Martin Whitmarsh ziet sommige circuits als probleem voor de Formule 1
- Gepubliceerd op 08 maa 2011 11:16
-
27
- Door: Robin Smeets
"We moeten niet kritisch zijn op de organisatie van bijvoorbeeld de Grand Prix in Abu Dhabi, waar de seizoensfinale lang niet zo spectaculair was als het gehele seizoen", vertelde Whitmarsh. "Aan de andere kant kan je het wel een gemiste kans noemen als je een van de langste rechte stukken op je circuit hebt met daarna een chicane waar maar één racelijn mogelijk is."
"Brazilië is een goed voorbeeld. De faciliteiten daar zijn niet goed, maar de races zijn er altijd fantastisch. Dus als je iets nieuws bouwt in de woestijn waar je ongelimiteerde ruimte en middelen tot je beschikking hebt, is het doodzonde als je niet voor de makkelijke weg kiest en enkele geweldige bochten namaakt."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 408
Nou, Austin is dus juist een circuit waarin nogal wat klassieke bochten nagemaakt gaan worden. De vraag is echter of dit gaat werken want dat zijn in het geval van Austin nou juist bochten waarin op de originele circuits niet zo vaak ingehaald wordt (S-bochten Suzuka etc.)
Posts: 1.745
off-topic
Dat gezwel op die \"neus\" van McLaren. Wordt steeds gekker:D
Posts: 1.503
Ik zou het net zeggen, de McLaren krijgt last van puisten!
Posts: 1.503
Ik zat de foto\'s nog eens te bekijken, maar zou het niet zijn om dingen van de voorvleugel te meten? Want waar zijn anders die 4 \'kabels\' voor?
Volgens Autosport: We believe this is a measuring device to check wing load.
Posts: 1.745
Ja lijkt mij ook dat ze het gebruiken om de krachten op de vleugel te berekenen. Zoiets kan natuurlijk niet permanent zijn lijkt me.
Posts: 37
Ze willen tog net zoon vleugel als redbull had vorig jaar?
Posts: 2.250
Als dit permanent is en het werkt, dan wordt F1 2011 het seizoen van de bultneuzen. Laat het uit a.u.b., het ziet er niet uit! Dan vond ik de dumbo-oren van in 2008 toch nog aantrekkelijker.
Posts: 7.033
RBR 2009 was ook die data aan het verzamelen:
i54.tinypic.com/35iq1jo.jpg
Posts: 10.089
het erge is dat Mclaren het ook nog mooi wou maken door er gewoon bestickering overheen te doen
oi54.tinypic.com/m9t6ps.jpg
alsof het er echt bijhoort, is dit niet echt een serieus onderdeel??
het drukt de neus wel heel erg omlaag
als Mclaren het erop houd, is de Mclaren de lelijkste auto van het hele veld
Posts: 10.089
oja mijn eerste reactie was
HAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAH
watwas jullie eerste reactie toen je het zag ?
Posts: 9.253
Haha je zou haast denken dat dat ding voor echolocatie oid is:P Als ze hierdoor een acurater beeld krijgen dan met die grote zwarte antenne hebben alle teams dat volgend jaar in het voorseizoen (behalve HRT want geen auto).
Posts: 7.033
Als het voordeel oplevert dan mag het er van mij zeker opblijven! Waarom niet? F1 is geen modeshow maar draait erom wie de snelste auto kan bouwen.
Posts: 1.503
Zoals al verwacht:
McLaren confirms the extreme nose on the car is a test-only measuring device for \'long-term development purposes\'. It won\'t be raced.
Posts: 10.089
gelukkig maar, zulke neuzen moeten verboden worden
Posts: 11.414
Ja die bult is er om een flexibele voorvleugel te ontwikkelen/testen. Dat had inderdaad gewoon verboden moeten worden ...
Button ging er wel sneller mee.
Posts: 5.792
Ik vind hem vaak een praatjes maker maar nu heeft hij gelijk ,hij slaat de spijker op de kop met zijn analysis van de circuits.
Posts: 10.089
Brazilie was ook niks aan geweest als alles op 1 niveau had gelegen,, het omhoog en omlaag gaan is het vette, de aue rouge is daarom ook vet
ze moeten gewoon meer omlaag en omhoog gaan, het landschap volgen, zoals Austin, daar gaan ze heletijd omlaag en omhoog
maar daar wouden ze het, expres de bult omhoog en gelijk weer omlaag, de aue rouge is een goed voorbeeld, daar wouden ze ook recht omhoog, (normaal omdat daar achter een heel mooi rechtstuk kon worden neergelegd) maar dat zou te stijl worden.. dus maakte ze er een flauwe bocht van waardoor het kon
Suzuka zelfde voorbeeld, ze konden niet stijl omhoog, dan maar zig-zag erdoorheen
oftewel: banen als Valencia en Bahrein zijn echt Fake
Posts: 9.253
En toch zijn er ook leuke races gereden in Valencia (afgelopen jaar) en Bahrein \'06 (Raikkonen van P22 naar P3). Net zoals Instanbul; Hamilton heeft daar zwaar huisgehouden in de GP2, het was een van de beste races van \'10 maar de jaren ervoor was het in de F1 een slaapverwekkende optocht (vaak onder leiding van Felipe-baby). In Abu Dhabi 2009 had Kobayashi geen enkel probleem met inhalen en hadden we een mooi gevecht tussen Webber en Button voor P2. Het kan dus wel.
Ik ben wel met je eens dat Spa gewoon ieder jaar geweldig is en dat heeft ook met de hoogteverschillen te maken. Misschien moeten ze zo\'n Amerikaanse oval-banking in Abu Dhabi planten na het rechte stuk
Posts: 10.089
idd, hoe kimi van 22->3 kwam is mij nogsteeds een raadsel trouwens XD hij had die Race dik kunnen winnen, in die auto
maar ik denk dat de meeste oude circuits zo mooi zijn omdat ze zich leiden door de natuur.. bergje op, bergje af.. en dat bergje was daar al zolang als de wereld.. geen bergje gemaakt door ons
een dom circuit als de hockenheim was zelfs leuk (de oude).. als Tilke nu zon baan ontwerpt verklaren we hem voor gek, overal stonden bomen langs de baan, overal.. omdat die bomen er al stonden.. niet omdat die bomen de sfeer moesten verbeteren (als je begrijpt wat ik bedoel)
Posts: 9.176
@ RogerZzz
Die 2e GP2 race in Turkije 2006. Schitterend. De commentator kan het niet geloven:\" Does only Hamilton have brakes on his car?\"
Posts: 11.414
@RogerZzz
Kobayashi ging Button voorbij ja en dan meer omdat Button veel te vroeg remde omdat hij met een volle tank op koude banden reed. Button kwam niet aan Webber voorbij.
Dat is toch niet bepaald een voorbeeld van dat er zoveel ingehaald werd?
Dit jaar gingen Kubica en Hamilton aan Kobayashi voorbij. Dat is al twee keer zoveel geslaagde inhaalacties :)
Posts: 9.253
@patrickl: Daar heb je gelijk in, maar ik noemde het meer omdat dat dingen zijn die mij bijgebleven zijn van die race, terwijl het eigenlijk helemaal nergens meer om ging. En het gevecht Button/Webber vond ik mooi omdat het spannend was in de laatste ronden van het seizoen, en ook op een ander circuit was Button in inmiddels inferieure Brawn waarschijnlijk niet langs de RB5 gekomen. Het is geen Hamilton :P
Posts: 9.253
@Raikkonen-FAN: In 2006 had Kimi zoveel races moeten winnen op grond van zijn rijden... de MP4-20 was mooi, snel maar onbetrouwbaar, de MP4-21 was alleen maar mooi en onbetrouwbaar :S. En in 2007 bleef dat Mercedes-blok ineens werken tot in het oneindige. Breek me de bek niet open :P
Ik ben ook een voorstander van het behoud van de klassieke circuits, maar ik snap wel dat expansie noodzakelijk is voor de F1 om haar high-profile imago te behouden. Singapore vind ik persoonlijk bijvoorbeeld heel erg geslaagd. En kunstmatig hoogteverschillen creeeren ben ik voorstander van. Volgens mij noemen de coureurs bocht 9 of 12 oid van Istanbul ook wel Faux Rouge (Faux is Frans voor fake):P
Posts: 38
nu we het toch over nieuwe circuits hebben...
waarom maken ze geen drempels ofzo?
of zetten ze een mooie schans bij het inrijden van de pits.
waarom rijden ze op rubberen banden als het ook op stenen banden kan.
let op mijn woorden: Bernie gaat dit overwegen!
btw: op 3 wielen rijden kan ook leuk zijn (en kost minder geld natuurlijk):P
Posts: 10.089
ja drempels lijkt me mooi, maar rotondes ook
Posts: 9.176
Vergeet tolhuisjes niet!
Posts: 11.414
OK dat werkte niet. Zo dan:
tinyurl.com/6a8dy95