user icon
user icon

Lewis Hamilton 'frisser en gezonder' op jacht naar verbeteringen

  • Gepubliceerd op 20 mei 2020 08:49
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton is zesvoudig wereldkampioen in de Formule 1 en won in de voorbije zes seizoenen vijf maal de titel. Van enige verslapping of verzadiging is bij de Brit echter nog geen sprake. Hij benut de huidige lockdown dan ook om zich waar het kan nog verder te verbeteren. De concurrentie is gewaarschuwd, Hamilton is nog lang niet klaar met de Formule 1.

"Door de uitbraak van het coronavirus hebben we een soort sabbatical gekregen en ik geniet er wel van", begint de regerend kampioen. "Ik voel me frisser en gezonder dan ik ooit geweest ben. De grootste opgave is om mentaal scherp te blijven. De ene dag ben je lui, de volgende dag sta je er weer positief in. De sleutel is om dingen te zoeken waar je plezier in schept en waar je eerder misschien geen of te weinig tijd voor had. Verspil geen tijd, dat is volgens mij het belangrijkste."

Hamilton concentreert zich op zijn zwakke plekken. "Deze tijd biedt me de kans om me te richten op mijn zwakke plekken. Saaie dingen als kuitspieren trainen en oefeningen om de bilspieren te versterken. Leuk is het niet, maar belangrijk is het wel. In de sportschool train je vaak de grote spiergroepen, terwijl de kleine spiergroepen net zo belangrijk zijn. Daar probeer ik een volgend niveau in te bereiken, hoe kan ik fitter dan ooit aan de start van het seizoen verschijnen?"

Roestig

De start van het seizoen 2020 laat vooralsnog op zich wachten. Op 5 juli in Oostenrijk is het hopelijk zover. Hamilton is benieuwd hoe dat dan gaat. "We stappen in de auto en in de eerste vrije training op vrijdag zijn we waarschijnlijk zo roestig als het maar zijn kan. Het is interessant om te zien hoe dat uitpakt. Ik heb aan de telefoon gehangen met mijn team, met race-engineer Peter Bonnington en strateeg James Vowles, om te bepreken wat we kunnen doen om er zo min mogelijk last van te hebben."

"Ik kruip vermoedelijk wel in de simulator, een bezigheid waar ik niet van hou. Dit soort middelen moeten we wel gebruiken om te zorgen dat we aan de start staan alsof we geen enkele race gemist hebben. Dat is nu het voornaamste, hoe kunnen we in Oostenrijk arriveren alsof we al tien Grands Prix achter de rug hebben? Dat is de uitdaging. Ik weet niet of het mogelijk is, maar het is wel een mooi mikpunt", aldus Hamilton.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • goede zaak dat Lewis Hamilton in de gym eindelijk eens zijn bilspieren onderhanden neemt, is de corona crisis toch nog ergens goed voor, vond het al geen porem die uitgezakte reet van hem, stoorde me daar mateloos aan gedurende de races!!

    • + 5
    • 20 mei 2020 - 08:53
    • Wel balen hoor.... heeft ie toch weer verbeteringen gevonden gedurende de winter en wordt ie nog sterker :-(

      • + 2
      • 20 mei 2020 - 08:59
    • masf1

      Posts: 6.235

      @clemenza

      Boeit Lewis geen reet wat jij denkt of vind.

      • + 0
      • 20 mei 2020 - 09:04
    • Ik vind wel dat Lewis 'n lekker kontje heeft.

      • + 4
      • 20 mei 2020 - 09:08
    • jd2000

      Posts: 3.348

      Juist @masF1, daarom traint hij nou z'n bilspieren...

      • + 1
      • 20 mei 2020 - 09:09
    • masf1

      Posts: 6.235

      @ouwe

      Zulke opmerkingen zet je maar op GayToday.

      • + 1
      • 20 mei 2020 - 09:10
    • Snork

      Posts: 7.023

      Ouwe, get in Lewis. 🤣

      • + 2
      • 20 mei 2020 - 11:18
  • jd2000

    Posts: 3.348

    Zijn concurrenten zullen nu wel zwaar onder de indruk zijn..

    • + 0
    • 20 mei 2020 - 09:06
    • masf1

      Posts: 6.235

      Welke concurrenten?

      • + 3
      • 20 mei 2020 - 09:18
    • Bottas ?

      • + 1
      • 20 mei 2020 - 09:23
    • masf1

      Posts: 6.235

      Bottas is een team genoot,dus nogmaals welke concurrenten?

      • + 1
      • 20 mei 2020 - 09:30
    • ik denk (hij zal het nooit toegeven) dat Max Verstappen wel een beetje zenuwachtig wordt van het nieuws dat Lewis nu ook zijn kleinere spiergroepen traint

      • + 3
      • 20 mei 2020 - 09:34
    • Snork

      Posts: 7.023

      Max kan z’n kringspier extra trainen. Wellicht dat het helpt.

      • + 2
      • 20 mei 2020 - 11:19
    • Lewis doet het in z'n broek voor Max, het is natuurlijk niet voor niets dat hij zijn sluitspier keihard aan het afpeigeren is...

      • + 1
      • 20 mei 2020 - 11:50
    • Lewis zijn kringspier heeft na de corona crisis Arnold Schwarzenegger-achtige proporties

      • + 1
      • 20 mei 2020 - 13:02
    • I'll be black!

      • + 0
      • 20 mei 2020 - 17:57
  • Lampje01

    Posts: 164

    ik krijg bijna medelijden met hem. saaie dingen als spieren trainen, de simulator in..wat een rotleven.

    • + 0
    • 20 mei 2020 - 12:04
  • Supa

    Posts: 1.389

    Wat een legende.

    • + 0
    • 20 mei 2020 - 13:12
    • Mrduplex

      Posts: 340

      Een God is het! Zo'n veelbelovende Russell en Norris komen niet eens in de buurt. Halen niet eens een podium.

      • + 0
      • 20 mei 2020 - 14:07
  • walter33

    Posts: 573

    Coolio

    • + 0
    • 20 mei 2020 - 17:29
  • Oh wat hoop ik dat Burger King of McDonald Mercedes gaat sponsoren volgend jaar.

    • + 1
    • 20 mei 2020 - 20:33
    • Nou dan doen ze dat, jij je zin, het team en een sponsor erbij. En Hamilton gaat dan echt niet ineens Burger King of McDonalds promoten. Dat weten die bedrijven zelf ook wel als ze een beetje op F1 hoogte zijn.

      • + 0
      • 20 mei 2020 - 21:28
  • mediF1

    Posts: 2.706

    hij heeft alle tijd gehad om in de sim te gaan zitten maar daar heeft hij geen zin in dus als hij straks roestig is dan heeft hij het aan zichzelf te danken . Vraag met trouwens toch al af wat hij gedaan heeft die tijd want als hij alleen zijn kuiten en bilspieren heeft getraind verslapt de rest vanzelf .

    • + 0
    • 20 mei 2020 - 23:00
    • Onderstaand stukje gemist in het artikel?

      "Ik kruip vermoedelijk wel in de simulator, een bezigheid waar ik niet van hou. Dit soort middelen moeten we wel gebruiken om te zorgen dat we aan de start staan alsof we geen enkele race gemist hebben

      • + 0
      • 21 mei 2020 - 04:41
    • Ja klopt dat staat er ook “ vermoedelijk” dus niet dat hij er in heeft gezeten . Verder heeft hij regelmatig laten weten dat hij nooit in de simulator zit omdat hij daar de meer waarde niet van ziet

      • + 0
      • 21 mei 2020 - 23:55

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.945
  • Podiums 81
  • Grand Prix 102
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender