user icon
user icon

Teamleden Pirelli besmet met coronavirus

  • Gepubliceerd op 16 maa 2020 18:47
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra

Nadat het team van McLaren zich vorige week terugtrok door een positieve test van het coronavirus van een medewerker werd de Grand Prix van Australië afgelast. Veel teams wilden uiteindelijk toch niet rijden, terwijl Ross Brawn - de sportief directeur van de F1 - het weekend wel graag had willen beginnen.

Als gevolg hiervan werden alle pitboxen weer afgebroken en inmiddels is bijna al het F1-personeel weer in Europa, thuis. Inmiddels is bekend geworden dat er een medewerker van Pirelli besmet is geraakt tijdens zijn periode en dagen in Melbourne, zo maakte het Italiaanse bedrijf vanmiddag bekend. Hij is nog in Australië en volgt alle relevante procedures van de Australische gezondheidsinstellingen.

Pirelli vertelde verder: "Deze autoriteiten hebben aan ons bevestigd dat deze persoon geen contact heeft gehad met derde personen waardoor er geen speciale preventieve maatregelen genomen moeten worden voor andere personen."

"Pirelli houdt de situatie nauwlettend in de gaten, zoals de richtlijnen van de overheid en andere instellingen voorschrijven."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Hopenlijk kan dat coronavirus zsm aan banden worden gelegd.

    • + 8
    • 16 maa 2020 - 19:16
    • NicoS

      Posts: 11.122

      Bij Pirelli moet dat wel lukken.....;)

      • + 3
      • 16 maa 2020 - 19:20
    • De term "C-compound" krijgt ineens een compleet andere betekenis ;)

      • + 2
      • 16 maa 2020 - 19:26
    • 3 maandjes. Hopelijk is het dan minder.

      • + 0
      • 16 maa 2020 - 20:01
    • mario

      Posts: 5.988

      @Royalere: Je kunt het wel hopen, maar het is onmogelijk om er een tijdsspanne aan vast te knopen.... Zeker omdat je het wereldwijd moet bekijken en niet per land, omdat er in de F1 mensen van over de gehele wereld werken... Dan red je het niet in een maandje of drie hoor....

      • + 1
      • 17 maa 2020 - 07:37
    • Royalere... Minder is niet goed genoeg. Onder controle zou een flinke stap zijn. Ik bedoel... De gehele economie ligt plat. Minder races in F1 betekent een minder grote prijzenpot... Ik maak me dan weer zorgen om Williams. Haas met een slechte auto gaat vertrekken... Renault met een belabberde auto en een flinke deuk in de autoindustrie zou toekomst aspiraties ook niet bespoedigen.... 2021 met 16 of 14 auto's is niet heel gek als dit rare virus langer dan 6 maand stand houdt.

      • + 1
      • 17 maa 2020 - 09:44
  • d07

    Posts: 691

    Inmiddels is bekend geworden dat er een medewerker van Pirelli besmet is geraakt tijdens zijn periode en dagen in Melbourne, zo maakte het Italiaanse bedrijf vanmiddag bekend.

    Een medewerker, waarom suggereert de titel dan teamleden?? Wat is dat toch sinds de afgelopen dagen met die sensatie koppen. Op een ander draadje is mijn post zelfs niet eens geplaatst omdat ik aangaf dat het niet officieel was/is dat de Dutch GP gecanceld is.

    • + 3
    • 16 maa 2020 - 20:37
    • NicoS

      Posts: 11.122

      Als ik het zo lees gaat het om een persoon, dus de kop is inderdaad niet juist.

      • + 2
      • 16 maa 2020 - 21:10
  • Kubica

    Posts: 3.586

    Teamleden of eentje ??

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 20:58
    • mario

      Posts: 5.988

      1 teamleden... Naast Corona ook nog eens een meervoudige persoonlijkheidsstoornis ;)

      • + 1
      • 17 maa 2020 - 07:40
  • Joeppp

    Posts: 2.622

    Je kan het nu wel blijven melden maar bijna in elk bedrijf is er wel iemand die besmet is of is geweest of het gaat krijgen.

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 21:42
  • TimofTom

    Posts: 39

    Wat ben ik blij dat deze Grand Prix niet is doorgegaan. Dit was echt een drama geworden mbt corona.

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 22:01
    • Drama??? Je bedoeld dat mensen pardoes dood neervallen voor de camera ofzo?
      Lewis Hamilton reed vorig jaar gewoon nog een Grand Prix terwijl hijzelf een virusinfectie had.

      Overdrijven is niet nodig hoor. Er vallen sowieso al honderdduizenden griepdoden per jaar in de wereld waarom vind je dat dan geen noemenswaardig drama? Nieuwsberichten zijn veelal erg eenzijdig en wakkeren onnodig angst aan, hamsterwoede is een mooi voorbeeld. Voer voor pschychologen. Mensen zijn dieren, kuddegedrag.

      • + 1
      • 16 maa 2020 - 22:43
    • Nu is het een virus waar Lewis vorig jaar last van zou hebben?
      Volgens de kenners hier ging het om een kleine verkoudheid...werd lacherig over gedaan.

      • + 2
      • 16 maa 2020 - 23:29
    • @NBs En als er bovenop die "normale" honderdduizenden griepdoden ook nog eens honderdduizenden corona doden vallen is er volgens jou nog steeds niks aan het handje zeker? Jij bent echt niet helemaal goed in de kop!

      • + 6
      • 16 maa 2020 - 23:33
    • @Schwantz met vooral jouw laatste zin diskwalificeer je jezelf weer tot het hebben van een discussie op normaal niveau, alleen zonder tieren en schreeuwen kan je normaal met elkaar praten.
      Leer dat eens, daarna mag je het nog eens proberen. Iedereen heeft recht op een 2e kans, zelfs jij.

      • + 2
      • 17 maa 2020 - 00:16
    • @nobullshit

      Gister in een ander draadje legde een arts uit dat het corona virus tot 30x meer besmettingsgevaar heeft en tot 12x meer dodelijk is dan de griep wat uit harde cijfers naar voren is gekomen .

      Heel de wereld gaat in lockdown , in Italie kunnen ze de doden niet eens aan en jij praat over kuddegedrag .....
      echt he je doet je naam geen eer aan

      • + 6
      • 17 maa 2020 - 00:24
    • Joeppp

      Posts: 2.622

      Nobullshit, ik dacht dat je ook een beetje was bij gedraaid maar nu ik dit nu op dit moment van je lees kan ik het alleen maar eens zijn met Schwantz. Je bent niet goed bij je hoofd en dan zeg ik het nog op een normale manier. Dat heeft niks met tieren te maken of geen respect maar is puur op basis van alle debiele teksten die je de afgelopen dagen uit hebt gekraamd. Een andere omschrijving is er helaas niet mogelijk. Oja, en ik zou dit ook recht in je gezicht zeggen voordat je weer komt met iemand dat niet durft te zeggen als iemand voor je stond. Mafklapper.

      • + 7
      • 17 maa 2020 - 03:02
    • mario

      Posts: 5.988

      Jongens en meisjes: Het heeft helemaal geen zin om op NBS te reageren, hij blijft deze corona-pandemie bagatelliseren en afdoen alsof het niet meer of minder is dan een normaal griepje.... En dan loopt ie te roepen van "wij/de rest" niet een discussie op "normaal niveau" kunnen voeren.... Het is eerder andersom....
      Het wordt tijd dat hij z'n naam aan gaat passen, want hij kraamt alleen maar Bullshit uit....

      • + 2
      • 17 maa 2020 - 07:50
    • mario

      Posts: 5.988

      @Joep: Mooi woord "Mafklapper" die ga ik onthouden 👍😂

      • + 0
      • 17 maa 2020 - 07:51
    • Pappous

      Posts: 846

      Beste mensen die meneer NoBullshit is alleen maar een beetje aan het provoceren. Dat hij dat nogal onbeholpen doet kan hij ook niets aan doen, dat is zijn manier van communiceren, zijn karakter, zijn mentaliteit, zijn gebrek aan zelfreflectie, zijn denkniveau. Dus wees een beetje lief voor hem, hij kan er niets aan doen, hij weet niet beter, heb medelijden met hem.

      • + 3
      • 17 maa 2020 - 11:49
  • redfox

    Posts: 31

    Teamleden van Pirelli? Heeft Pirelli ook al een F1-team? Ik dacht dat het een bandenleverancier was :)

    • + 1
    • 16 maa 2020 - 22:51
    • het is toch een team van medewerkers die de raceteams voorzien van banden ?

      • + 2
      • 17 maa 2020 - 00:25
    • redfox

      Posts: 31

      Als de bandenleverancier een team is, dan is de FIA een team, de baancommissarissen zijn een team, de mensen die vlaggen, de mensen die de baan schoonbezemen. Zelfs toeschouwers zijn een team......

      • + 0
      • 19 maa 2020 - 12:10
  • tja voor de rest geen F1 gerelateerd 'nieuws' te melden..

    Kan hoor dat er 1 of meerderen van de teams besmet zijn geraakt, zo'n schokkend nieuws is dat inmiddels allang niet meer!
    Bij mij op het werk ook 3 die naw besmet thuis aan het uitzieken zijn..

    • + 0
    • 17 maa 2020 - 10:18

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 23 nov 1954 (65)
  • Geb. plaats Ashton-under-Lyne, Lancashire, England, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender