Duitse fans geloven niet in achtste titel van Schumacher in 2011
- Gepubliceerd op 29 dec 2010 15:18
-
25
- Door: Robin Smeets
Niki Lauda, die zelf ook terugkeerde na er een paar jaar tussenuit te zijn geweest, vertelt dat zijn comeback zeker niet te vergelijken is met die van Schumacher. "In mijn 'tweede carrière' was er geen limiet verbonden aan het aantal testkilometers en kon ik dus zoveel rijden als ik maar wilde", vertelde de Oostenrijker. "Dat kan tegenwoordig niet meer en Schumacher heeft moeite gehad om zich aan te passen. Hij reed tegen veel jonge coureurs die allen wilden bewijzen dat ze hem konden verslaan."
"2010 was een oefenjaar voor Schumacher. Races winnen is nooit makkelijk geweest, maar tegenwoordig is dat moeilijker dan ooit. Echter, als er iemand is die na drie afwezige jaren nog races kan winnen, is het Schumacher wel", aldus Lauda.
Trending nieuws
-
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 1.136
Een plek in de top 3 met een goede naar zijn wensen opgebouwde auto zie ik hem nog wel doen, maar nog een WK????
Posts: 265
201 was een oefenjaar voor Schumacher die is wel lang aan het oefenen geweest :P
Posts: 533
Schumacher reed al in het jaar 201? Nou DAT is me nog eens een sportman!
Overigens ben ik het niet eens met 70% van de ondervraagde duitsers en Lauda, Schumacher kan het wel en zal het wel.
Ik kijk uit naar 2011 ookal lukt het niet.
Posts: 223
Ik heb de indruk dat je over het laatste zinnetje hebt gelezen.
`Echter, als er iemand is die na drie afwezige jaren nog races kan winnen, is het Schumacher wel\", aldus Lauda. \'
Posts: 2.567
Wij Nederlanders ook niet,hoor
De ouder Schumacher zien wij niet meer zelf als MGP W01(de auto van 2011) sneller is...
Posts: 699
Als hij de MGP W01 gebruikt heeft tie volgend jaar idd een achterstand, gelukkig heeft het team volgend jaar de MGP W02;).
Posts: 265
Maar de Belgen geloofen er wel in WELTMEISTER !!!!
Posts: 146
Volgens mij zal Michael Schumacher zich in 2011 naar de top werken en wedstrijden winnen of zeker mee bepalen.Daarna bekijken we de kans op een 8ste wereldtittel.We blijven hem steunen door dik en dun en zeker geloven in zijn kunnen.Laat de strijd maar losbarsten wat mij betreft
Posts: 10.412
ben het wel met die duitsers eens.
Posts: 962
Ik ben het met de Duitsers eens. Ik denk dat z\'n teamgenootje nog eerder het WK binnensleept dan hij. Rosberg is echt heel goed, geef die een betere wagen en hij zal consistent meedoen vooraan.
Posts: 146
Rosberg is ZEKER een uitstekende piloot maar Ik kan er mij niet van ontdoen dat Michael Schumacher de eerste overwinning voor mercedes verzilverd in de F1
Posts: 18.535
Daar is ie bijna 60 jaar te laat voor :)
Posts: 962
Dat zou me verbazen, dan zou de wagen wel héél erg in het voordeel van Schumacher zijn gebouwd zeg.. Dit jaar 14-5 in races en kwalificaties, ongeveer 2x zoveel punten voor Rosberg. Dat zou bijna hetzelfde zijn als dat Petrov ineens Kubica het stront voor z\'n ogen rijdt, of Massa ineens veel beter is dan Alonso. Schumacher heeft toch een wat zorgwekkende tendens laten zien vind ik. Hij was nog steeds heel betrouwbaar, een echte denker op de baan zoals ie dat altijd was en hij had nog steeds z\'n streken. Wat hij wat minder leek te hebben dan vroeger en dan Rosberg is het lef om elke milimeter van het asfalt te benutten. Ik ben benieuwd of dat volgend jaar ook zo is.
Posts: 866
@ Dennis.... Vind ik ook...maar ik denk dat als de banden echt een probleem zijn je het gevoel krijgt dat je op eieren rijdt.
Ik snap al de ophef niet echt.
