user icon
user icon

George Russell wint virtuele Grand Prix na straf Charles Leclerc

  • Gepubliceerd op 11 mei 2020 08:31
  • comments 8
  • By: Rob Veenstra

Williams-coureur George Russell heeft de virtuele Grand Prix van Spanje op zijn naam geschreven. De jonge Brit profiteerde van een straf voor Ferrari-collega Charles Leclerc. In de voorlaatste ronde deelde de virtuele wedstrijdleiding een tijdstraf van drie seconden aan Leclerc. Hierdoor hoefde Russell, die zelf ook een straf aan zijn broek had gekregen, niet bij de Ferrari-rijder weg te rijden.

Esteban Gutierrez in een Mercedes completeerde het podium. Deze drie heren waren ook in de kwalificatie het snelst geweest, met Russell op pole position voor Gutierrez en Leclerc. Russell gaf na afloop van de race toe dat hij goed op had gelet hoe esporters het Circuit de Catalunya nabij Barcelona benaderden en hoe agressief zij door de laatste chicane scheurden. Die tactiek paste de Williams-coureur tijdens de race zelf ook toe.

Even leek hem dat de overwinning te kosten, maar de tijdstraf voor Leclerc neutraliseerde zijn eigen straf en dus kon Russell er met de winst vandoor gaan. Alexander Albon en Nicholas Latifi eindigden als vierde en vijfde. Lando Norris had zich als achtste gekwalificeerd, incasseerde een grid penalty van vijf plekken en had in de race weer last van de gebruikelijke problemen met de verbinding.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • zo, kijk eens aan, 't is wat........

    • + 1
    • 11 mei 2020 - 08:36
    • Rimmer

      Posts: 7.485

      Ja ja, nee nee.

      • + 1
      • 11 mei 2020 - 09:45
  • John6

    Posts: 3.931

    Ik heb 5 min gisteren gekeken, ik vind er geen reet aan om te kijken,misschien zijn er genoeg die het wel leuk vinden.

    • + 2
    • 11 mei 2020 - 08:59
    • Ik vind er ook niks aan, virtuele Moto GP idem dito.

      • + 0
      • 11 mei 2020 - 11:54
    • T grijpt mij ook niks... ik vind t leuk om zo nu en dan een potje zelf te spelen, maar dit gaat erbij mij niet in... De beangstige momenten zijn gewoon volledig weg... Iets dat toch flink mee speelt als je Grosjean in de buurt ziet komen voor een rondje achterstand vanuit een onboard van de leiders in de race.

      • + 0
      • 11 mei 2020 - 13:24
  • Arie54

    Posts: 2.882

    Zo dan, wat een spanning, wat een spektakel, sportief nu al het hoogtepunt van het total sportjaar. ik zeg volgende races integraal op alle TV-zenders...

    • + 0
    • 11 mei 2020 - 10:55
    • Vooral het geluid! sensationeel!!

      • + 0
      • 11 mei 2020 - 11:41
  • sailor

    Posts: 9.354

    Dan kijk ik nog liever naar een optreden van Susan Boyle , zelfs dat is nog meer kippenvel

    • + 0
    • 11 mei 2020 - 12:00

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

View more photos

AT Grand Prix van Steiermark

Lokale tijd 

View more photos

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team -
  • Points -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Mexico (land)
  • Date of b. 5 aug 1991 (28)
  • Place of b. Monterrey, Mexico (land)
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar