Manager Stephane Samson: "Robert niet in levensgevaar"
- Gepubliceerd op 06 feb 2011 13:11
-
20
- Door: Robin Smeets
"Volgens mijn informatie verkeert Robert niet in levensgevaar", vertelde Samson. "Hij heeft in ieder geval zware verwondingen opgelopen aan zijn linkerhand en linkerbeen. Over de precieze aard van de verwondingen weet ik verder niks."
Inmiddels heeft ook Michael Schumacher gereageerd op de eerste berichten rondom Kubica. De Duitser is dit weekend te gast in München bij de ISPO. "Schumacher heeft geschokt en met grote ontsteltenis gereageerd op het bericht. Hij wil verder nog geen commentaar geven, omdat we nog niks zeker weten", liet zijn manager Sabine Kehm weten.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 3.471
Wat vind ik dit toch erg!! Waarom had ie nou niet gewoon voor de televisie kunnen zitten, ipv meedoen aan een Rally... :(
Posts: 917
Ik hoop echt dat dit niet het einde is van zijn F1 carriere.
En wat hoop ik erg dat hij naar een goed ziekenhuis is gebracht..
Posts: 917
Ik heb trouwens net wat foto\'s onder ogen gekregen van Kubica die in het ziekenhuis vervoerd wordt.. Hij heeft wel iets van beademing in en natuurlijk een infuus, maar wat ik me afvraag is waarom zijn lichaam bedekt is met een soort goudkleurige folie.. Iemand met enige medische kennis die dat kan verklaren?
Posts: 5.887
Dat is tegen afkoeling van, in dit geval, z\'n lichaam.
Posts: 1.175
@NP-F1:
Dat gouden deken is een \"shock-deken\".
Dat gebruiken ze bij ongelukken om te zorgen dat lichaam resp. niet afkoelt of te warm wordt.
Heeft allemaal te maken met shock, Heb zelf ook altijd zo\'n deken in de auto liggen. Stel je voor dat je een ongeluk meemaakt.
Maar ik zit dan volop in de EHBO.
Posts: 2.714
God zij Dank!
Posts: 57
Wat ik het rare vindt is dat het is gebeurd tijdens het naar de start rijden van de proef. Daar zijn regels voor opgesteld, je moet je dan houden aan de verkeersregels.
Uiteraard is dit ook speculeren, maar heb het veel gelezen op verschillende sites.
Posts: 917
Tja, dat is ook wel zo, maar ik maak me eerst zorgen over hoe het met hem gaat. Bovendien zijn er vast ook regels over op tijd verschijnen, er zal ongetwijfeld een reden (die niet per se goed hoeft te zijn) zijn dat hij op \'topsnelheid\' reed..
Posts: 57
Laat voorop staan dat ik het heel erg vindt, maar vroeg mij af hoe zoiets kon gebeuren.
Je moet op tijd zijn, maar als je de regels overschrijdt door te hard te rijden naar de start, krijg je ook tijdstraf. Daarom vraag ik het mij af.
Posts: 1.481
Ik hoop voor Robert dat hij herstelt zoals ooit ook Mika Hakkinen herstelde.
Posts: 3.471
Dat hoop ik ook ten zeerste! Maar ik en bang dat ie 13 maart niet haalt:( Al hoop ik het wel natuurlijk!
Posts: 1.481
Hij wordt ooit nog een keer wereldkampioen. Dat weet ik zeker.
Posts: 3.471
Dat gun ik hem na dat toch wel het meeste van alle F1 Coureurs!
Posts: 373
Hij is niet in levensgevaar, dus die levensgevaarlijke situatie wat Mika meemaakte, heeft hij gelukkig niet.
Posts: 962
Als hij volledig kan herstellen is hij 1 van dé mannen die zal strijden om de wereldtitel. Fantastische coureur, heel erg compleet. Dat Ferrari hem niet ingeruild heeft voor Massa kan ik met mijn hoofd echt niet bij. Deze man is misschien wel net zo goed als Alonso en Hamilton! Ik hoop oprecht dat hij weer terug kan komen.
Posts: 1.278
13 Maart haalt ie zowieso niet! Ik hoop alleen maar dat die zowieso de F1 nog terug haalt! Een gebroken arm of been is niet onoverkomelijk, dat hebben Schumacher en Webber al laten zien. Maar die berichten over zijn hand zijn behoorlijk zorgwekkend!
Posts: 5.792
Niet in levens gevaar is natuurlijk heel wat anders als helemaal weer herstellen zonder ernstige zaken.Je kunt niet in levensgaar zijn maar wel een hand moeten missen.Ik blijf het een te groot risoco vinden dat f1 rijders denken dat ze ook rally rijders zijn.Natuurlijk hoop ik op het beste maar ik ben toch zwartgalliger over hetgeen ik hoor en lees.
Posts: 277
Ik kan maar één ding zeggen, ik hoop dat Kubica nog terug kan komen in de F1. Het maakt me niet uit of hij 1 race, 5 races of een heel seizoen mist. Het belangrijkste is of hij straks in staat is om volledig te herstellen. Laat hopen op goed nieuws!
Posts: 3.077
Amputatie van zijn hand is natuurlijk niet leuk. Ik hoop dat het niet waar is, of dat de artsen zijn hand kunnen redden zonder over te gaan tot amputatie. Dat zou einde carriere betekenen en dat gun je niemand.
Posts: 7.320
zelfs al red je zijn hand dan zal ie nooit meer even sterk worden. de hand is verbrijzeld. ver-brij-zeld. ik denk dat hij blij mag zijn als hij nog ooit met die hand een glas drinken kan vasthouden. nee, ik geloof niet in volledig herstel. na een verbrijzeling kan dat m.i. ook niet.