user icon

Alonso en Toyota maken op korte termijn Dakar-deelname bekend

  • Gepubliceerd op 10 aug 2019 09:53
  • comments 13
  • Door: Tom van Hooft

Fernando Alonso heeft zijn zinnen gezet op een de Dakar-deelname van 2020. Dit weet Motorsport.com te melden op haar website.

Alonso, die in eerste instantie wilde gaan voor 'The Triple Crown' of Motorsport, testte onlangs al een Toyota-auto in de duinen. Na zijn tweede overwinning op Le Mans hield de Spanjaard het WEC-kampioenschap voor gezien en gaat hij zich richten op nieuwe 'uitdagingen'.

Gisteren besloot McLaren zich te verbinden aan het team van Sam Schmidt in de IndyCars, McLaren-CEO Zak Brown vertelde dat de deur voor Alonso naar Indianapolis altijd open staat.

Motorsport.com meldt echter dat Alonso en Toyota hun partnership voor Dakar 2020 op korte termijn zullen aankondigen. De race zal plaatsvinden in Saoedi-Arabië tussen 5 en 17 januari 2020.

"De volgende uitdaging zal zeer moeilijk zijn", verklaarde Alonso op Instagram. "Deze uitdaging zal mij dwingen om het beste uit mezelf te halen, ik moet er namelijk een aantal maanden aan wijden. Maar, als het niet gemakkelijk zou zijn geweest, zou ik er geen uitdaging in zien", schreef de Spanjaard.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Mmmm, wat zal het zijn?
    Ja of nee.

    • + 0
    • 10 aug 2019 - 10:06
    • "...En dan nu het weerbericht;
      Vandaag 50% kans op regen.
      Morgen 50% kans op regen.
      De rest van de week 50% kans op regen.
      Voor altijd 50% kans op regen.
      Het regent wél of het regent niet. We zullen het gaan zien.
      Nu door met ander nietszeggend komkommernieuws..."

      • + 0
      • 10 aug 2019 - 11:25
  • Quovadis

    Posts: 85

    Respect!
    Leuk om te horen dat hij deze ook gaat doen - winnen zal het niet gaan worden denk ik,
    Het motorsport bloed van Alonso gaat alle kanten op - zou wel leuk zijn als hij her een goed resultaat weg kan zetten.

    • + 0
    • 10 aug 2019 - 11:42
  • Mooi dat de Dakar nu weer echte woestijn aandoet

    • + 0
    • 10 aug 2019 - 13:13
    • StevenQ

      Posts: 5.328

      Jij vind de Atacama woestijn geen echte woestijn?

      • + 1
      • 10 aug 2019 - 15:10
    • Infinity heeft wel een puntje... Ja de Atacama is een echte woestijn maar de Dakar heeft echt een paar edities gehad in zuid-amerika dat de woestijn etappes een lachertje waren... Pas toen Roma zich met etappes ging bemoeien werd t eindelijk weer wat.

      • + 0
      • 10 aug 2019 - 17:08
    • Dakar was altijd in de Sahara, een en al zand. Atacama was leuk, maar meer een strookje duinen.

      Saudi Arabie is 1 grote zandbak en lijkt veel meer op de Sahara

      • + 0
      • 11 aug 2019 - 12:14
  • Ten Brinke kan wel een snelle assistent gebruiken om zijn eerste Dakar te winnen ;)

    • + 2
    • 10 aug 2019 - 18:18
  • Mooi op tijd klaar voor volgend seizoen F1...): Genoeg huidige saaie en/of slechte coureurs die van mij mogen vertrekken ... Allerhande kunstgrepen willen ze uithalen om F1 “aantrekkelijker” te maken... dat dat begint met echte coureurs a la Alonso begrijpt men dan blijkbaar weer niet zo goed, triest dat die geen zitje heeft....

    • + 0
    • 10 aug 2019 - 18:48
    • Dat Alonso geen zitje heeft dankzij Alonso begrijpen ook maar weinig mensen.

      • + 0
      • 10 aug 2019 - 18:59
    • Poepoe wat spannend was Alonso de laatste jaren... alleen maar aan het zeuren... sainz en Norris geven weer een positieve sfeer in het team. Dat helpt mee.... wat zuur moet het voor Alonso zijn om nu te zien dat Honda met rbr wel de successen kan behalen...

      • + 1
      • 10 aug 2019 - 22:29
  • Mojito

    Posts: 4.470

    Die gast probeert een soort moderne Michel Vaillant te worden.

    • + 0
    • 10 aug 2019 - 19:52
  • Maar, als het niet gemakkelijk zou zijn geweest, zou ik er geen uitdaging in zien", schreef de Spanjaard.

    Als het niet gemakkelijk zou zijn... houdt hij van gemakkelijke uitdagingen?

    • + 3
    • 10 aug 2019 - 22:30

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (38)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar