user icon
user icon

Groot-Brittannië wil geen race op een stratencircuit in London

  • Gepubliceerd op 21 nov 2018 15:20
  • comments 14
  • Door: Niels Langenberg

Volgens David Richards, de motorsportbaas van Groot-Brittannië, is het ongepast om de Grand Prix van Groot-Brittannië te laten plaatsvinden op een stratencircuit. Volgens hem moet de race op Silverstone georganiseerd blijven worden. Dat circuit heeft echter een contract dat aan het eind van volgend jaar afloopt. 

Liberty Media heeft al gefantaseerd over een stratencircuit in London, maar daar wil Richards niets van weten. "Silverstone is in mijn ogen de enige plek die een Formule 1-race kan organiseren", is de Brit stellig en duidelijk in zijn bewoordingen.

Richards wijst vooral op de historie en geschiedenis die het voormalig vliegveld heeft opgebouwd. "Het is, vanwege de erfenis en infrastructuur die we gedurende de jaren hebben opgebouwd op Silverstone, ongepast om alles naar een andere plek te verhuizen. Voor Groot-Brittannië is het cruciaal dat we een Formule 1-race hebben."

"We zijn hoopvol en zijn er positief over dat het allemaal goed zal aflopen. We zien de Formule 1 op Silverstone zeker niet als iets vanzelfsprekends en we zullen dan ook ons aandeel leveren. Wij moeten voor de infrastructuur van de race zorgen en zorgen voor de officials en marshalls."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • WjayW

    Posts: 198

    Persoonlijk zie ik ze ook liever op Silverstone rijden dan op de straten in London, maar ach ben ook niet zo'n liefhebber van al die stratencircuits.

    • + 4
    • 21 nov 2018 - 15:25
    • Stitch

      Posts: 5.132

      Daar ben je echt niet alleen in. Die stratencircuits zijn bijna altijd saaie optochten...

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 19:39
  • breng dan Brand Hatch terug. verder buiten engeland Maleisie/turkije/Nederland en dan hebben we voorlopig wel genoeg baantjes. Dat Vietnam en London zit ik niet op te wachten.

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 15:33
    • Arie54

      Posts: 3.486

      Brands Hatch was in 1978 mijn eerste bezoek aan een GP met het vliegtuig, vanaf 1974 zat ik al op de Nurburgring.

      • + 1
      • 21 nov 2018 - 15:51
    • Mooi man, ben er wel eens geweest maar dat was 10 jaar geleden. 1978 was ik -10 jaar oud :p

      lijkt me wel een mooie baan voor die wagens. Paar sneller bochten 2 aardig lange rechte stukken en een paar langzame bochten. Vooral die eerste bocht gaat billen knijpen worden met deze wagens.

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 15:54
    • Arie54

      Posts: 3.486

      Ik ben van bouwjaar 1954...

      • + 2
      • 21 nov 2018 - 16:23
  • Joeppp

    Posts: 3.758

    Lijkt mij een beetje duur om te organiseren. Vooral aan veiligheidsmaatregelen en dan bedoel ik niet voor de coureurs.

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 15:39
  • Le Jacques

    Posts: 37

    Mooi zo. Ik heb niet zoveel met die stratencircuits. Bovendien heeft GB nog een aantal mooie traditionele circuits mocht het niet meer lukken op Silverstone.

    • + 3
    • 21 nov 2018 - 15:55
    • Arie54

      Posts: 3.486

      Ja, ik zou Donington wel gaaf vinden.

      • + 0
      • 21 nov 2018 - 21:01
  • Hoe minder stratencircuits hoe beter. Zeker met deze brede auto's. Als ik een optocht wil zien kijk ik wel naar het bloemencorso.

    • + 5
    • 21 nov 2018 - 16:04
  • Het uiteindelijke probleem is dat liberty media staatraces wil en FOM zijn oren ernaar laat hangen.
    Dit wordt het verval van F1.

    • + 2
    • 21 nov 2018 - 16:10
  • hugenholz

    Posts: 364

    In het 1e jaar nieuwe contract gewoon weer 25 miljoen euro aftikken oplopend naar 40 miljoen in het laatste jaar. Zo niet: einde verhaal.

    • + 0
    • 21 nov 2018 - 18:25
    • Lobster69

      Posts: 514

      Is toch volkomen van de belachelijke zo een oplopende fee. 5% per jaar, zo hoog is de inflatie helemaal niet. Puur wurgcontract van Bernie. Gewoon een vaste fee voor de komende vijf jaar is bijvoorbeeld mooi genoeg. Dergelijk aanbod heeft Zandvoort toch ook gekregen?

      Iedere race, ongeacht welke locatie, zou gelijke fee moeten betalen.

      • + 1
      • 22 nov 2018 - 06:12
  • Lekker op Silverstone blijven!

    • + 1
    • 21 nov 2018 - 18:59

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar