user icon

Kovalainen gelukkig bij Team Lotus en denkt niet aan vertrek

  • Gepubliceerd op 14 apr 2011 14:18
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Heikki Kovalainen is niet bezig met een transfer. De Fin is bij Team Lotus helemaal opgeleefd en gelukkig. Zijn prestaties zijn ook weer in orde, waardoor zijn naam in de geruchtenstroom steeds vaker valt in verband met andere teams. Maar Kovalainen speelt niet met de gedachten om zijn inmiddels vertrouwde omgeving te verlaten.

De eenmalig Grand Prix-winnaar deelde aan Turun Sanomat mede: “Ik voel dat ik de weg naar boven weer gevonden heb in mijn loopbaan. Ik heb mijn positie geconsolideerd na de gebeurtenissen bij McLaren en mijn gevoel is zeer positief. Ik kijk niet rond, ik voel me goed bij dit team. Ik denk niet aan andere werkgevers, op geen enkele manier. We liggen op schema met wat we doen en waar we naartoe willen, dus waarom zou ik weg gaan. Natuurlijk verandert de zaak als bijvoorbeeld Ferrari of Red Bull Racing aan zouden kloppen. Maar de waarheid is dat ik blij ben, het was geen slechte keuze om naar Team Lotus te gaan.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik heb ook steeds het gevoel dat hij daar gelukkig is. Je ziet dat ook echt aan hem. Bij Trulli heb ik minder het gevoel dat hij gelukkig is.

    • + 0
    • 14 apr 2011 - 14:28
    • Stitch

      Posts: 5.447

      dat idee heb ik ook. Dat komt misschien door het feit dat Trulli 9 van de 10 keer de meerdere in Kovalainen moet erkennen. Of dat nu komt omdat hij degen met de meeste mechanische pech is of niet. Het gevoel wordt er zo niet beter op natuurlijk.

      • + 0
      • 14 apr 2011 - 19:57
  • rchorus

    Posts: 880

    Die jongen is daar helemaal opgebloeid. Mooi om te zien. Heeft ook een sterke vriendschap opgebouwd met Fernandes. Zou tof zijn als hij bij Lotus kan doorgroeien tot grote resultaten.

    • + 0
    • 14 apr 2011 - 14:39
  • ThumbsUp

    Posts: 803

    En gelijk heeft hij. Hij ziet er veel en veel gelukkiger uit bij Team Lotus dan bij McLaren. En dat siert deze man wel.

    Hij is meer iets voor een Team Lotus dan een top team. Daar zit net wat minder druk dan bij een van de toppers. Waar hij volgens mij niet zo goed mee kan omgaan.

    Ik zeg ga zo door Heike...

    • + 0
    • 14 apr 2011 - 14:40
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik zou ook blijven als ik hem was .Het kan alleen maar beter worden en aangezien de stoeltjes niet voor het oprapen liggen .

    • + 0
    • 14 apr 2011 - 14:41
  • Buhi

    Posts: 79

    Jeezes, Trulli en Kovi brengen niks bij aan de f1. Trulli had vroeger nog wat snelheid, Kovalainen heeft al laten zien dat hij in een winnende wagen niks kan doen. Beide rijders buiten lijkt me de logistische keuze.

    • + 0
    • 14 apr 2011 - 14:51
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Hij past daar ook goed bij. Het zou mooi zijn als hij nog een tijd blijft en samen met Lotus verder naar voren weet te komen.

    Enne, die foto... wat een beer naast hem zeg, Kovalainen komt niet eens tot aan zijn schouders! :P

    • + 0
    • 14 apr 2011 - 14:52
  • Heiki voelt zich goed bij Lotus, die zie ik daar nog wel een paar jaar doorgaan. En Trulli zal na dit seizoen denk ik wel vertrekken, zet Guido van de Garde maar in die Lotus volgend jaar!!

    @Rodawa, haha die foto idd.. die rechter lijk wel 4meter ofso!

    • + 0
    • 14 apr 2011 - 15:19
    • Heikki is ook maar 1.72m

      En hij geniet denk ook wel bij Lotus ja, ik volg hem toevallig op twitter en hij post wel leuke dingetjes

      • + 0
      • 14 apr 2011 - 15:30
  • @Dominic, maar die rechter is bijna 2 koppen groter.. ik denk dat die gast ruim 2 meter is!

    • + 0
    • 14 apr 2011 - 15:51
  • De reactie van Buhi klopt niet helemaal. Ik geef toe dat Kovalainen niet de beste coureur is, maar het is ook zeker niet de slechtste coureur.
    Het is een redelijke coureur die niet vaak domme dingen doet.
    Hij lijkt zich bij dit team thuis te voelen en kan van daaruit persoonlijk groeien.

    Dat hij Trulli verslaat is ook goed voor hem. Hij is regelmatig sneller dan Trulli. Daarnaast denk ik dat Trulli bezig is met zijn laatste F1 jaar. Zijn prestaties gaan langzaam achteruit en een jong fris talent naast Kovalainen zou in mijn ogen welkom zijn!

    Ik gun Kovalainen en Lotus 1 of meerdere puntenfinishes dit jaar al zal dat een lastige opgave worden!

    • + 0
    • 14 apr 2011 - 16:44
  • turbof1

    Posts: 1.809

    Grappig. Die vent naast Heikki is 2 koppen groter, maar Heikki is wel breder dan hem.

    • + 0
    • 14 apr 2011 - 17:08

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar