolle f1 coureur met een geweldige toekomst in de racesport , maar dat virus had daar zomaar een einde aan kunnen maken

    • + 1
    • 5 jun 2020 - 19:44
  • Lampje01

    Posts: 247

    Gewoon een heel wijs besluit, want het zou vreselijk zijn als hij dit jaar de het WK kan halen, en het verpest wordt door corona. Je ligt er zo twee races uit. Kan het verlies van jouw kampioenschap betekenen

    • + 1
    • 5 jun 2020 - 19:56

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 15:10

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Date of b. 30 sep 1997 (22)
  • Place of b. Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar