user icon
user icon

Allard Kalff en Kees van de Grint blikken vooruit op Britse Grand Prix

  • Gepubliceerd op 09 jul 2019 10:07
  • comments 24
  • Door: Tom van Hooft

Onze collega's van RTL GP Slipstream, Allard Kalff en Kees van de Grint blikken in hun nieuwste editie vooruit op de Grand Prix op Silverstone.

Van de Grint denkt dat in Silverstone de routine van het kampioenschap terug zal keren en Mercedes het dominante team zal zijn. "Ik ga vanuit dat Hamilton boven op het podium staat", vertelde de voormalige Bridgestone-topman.

Tevens denkt van de Grint dat Ferrari gewoon nog steeds een snelle auto heeft gebouwd en hoopt hij dat de Italianen kunnen winnen. "Als Leclerc of Vettel wint vind ik dat nog beter, want dan hebben we een spannende race zondag. Het zal tijd worden dat Ferrari ook eens wint", verklaarde hij.

Ferrari heeft dit seizoen drie kansen gehad op de overwinning, tot driemaal toe lukte het de Italianen niet om de rode auto als eerste onder de vlag te krijgen. In Bahrein kampte het team met problemen nadat Charles Leclerc oppermachtig was, in Canada reed Vettel fysiek als eerste over de streep en werd hij terug gezet en in Oostenrijk kreeg Leclerc te maken met een ontketende Max Verstappen.

Bekijk hier de aflevering van RTL GP Slipstream:

 

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Nikos

    Posts: 292

    Volgens Allard scheelde de update aan Max zijn auto maar iets van 0,1 seconde terwijl Max erg tevreden was over deze update. Ik ken de bronnen van Allard niet maar het lijkt me toch wel iets meer.

    • + 1
    • 9 jul 2019 - 10:59
    • Met je eens. Ik heb sowieso een beetje moeite met dit soort 'experts'. Allard Kalff, vd Grint, Michael Bleekemolen, Jan Lammers.... ik geloof er niets van dat dat soort mensen meer weten dan wij als die-hard F1 fans. Iedereen gaat af op dezelfde informatie die in de media naar buiten komt en vormt daar z'n oordeel over. Ze doen niks anders dan hun eigen interpretaties loslaten op publiekelijk beschikbare informatie en dit dan als feit presenteren. Dat is prima maar we moeten hen dan ook niet als autoriteit gaan zien, ze weten waarschijnlijk precies evenveel of even weinig als ons.

      • + 5
      • 9 jul 2019 - 11:06
    • Onderschat niet dat Kalff echt zijn lijntjes heeft binnen de sport. Misschien zelfs meer lijntjes dan menig ander F1-coryfee in Nederland.

      • + 6
      • 9 jul 2019 - 11:10
    • Wouter, dat is echt pertinent niet waar. Beide heren beschikken over een groot netwerk binnen de internationale autosport en maken al tientallen jaren deel uit van die wereld. Ze reageren soms op nieuws, maar putten daarbij evengoed veel uit eigen bron.

      • + 5
      • 9 jul 2019 - 11:21
    • jd2000

      Posts: 3.039

      Wouter666, behalve dat deze zogenaamde experts zelf jarenlang geraced hebben heeft Kees van de Grint jarenlang namens Bridgestone ondermeer Ferrari bijgestaan. Kees heeft nog steeds zijn contacten op de grid, dus ja zij weten meer.

      • + 7
      • 9 jul 2019 - 11:23
    • vd grint is voor mij wel een expert, heeft jarenlang bij Bridgestone gewerkt en weet heel goed hoe het wereldje in elkaar steekt

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 11:26
    • Joeppp

      Posts: 2.231

      Jan Lammers is sportief directeur van Zandvoort waar volgend jaar de F1 gehouden word. Meer er middenin zitten is bijna niet mogelijk! En Kees heeft olie door zijn aderen lopen en weet echt alles.

      • + 2
      • 9 jul 2019 - 11:27
    • ik hoorde een paar weken geleden op RTL van "expert" van de grint nog zeggen dat max zo snel mogelijk naar ferrari moest verkassen en een week later zei binotto dat ze max niet nodig heeft voor volgend jaar. dan denk ik dat zijn netwerk bij ferrari nogal onbetrouwbaar is of hij probeert een beetje interessant te doen.

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 11:33
    • jd2000

      Posts: 3.039

      Nou Petertje, dan is jou de essentie van wat Kees betoogde jou volledig ontgaan.

      • + 4
      • 9 jul 2019 - 11:38
    • Maximo

      Posts: 5.948

      Deze experts zijn leuk om aan te horen omdat ze uit de racerij komen en weten hoe de hazen over het algemeen lopen….

      Maar qua voorspellingen doen komen ze niet veel verder dan het gemiddelde forumlid hier op deze website. Ze zeggen wat dingetjes op basis van wat ze in de internationale pers lezen en misschien verteld iemand een keer een gerucht. Maar zo lang Horner zegt dat men bi RB niet precies begreep waarom de RB15 van Max ineens als de brandweer ging op de harde band en men bij Renault ook niet weet waarom de updates niet het gewenste effect hebben gehad, denk ik dat deze experts al helemaal geen goede voorspelling kunnen doen over hoe het weekend er uit zal zien, anders dan dat Mercedes favoriet is en dat Ferrari het hele seizoen veel meer potentie lijkt te hebben dan er vaak uitkomt en dat RB misschien kan verrassen maar dat dit lastig te voorspellen zal zijn.

      Deze heren trappen wat mij betreft vooral heel veel open deuren in als het op hun voorspellingen aankomt. Maar goed, altijd leuk om deze (voormalige) race-insiders te horen brabbelen over de F1. Het is voor een F1 fan al zo lang wachten tussen 2 GP’s door en dan zijn dit soort video’s leuk als tijdverdrijf.

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 12:37
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.160

      Een kennis van mij is nog erg actief in de kartwereld en heeft geregeld met Kees te maken. Er is zoveel dat het gemiddelde forumlid (ook ik) niet weet over de toewijding van Kees aan de motorsport en de omvang van zijn kennis en bronnen, dat wij de laatste zijn om hem te beoordelen als een 'zogenaamde expert'. 1 ding weet ik wel, de beste man heeft alleen al meer kennis, connecties en toewijding in zijn pink dan ik als motorsport liefhebber in zijn geheel.

      Gelukkig is Kees zeer benaderbaar en openhartig, iets dat je ook al uit zijn boekje van Landia tot Ferrari kunt halen.

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 16:38
    • Hagueian

      Posts: 843

      Je wint geen halve seconde met een voorvleugel zei Allard. Het zou wel een paar tiende kunnen zijn. En het zou beter kunnen zijn voor de voorbanden bijvoorbeeld waardoor je wat meer kan pushen.

      Overigens zou Kees nog een betere teambaas zijn dan Binotto. Die man kan je net meer serieus nemen. Geen ruggengraat. Hij veranderde zijn mening over het incident tussen Verstappen en Leclerc bij SKY omdat Brundle het niet met hem eens was en ging van penalty naar " Ja het is eigenlijk gewoon hard racen zoals het hoort." Slaat nergens op wat die vent allemaal uitkraamt!

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 18:18
  • Ik kan er nog geen paar minuten naar kijken. wat een stel oliebollen. Nietszeggende info, meningen, schieten voor open doel. blba bla..gewoon gelukzoekers die meeliften op de hype van dit moment.

    • + 2
    • 9 jul 2019 - 12:09
    • Ik vind dit in Nederland juist een van de betere praatprogramma's over F1. Kees heeft absoluut veel kennis. Ga het maar eens een tijdje volgen, hij heeft het vaak bij het rechte eind.

      • + 7
      • 9 jul 2019 - 12:21
    • Uhmm...meen je dit serieus? Nah ja, ieder z'n mening natuurlijk. Ik vind het in ieder geval leuk om naar te kijken.

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 12:21
    • VestAan

      Posts: 196

      Helaas vind ik zelf het niveau van Mol + Plooi niet veel beter. Channel 4 had/heeft een stuk beter niveau, maar zenden helaas geen live wedstrijden meer uit.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 12:23
    • Gelukzoekers en meeliften. Nu ik het nog een keer lees besef ik mij wat een domme reactie dit is en vraag ik me af waarom ik op jou reageer.

      • + 4
      • 9 jul 2019 - 12:23
    • Dus terwijl je dit schrijft besef je niet waar je op reageert? Over domme reacties gesproken. Overigens zegt Binotto precies het tegenovergestelde als deze heren.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 14:54
    • Goed lezen vriend. Ik zeg '' waarom ik op jou reageer''. Ik vind je bewoordingen uitermate kinderachtig, vandaar dat ik later denk: waarom reageer ik op zulke figuren?

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 15:43
    • wel vreemd dat je dat schrijft, en er later over nadenkt, terwijl je het al wist toen je het schreef. snap je het zelf nog ?

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 15:58
    • MCL34

      Posts: 426

      Dan kijk je toch niet. Maar door Kees te beschuldigen van meeliften en gelukszoeken zet je jezelf wel flink voor paal.

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 09:19
  • Het enige lichtpuntje van de maandag ;-P.

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 12:19
  • 1.Leclerc
    2.verstappen
    3.Vettel
    4.bottas
    5.Hamilton

    ik zou er voor tekenen. dan kruipt het al dichter naar elkaar toe.

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 15:06
  • mario

    Posts: 5.561

    "Als Leclerc of Vettel wint vind ik dat nog beter, want dan hebben we een spannende race zondag. Het zal tijd worden dat Ferrari ook eens wint"

    Wat een onzin.... v/d Grint zegt dit alleen maar vanwege z'n banden met Ferrari! En het is helemaal geen vanzelfsprekendheid dat we zondag een spannende race hebben gehad als Ferrari wint.... Ook dan kan het oersaai zijn....

    • + 0
    • 10 jul 2019 - 06:53

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.367
  • Podiums 54
  • Grand Prix 102
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender