user icon
user icon

Alonso en Toyota maken op korte termijn Dakar-deelname bekend

  • Gepubliceerd op 10 aug 2019 09:53
  • comments 13
  • Door: Tom van Hooft

Fernando Alonso heeft zijn zinnen gezet op een de Dakar-deelname van 2020. Dit weet Motorsport.com te melden op haar website.

Alonso, die in eerste instantie wilde gaan voor 'The Triple Crown' of Motorsport, testte onlangs al een Toyota-auto in de duinen. Na zijn tweede overwinning op Le Mans hield de Spanjaard het WEC-kampioenschap voor gezien en gaat hij zich richten op nieuwe 'uitdagingen'.

Gisteren besloot McLaren zich te verbinden aan het team van Sam Schmidt in de IndyCars, McLaren-CEO Zak Brown vertelde dat de deur voor Alonso naar Indianapolis altijd open staat.

Motorsport.com meldt echter dat Alonso en Toyota hun partnership voor Dakar 2020 op korte termijn zullen aankondigen. De race zal plaatsvinden in Saoedi-Arabië tussen 5 en 17 januari 2020.

"De volgende uitdaging zal zeer moeilijk zijn", verklaarde Alonso op Instagram. "Deze uitdaging zal mij dwingen om het beste uit mezelf te halen, ik moet er namelijk een aantal maanden aan wijden. Maar, als het niet gemakkelijk zou zijn geweest, zou ik er geen uitdaging in zien", schreef de Spanjaard.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Mmmm, wat zal het zijn?
    Ja of nee.

    • + 0
    • 10 aug 2019 - 10:06
    • "...En dan nu het weerbericht;
      Vandaag 50% kans op regen.
      Morgen 50% kans op regen.
      De rest van de week 50% kans op regen.
      Voor altijd 50% kans op regen.
      Het regent wél of het regent niet. We zullen het gaan zien.
      Nu door met ander nietszeggend komkommernieuws..."

      • + 0
      • 10 aug 2019 - 11:25
  • Quovadis

    Posts: 116

    Respect!
    Leuk om te horen dat hij deze ook gaat doen - winnen zal het niet gaan worden denk ik,
    Het motorsport bloed van Alonso gaat alle kanten op - zou wel leuk zijn als hij her een goed resultaat weg kan zetten.

    • + 0
    • 10 aug 2019 - 11:42
  • Mooi dat de Dakar nu weer echte woestijn aandoet

    • + 0
    • 10 aug 2019 - 13:13
    • StevenQ

      Posts: 6.699

      Jij vind de Atacama woestijn geen echte woestijn?

      • + 1
      • 10 aug 2019 - 15:10
    • Infinity heeft wel een puntje... Ja de Atacama is een echte woestijn maar de Dakar heeft echt een paar edities gehad in zuid-amerika dat de woestijn etappes een lachertje waren... Pas toen Roma zich met etappes ging bemoeien werd t eindelijk weer wat.

      • + 0
      • 10 aug 2019 - 17:08
    • Dakar was altijd in de Sahara, een en al zand. Atacama was leuk, maar meer een strookje duinen.

      Saudi Arabie is 1 grote zandbak en lijkt veel meer op de Sahara

      • + 0
      • 11 aug 2019 - 12:14
  • Ten Brinke kan wel een snelle assistent gebruiken om zijn eerste Dakar te winnen ;)

    • + 2
    • 10 aug 2019 - 18:18
  • Mooi op tijd klaar voor volgend seizoen F1...): Genoeg huidige saaie en/of slechte coureurs die van mij mogen vertrekken ... Allerhande kunstgrepen willen ze uithalen om F1 “aantrekkelijker” te maken... dat dat begint met echte coureurs a la Alonso begrijpt men dan blijkbaar weer niet zo goed, triest dat die geen zitje heeft....

    • + 0
    • 10 aug 2019 - 18:48
    • Dat Alonso geen zitje heeft dankzij Alonso begrijpen ook maar weinig mensen.

      • + 0
      • 10 aug 2019 - 18:59
    • Poepoe wat spannend was Alonso de laatste jaren... alleen maar aan het zeuren... sainz en Norris geven weer een positieve sfeer in het team. Dat helpt mee.... wat zuur moet het voor Alonso zijn om nu te zien dat Honda met rbr wel de successen kan behalen...

      • + 1
      • 10 aug 2019 - 22:29
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Die gast probeert een soort moderne Michel Vaillant te worden.

    • + 0
    • 10 aug 2019 - 19:52
  • Maar, als het niet gemakkelijk zou zijn geweest, zou ik er geen uitdaging in zien", schreef de Spanjaard.

    Als het niet gemakkelijk zou zijn... houdt hij van gemakkelijke uitdagingen?

    • + 3
    • 10 aug 2019 - 22:30

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar