Webber: "We waren klaar om in Bahrein te racen"

Volgens Mark Webber heeft de afzegging van de Grand Prix in Bahrein geen grote gevolgen voor de teams. Vandaag werd besloten dat de seizoensopener niet doorgaat en zal er een extra testsessie plaatsvinden. Dit geeft de teams meer tijd om zich voor te bereiden op het seizoen, al was Red Bull Racing klaar om in Bahrein competitief aan de start te staan.

"Wij waren er helemaal klaar voor om over twee weken competitief aan de start te staan in Bahrein", vertelde Webber. "Ik denk niet dat deze extra tijd nog veel zal veranderen in de prestaties van de teams. Iedereen kan zich nog wat meer voorbereiden, maar dit zal geen grote invloed hebben op de uitslagen in Melbourne tijdens het eerste weekend."

"Het was leuk geweest als we naar Bahrein konden gaan, maar nu kan ik meteen uitkijken naar mijn thuisrace waar het seizoen dan zal beginnen. Het is altijd een spectaculair weekend en ik hoop een goed resultaat neer te kunnen zetten. Het is weer net als vroeger, de eerste race in Melbourne", besloot Webber.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Mirani

    Posts: 3.077

    Kan er niet een race worden gehouden op Paul Ricard? Ongeveer net zoveel toeschouwers en hebben we toch een race.

    • + 0
    • 21 feb 2011 - 18:13
  • Nou Mercedes,Renault en vooral Mclaren kunnen die extra testdagen zeker goed gebruiken voor verbeteringen!

    • + 0
    • 21 feb 2011 - 18:25
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Vergeet HRT niet. Die hebben nog helemaal geen rondje gereden in de nieuwe auto ;)

      • + 0
      • 21 feb 2011 - 18:51
    • ojaaa HRT!, gek he dat ik daar niet aan dacht :P

      • + 0
      • 21 feb 2011 - 20:30
  • Het voordeel is dat er veel eigenschappen van catalunya in andere banen zitten, daarom wordt deze test als een van de belangrijkste gezien. Nu er nog een keer getest wordt is dat positief voor veel races... dan is iedereen snel....en kunnen wij er goed voor gaan zitten.!!!

    • + 0
    • 21 feb 2011 - 18:38
  • Best raar, 2 of 3 dagen terug zei Vettel dat als ze nu een race zouden rijden, dat hun een probleem zouden hebben! En hoor wat Webber nu zegt...

    • + 0
    • 21 feb 2011 - 21:27
  • HUN?! mensen zeuren over McClaren MacLaren, maar ondertussen...

    • + 0
    • 21 feb 2011 - 23:43
    • Mirani

      Posts: 3.077

      ...is het gewoon McLaren.

      Zo moeilijk kan het niet zijn.

      • + 0
      • 22 feb 2011 - 09:44
    • felix50

      Posts: 5.792

      Mc- Bluffer heten ze toch. nee hoor een slap geintje.als mensen dit niet express doen weten we toch wie ze bedoelen.Ik schreef zelf altijd ferrari en C.C. inplaats van ferarri en D.C.waarom weet ik niet maar met ferarri heb ik nog steeds de neiging om het verkeerd te spelen.

      • + 0
      • 22 feb 2011 - 13:28
  • felix50

    Posts: 5.792

    Webber: \"We waren klaar om in Bahrein te racen\"
    .Dat zal best maar er is een team die was vorig jaar al klaar om te gaan racen en dat HRT daar kunnen de topteams nog eens een voorbeeld aan nemen .hahahahahahahaha,ahahahahahahahahahhhhhhhhhhhhhhh

    • + 0
    • 22 feb 2011 - 13:22
  • felix50

    Posts: 5.792

    Even over Torro rosso want die rijden best wel goede tijden.Lijkt deze wagen nu op de RB van vorig jaar en ziet iemand de hand van Newey ook of verbeeld ik mij dit nu.ik kan er eigenlijk niet goed bij dat deze wagen door torro zelf is ontwikkeld.Heb toch het idee dat ze behoorlijk hulp gehad hebben van RB .

    • + 0
    • 22 feb 2011 - 13:36

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar