user icon

Slotstuk seizoen 2020 in januari 2021 is nog altijd mogelijk

  • Gepubliceerd op 10 mei 2020 11:22
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Een einde van het Formule 1-seizoen 2020 in januari 2021 behoort nog altijd tot de mogelijkheden. Die boodschap droeg Formule 1-baas Chase Carey uit. De voorkeur gaat uit naar een seizoen dat voor de jaarwisseling afgelopen is, maar in geval van nood wijkt de koningsklasse van de autosport uit naar het nieuwe jaar.

De start van deze Formule 1-jaargang staat nu gepland voor 5 juli, wanneer de Grand Prix van Oostenrijk op het programma staat. Meer details over de kalender zijn nog niet bekend, maar waarschijnlijk eindigt het seizoen met twee Grands Prix in het Midden-Oosten in december.

Mocht het nodig zijn, dan trekt de Formule 1 de jaargang echter door tot in 2021. Carey: "Ons huidige plan is om het seizoen 2020 in december af te ronden, later dan in het oorspronkelijke schema de bedoeling was. Maar we evalueren en overwegen ook een slotstuk in januari. Dat is zeker een optie, we kunnen daarvoor kiezen."

"Het liefst eindigen we het seizoen in december. Anders moet je rondom de feestdagen een lange pauze inlassen, we gaan niet racen tijdens de Kerst of rondom de jaarwisseling. Maar een evenement in januari 2021 is een optie en dat is iets waar we samen met promotors en ander stakeholders naar kijken. Het doel is echter om halverwege december de seizoensfinale in te roosteren."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Ach waarom niet. De auto's mogen toch niet drastisch worden veranderd... een winterstop alleen in de maand februari is prima. In maart weer naar Melbourne en dan alles weer als "normaal" op pakken.

    • + 4
    • 10 mei 2020 - 12:23
    • vPutten

      Posts: 1.612

      Hopelijk komen er snel een goed vaccin en medicijnen op de markt want pas dan kan alles echt weer normaal verlopen.

      • + 1
      • 10 mei 2020 - 12:44
    • ringo

      Posts: 3.355

      vaccin zal nog lang moeten wachten.. wat ze nu zoiezo moeten verbeteren is het testen en identificeren...meer zelf test voor identificatie waar men sneller over kan gaan voor echte testen..Zal ook nodig zijn als men vliegtuig wilt nemen.. vaccin heb ik een beetje hardhoofd in... Maar leven zal zoiezo voorlopig flink veranderen.

      • + 2
      • 10 mei 2020 - 14:06
    • ze hebben maanden terug in Barcelona al uitgebreid getest @Ringo,
      nu is het tijd om te racen! ;)

      • + 1
      • 11 mei 2020 - 08:34
  • Snork

    Posts: 10.499

    Ja, top! Doorracen in januari. Geen saaie winterstop na deze veel te lange pauze. Ik ben voor.

    • + 1
    • 10 mei 2020 - 13:08
    • waarom geen race met de kerst? De hele familie aan tafel met het kerstmaal en deze jongen in de bank met bord op schoot F1 kijken :)

      • + 0
      • 11 mei 2020 - 08:29
    • Precies @clemenza: joggingpakken aan en racen maar!

      • + 0
      • 11 mei 2020 - 09:42
  • ringo

    Posts: 3.355

    beetje wrang ga je al beetje over je limiet in 2021. 145 miljoen is dan beetje te laag als je nog verder moet ontwikkelen en testen en slotstuk is in januarie.

    • + 1
    • 10 mei 2020 - 13:26
  • John6

    Posts: 5.136

    Als het mooi weer wordt dan gaan alle mensen wel naar buiten, dan zie je vanzelf wel hoe het zal verlopen, als dit redelijk gaat dan kan alles weer redelijk normaal zijn over een 3-4 maanden.
    Dan wordt het inderdaad tijd dat er weer eens gas gegeven gaat worden met de bolides.

    • + 0
    • 10 mei 2020 - 13:35
  • laten we het hopen, maar eerst dat virus de wereld uit

    • + 3
    • 10 mei 2020 - 17:00
    • Mette

      Posts: 530

      De wereld uit zal niet gebeuren. We moeten ermee leven en er komt vast wel een keer een effectiecere behandeling. Maar laten we wel leven tot we doodgaan

      • + 0
      • 10 mei 2020 - 18:01
    • Ik leef sowieso wel tot ik de pijp uitga, ondanks dat dat logica is van lik m'n vessie....

      • + 0
      • 10 mei 2020 - 18:48
    • Joeppp

      Posts: 4.134

      Niet likken!

      • + 0
      • 10 mei 2020 - 18:54
    • Juist wel.
      Er haast niets boven 'n goeie likpartij.

      • + 5
      • 10 mei 2020 - 19:10
    • Er haast= Er gaat.
      Maar ik twijfel niet aan jullie intelligentie.

      • + 3
      • 10 mei 2020 - 20:33
    • Lik ‘m aan ouwe!

      • + 1
      • 10 mei 2020 - 23:20
    • Ouwe likker als Lassie.....

      • + 1
      • 11 mei 2020 - 00:29
  • VES

    Posts: 1.111

    Als het kampioenschap pas in de laatste race in Januari wordt beslist door Verstappen is hij dan de jongste Kampioen ooit, of blijft Vettel het dan ?

    • + 0
    • 10 mei 2020 - 21:25
    • Totalia

      Posts: 904

      Waarom denk je dat MaX kampioen wordt? Ik denk niet dat de fabrieken achter de schermen hebben stil gezeten qua ontwikkeling.... dat kan een voordeel zijn of een nadeel voor Max.... testdagen zagen er goed uit, maar dat is alweer zooooooo lang geleden

      • + 0
      • 11 mei 2020 - 08:37

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 22 nov 1953 (67)
  • Geb. plaats Ireland, Groot Brittannië
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar