Nick Fry: "Twee oorzaken voor tegenvallende prestaties"
- Gepubliceerd op 04 maa 2011 00:01
-
18
- Door: Robin Smeets
"De prestaties die we tot nu toe hebben gezien op het circuit zijn natuurlijk nog niet zoals we zouden willen, maar daar zijn twee belangrijke redenen voor", begon Fry. "Ten eerste hadden we in het begin last van koelingsproblemen waardoor we met andere settings moesten rijden. Hierdoor verlies je al veel qua rondetijd. Daarnaast zijn we begonnen met testen met een 'basisauto'. Voor de eerste race zal er echter wel een enorm pakket aan updates op de auto komen."
"We raken zeker nog niet in paniek. We hebben een plan en daar houden we ons aan. Ik denk dat we wel een redelijk vorm hebben als in Australië de eerste race van start gaat. We wisten dat we niet de snelste zouden zijn tijdens het testen, laten we het daar maar op houden."
Verder duiken er geruchten op dat de Mercedes W02 moeite heeft om door de crashtests van de FIA te komen. "We reageren niet op deze geruchten, maar de tests zouden geen problemen voor ons moeten opleveren", aldus Norbert Haug.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 3.471
Die geruchten zijn er niet voor niks meneer Haug!
Posts: 1.745
Daar weet jij als Alonso fan natuurlijk alles vanaf;)
Posts: 2.250
Die zit, Swaerengen! :p
Posts: 11.414
Hangt er vanaf welke geruchten waarschijnlijk. De geruchten dat Alonso in 2010 bij Ferrari zou rijden waren redelijk waar.
Dat van die benzine van Hamilton vast niet ;0
Posts: 350
je wordt toch helemaal gek van mercedes, ze roepen de heletijd hetzelfde! nu weten we wel dat er een grote update komt jezus! is er nou serieus een journalist die vraagt \" hoe komt het dat jullie tempo missen ? \" nog even en elk teamlid van M-GP heeft een verklaring gegeven met er is een grote update opkomst !!
Posts: 1.650
Ik word er ook een beetje moe van eerlijk gezegd en zeker al van die Fry... Deze situatie toont nog maar eens goed aan dat de huidige F1 zonder testen enz... heel moeilijk is. Mochten ze meer mogen testen, zou het makkelijker zijn om terug bij de top te komen. Als je nu start met een \"mindere\" wagen dan is het kennelijk heel erg moeilijk om beter te worden dan de andere. Schummi zou de wagen dan veel beter kunnen helpen in de ontwikkeling.
Posts: 1.136
Indekken en zand in de ogen van de tegenpartijen strooien, meer is het niet. We zullen volgende week wel zien waar ze staan. Als ze niet door de crashtesten waren gekomen hadden ze niet mogen testen toch?
Posts: 5.792
Ik maak me niet zoveel zorgen sinds mercedes alles overgenomen heeft.
Posts: 83
Dit jaar heeft niet Brawn de \'loophole\' in het diffuser reglement gevonden, maar Red Bull.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=vPqjFZ28xek[/url]
Posts: 9.505
Tja, die super-update kwam vorig jaar ook, dus ik heb zo mijn twijfels :(
Posts: 72
Ik denk dat Mercedes GP dichter bij RBR en Ferrari zit dan ze hier doen vermoeden, juist in het begin van het seizoen. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat ze in de loop van het seizoen verder naar achteren gaan... Renault en Mclaren gaan dan strijden om plek 3 en 4.
Just my humble opinion...
Posts: 577
Mijn gevoel zegt dat ze de eerste race iedereen zoek rijden.
Posts: 9.505
niet mijn gevoel ;)
Posts: 15
Ik denk dat ze er zelf net zo moe als wij van worden. Als ze net zoveel tijd besteden aan het verbeteren van de auto als het zeuren er over zal het een stuk beter gaan.
Laten we zelf ook aub ophouden hier steeds over te ouwehoeren. Alles is gezegd en en mogelijke strategien bedacht. We zullen het wel zien in Australie.
Posts: 5.792
Ross heeft het over een sec die ze sneller moeten zien te worden.Hij is daarvan overtuigd en ik ook wel.Als je de gaten zag in het bodywork zag en dat ze daar een oplossing voor elkaar krijgen plus de grote update zullen ze echt wel aansluiting vinden.Nu doen alle teams dat maar die hadden niet de problemen met de koeling - dus ook zulke koelingsgaten niet.Daar verloren ze heel veel tijd mee .Ik hoop echt dat mercedes een rol gaat spelen om de titels en dan vooral schumi.
Posts: 538
ach, HRT zullen ze in ieder geval wel voor kunnen blijven :)
Posts: 265
Twee oorzaken Schumacher en Rosberg ;-)
Posts: 562
Tuurlijk. En ik kan 200km/u rennen.