Testsessie en Grand Prix in Bahrein in serieus gevaar
- Gepubliceerd op 17 feb 2011 14:02
-
19
- Door: Robin Smeets
FIA-president Jean Todt vertelde tegen de media dat hij eerst de GP2-races wilde afwachten voordat er een besluit zou vallen over het lot van de Bahreinse Grand Prix. "Ik probeer nooit té snel te reageren op nieuwe berichten. Je moet eerst bekijken wat er waar is van de verhalen en wat er precies aan de hand is. Als je te snel een beslissing neemt kunnen er later alleen maar problemen van komen."
"Er is inderdaad tumult in Bahrein, maar ik heb begrepen dat het de goede kant opgaat en dat we nog even moeten afwachten. De volgende stap is de GP2 die dit weekend in Bahrein rijdt. Bij de FIA staat de veiligheid voorop, maar op dit moment is er nog geen reden tot paniek", aldus Todt gisteren in de media. De Fransman wist toen nog niet dat de GP2-races niet doorgaan.
Volgens het Britse Autosport komen de teams morgen in Barcelona bij elkaar om te discussiëren over de problemen in Bahrein. Waarschijnlijk zal morgen een beslissing vallen over het al dan niet schrappen van de testsessie in Bahrein.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 1.136
Schrap gewoon die hele eerste race maar, want zoals je ook in Egypte zag, duurt het wel een tijdje voordat de rust is weergekeerd.
Wijk maar uit naar Paul Ricard in Frankrijk of Portugal uit.
Posts: 1.052
Ik wacht liever 2 weken langer om dan een fantastische seizoensopener in Australie te zien dan twee weken eerder bij een saaie optocht in de woestijn in slaap te vallen.
Ik zeg; poets de A1-ring maar vast op! Ik koop meteen een kaartje
Posts: 1.481
:D Geweldig idee! :D Alleen niet mogelijk.
Maar wat je in de eerste regel al zegt. Ik heb ook liever de Australische gekte dan de optocht van een of ander Aziatisch land.
Posts: 57
niet gaan.regel nou maar wat anders.gaat niet goed komen daar.doe mij maar 2keer SPA
Posts: 9.176
Rood of blauw?
Posts: 9.176
Doe mij maar 2 Baco\'s
Posts: 235
@ Pietje2013, Zeer scherp hwhahahaa
Posts: 1.982
(Flip Flexvleugel-mode on)
Zie met betrekking tot dit artikel mijn bijdrage op het artikel; \"GP2 Asia: Organisatie last complete Asia-raceweekend Bahrein af\"
(Flip Flexvleugel-mode off)
Posts: 116
De beslissing moet tijdig gemaakt worden. niet last minute. als ze nu denken dat het daar nog lang onrustig zal blijven moeten ze niet gaan. De oproer is net begonnen dus ik ga er maar vanuit dat het nog lang onrustig blijft en dat de gp serieus in gevaar is.
Posts: 173
Dat komt ervan van circuits te leggen in landen waar de staat en grote bedrijven geld verdienen op de uitbuiting en erbarmelijke omstandigheden van de gewone mensen. Als je er dan nog eens met een miljardencircus neerstrijkt dan kan je bij spanningen in dat land wel het een en ander verwachten natuurlijk.
Hadden ze bij de F1 een beetje deontologische keuze\'s gemaakt op dat vlak dan hadden ze dergelijke problemen niet gekend. Immoraliteit kan dus weldegelijk z\'n nadelen hebben, ook voor dictatoriale structuren (zo ook F1, lees Bernie).
Posts: 216
wat een BS weer, dat krijg je ervan als je in dit soort landen gaat rijden. En er komen er alleen maar meer bij, tijd om weer meer in europa te gaan rijden.
Posts: 898
Wat een bullshit, gp2 schrappen dan ook maar de f1 en nooit meer terug na dat verdomde olie paradijs
Posts: 1.551
De A1-Ring was inderdaad een leuke baan, ook om er te zijn je kon hele grote stukken van de baan overzien. De omgeving is er ook prachtig natuurlijk..
Maar volgens mij is die baan volledig uit het landschap verwijderd. Tenminste dat heb ik begrepen.
(reply op fly by wire kijken of het nu wel goed gaat)
Posts: 712
Van mij mag het en schrap het maar gerust voorgoed va
Posts: 712
Van mij mag het en schrap het maar gerust voorgoed van de kalender. Dit soort dingen is waarom de bevolking in opstand komt tegen de leiders...
Dat race circuit is niets meer dan een personelijke speeltuin van de koninklijke familie waar de gewone bevolking niets aan heeft.
Singapore, abu Dhabi en Bahrein bieden niets van spektakel en mogen gerust verdwijnen.
Posts: 162
@Distortion: integendeel, de A1 ring is terug volledig operationeel voor de autosport.. er wordt binnenkort zelfs een DTM race georganiseerd dacht ik..
Posts: 1.481
Is dat dan eigenlijk geen Competitievervalsing om het af te lasten?
Posts: 2.222
misschien wel, zul je net zien dat de nr 2 eigenlijk nog een wedstrijd (Bahrein) nodig had om wel, al dan geen kampioen te kunnen worden, maar aan de andere kant, niemand rijdt en niemand haalt punten, en in dat opzicht is er niks aan de hand...?
Posts: 2.222
A1 ring? Moest eerst even F1 2001 rijden om weer een idee te krijgen van dat circuit, en ziet er helemaal niet verkeerd uit.
Goed idee.