De man is 42 jaar straks en doet nog best aardig mee denk ik.
Denk dat Mercedes niet iemand in dienst kan nemen met een grotere waarde.
Als Rosberg echt zo snel is en hij wint voor Mercedes is het ook goed denk ik.
Ik vind het wel gaaf dat MSC weer op de grid staat ondanks dat hij meer te verliezen heeft als te winnen.
Ik zie hem ook met een grimas op zijn gezicht die er op duid dat de man blij is om dit weer te kunnen doen. Hij is wel de enig coureur ter wereld die op 41 jarige leeftijd maar even zelf bepaalt weer te gaan koersen!en wel verslagen is door Rosberg maar niet het snot voor de ogen is gereden.
Want meestal zat er niet nog een wagen tussen het was meestal wel binnen een paar tienden in de quali.
Goed hij had zich mischien anders op moeten stellen qua \"we gaan dit klusje even klaren\" en hij heeft wat pech gehad maar ik kijk uit naar 2011.
Dus voor alle bashers....noem eens iemand die ROS wel had verslagen van de piloten die beschikbaar zijn nu?
Posts: 686
Ik ben een groot fan van schumacher maar ik zou nooit zijn terug gekomen , en zeker niet bij dit team dan had hij beter bij ferrari kunnen blijven .hij kan beter na 2011 van zijn centjes gaan genieten daar heeft hij genoeg van .
Posts: 1.650
Hij had inderdaad nooit mogen terugkeren en bij Ferrari gebleven om daar de straatauto\'s verder te ontwikkelen. Mooie job, toch ?
Ik heb het hem kwalijk genomen en zal dat blijven doen.
Goed, Mercedes heeft voor hem ook veel gedaan maar ik blijf erbij dat hij nooit bij Ferrari had mogen vertrekken.
Posts: 18.535
Ik zie niet in waarom Schumacher bij Ferrari had moeten blijven? Als hij terug wou racen en Ferrari kon hem geen zit aanbieden, zie ik geen enkele goede reden om te blijven.
Posts: 1.650
Geef Michael of Massa de Red Bull van dit jaar en ze winnen beide het wk. Diegene die de beste auto heeft, wint het kampioenschap ! Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo blijven. Natuurlijk zijn er mensen zoals Fernando en Lewis die altijd ietsjes sneller zullen zijn maar zonder top-auto geen topprestaties !
Posts: 11.414
Het scheelde anders verdomd weinig of de coureurs in de snelste auto hadden voor de tweede keer op rij niet gewonnen.
Posts: 1.650
Ja ik weet het maar je weet wat ik bedoel he... Bovendien is een topwagen ook eentje dat niet uitvalt. Redbull was heel erg snel maar niet altijd even betrouwbaar natuurlijk.
Posts: 11.414
Ja, ik snap wel wat je bedoelt.
Aan de andere kant, die Red Bull was niet veel onbetrouwbaarder dan de McLaren.
Hamilton is 2 keer volledig uitgevallen (Spanje+Hongarije) en 1 keer wat plekken terug gevallen (Japan). Vettel is ook 2 keer uitgevallen (Australie+Korea), maar dan 2 keer wat plekken terug gevallen (Bahrein+Spanje). Zoveel scheelt dat dus niet.
De \"rustige\" coureurs uit die twee teams hebben nauwelijks problemen gehad. Volgens mij alleen Button een keer dat ze die prop in de radiateur hadden laten zitten en Webber een paar keer een probleempje met de bak.
Ferrari had een hoop gezeik met de motoren, maar daar zijn ze uiteindelijk nog redelijk doorheen gekomen. Volgens mij is Alonso maar 1 keer uitgevallen. Of hij plekken verloren heeft door mechanische problemen dacht ik niet. Het zal ze wel wat last gegeven hebben in de vrije trainingen.
Posts: 204
ja maar het punt is dat vettel er veel meer punten mee heeft verloren omdat hij toen steeds eerste lag.
Posts: 11.414
Nee, dat is het punt niet.
Posts: 439
Het verbaast mij eigenlijk dat 30 procent denkt dat hij de titel wel haalt volgend jaar
Posts: 9.505
Het is ook gewoon mogelijk met een goede auto. Maar zoals het percentage ook aangeeft, de kans is klein ;)