user icon


Ricciardo 'verrast' door bekendmaking aanblijven Grosjean

  • Gepubliceerd op 20 sep 2019 09:51
  • comments 13
  • Door: Bjorn Smit

De aankondiging dat Romain Grosjean ook in 2020 bij Haas F1 mag blijven zag niet iedereen aankomen. Daniel Ricciardo was een van de coureurs die het nieuws toch wel enigszins onverwachts.

De prestaties van Haas F1 en Grosjean vallen dit seizoen behoorlijk tegen. De VF-19 is een snelle auto, maar kan niet goed met de banden overweg en vooral bij Grosjean vallen de prestaties tegen. De Fransman krijgt desondanks ook in 2020 de kans om zich te bewijzen bij het Amerikaanse team. De aankondiging daarvan kwam op donderdag en dat verraste Ricciardo wel een beetje.

"Een paar dagen geleden hoorde ik nog dat hij naar de Formule E zou gaan. Ik dacht dat hij de Formule 1 zou gaan verlaten, vooral omdat de afgelopen seizoenen op en neer gingen voor hem. Misschien was het tijd om iets anders te gaan zoeken. Ik was dus een beetje verrast, maar ook niet bijzonder verrast. Als je de kans hebt om in de F1 te blijven, dan is dat beter", vertelde de Australiër aan RMC Sport.

Grosjean keek ook naar andere klassen

Grosjean leek met Nico Hülkenberg te strijden met het zitje bij Haas F1, maar de Duitser zal zijn heil elders moeten zoeken. Grosjean gaf tegenover Auto Hebdo toe dat hij dat zelf ook overwoog, maar dat hij toch graag in de Formule 1 wilde blijven. "Ik heb sinds 2011 geen titel gewonnen en sinds 2013 heb ik geen auto gehad waarmee ik naar het podium kon."

"Soms voelt het alsof je aan het tennissen bent met een tafeltennisbatje. Ik dacht: 'wil ik nog wel doorgaan, terwijl het David tegen Goliath is?' Zou ik niet beter af zijn in een kleiner kampioenschap waar ik om de zege kan strijden. Het is belangrijk jezelf deze vragen te stellen. Het antwoord was echter: ik wil door in de Formule 1."


Reacties (13)

Login om te reageren
  • Diszaidup

    Posts: 858

    Ricciardo was (en ik quote) " een beetje verrast, maar ook niet bijzonder verrast".
    Er zijn ook mensen die schrikken (mét of zonder hoedje) dus ik vind Ricciardo vanaf heden 'KOELBLOEDIG'!

    • + 0
    • 20 sep 2019 - 09:59
    • een koele kikker die Ricciardo inderdaad, bij mij ging er van schrik een bak gloeiende koffie over mijn kruis gisterochtend

      • + 0
      • 20 sep 2019 - 10:18
    • Rimmer

      Posts: 6.557

      Ik schrik hier wel van hoor

      • + 1
      • 20 sep 2019 - 10:38
    • @rimmer, zo erg is het niet, heb inmiddels een heerlijke creme tegen brandwonden welke ik ieder uur uitgebreid moet inmasseren met lange beetje draaiende bewegingen, best aangenaam nog wel, met dank aan Romain

      • + 1
      • 20 sep 2019 - 10:48
    • Dat is een mooi klusje voor mevrouw Clemenza, "vooral het topje goed insmeren schatje".

      • + 0
      • 20 sep 2019 - 10:51
    • mooiste was dat de dame van de apotheek nog maar 1 tube creme had liggen, was een ware run op ontstaan gisteren,
      toen ik ernaar vroeg zei ze "oh, ook met een bak hete koffie in de hand vanochtend het nieuws over Grosjean gelezen zeker?"
      Yep!

      • + 3
      • 20 sep 2019 - 10:57
    • @Dezekantboven: Nou, volgens de 2e zin: "Daniel Ricciardo was een van de coureurs die het nieuws toch wel enigszins onverwachts."
      Dan zijn er dus meer coureurs die het nieuws onverwachts.
      En dat snap ik niet zo, want eigenlijk iedereen verwacht wel, ja toch niet dan?

      • + 1
      • 20 sep 2019 - 12:01
    • Diszaidup

      Posts: 858

      @Coventry Climax, scherp! Zeer scherp!

      ...Maar wie dan?

      • + 0
      • 20 sep 2019 - 12:20
  • Breaking news , iedereen in de paddock is geschrokken

    • + 0
    • 20 sep 2019 - 10:48
    • Diszaidup

      Posts: 858

      Artikel zeker niet gelezen? ;)
      Ricciardo was slechts verrast.
      Dus BIJNA iedereen in de paddock is geschrokken.

      Zou Romain trouwens zelf ook zijn geschrokken?
      Of hebben ze het hem nog niet vertelt?

      • + 0
      • 20 sep 2019 - 11:14
  • OlPlaze

    Posts: 31

    Wel hartverwarmend voor Grosjean dat iedereen schrikt van het feit dat hij in de F1 mag blijven. 🤔

    • + 0
    • 20 sep 2019 - 12:49
  • Dit is, in tegenstelling tot de reactie van Horner, een genuanceerd antwoord met respect naar de betreffende coureur en het team.

    En zoals Ricciardo terecht opmerkt: het is logisch dat Grosjeannde kans om in de koningsklasse actief te blijven met beide handen aan grijpt, zeker bij een veelbelovende equipe als Haas.

    • + 0
    • 20 sep 2019 - 16:01
  • verfuktf1

    Posts: 511

    Tis Vrijdag.....................pfffffffffff

    • + 0
    • 20 sep 2019 - 16:56

Gerelateerd nieuws



JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Zit Max Verstappen bij nog wel op de juiste plek bij Red Bull Racing?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 98
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (33)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel