Max Mosley: "Voorstel van Di Montezemolo is complete onzin"
- Gepubliceerd op 23 dec 2010 21:53
-
20
- Door: Robin Smeets
"Dat voorstel is complete onzin", vertelde Mosley. "Dat zal de grote teams nóg meer macht geven, zowel sportief als politiek gezien. Daarbij is het laten rijden van drie auto's per team tegen de geest van de Formule 1 in. Er moet telkens nieuw bloed naar de Formule 1 stromen, want zonder nieuwe teams zal de Formule 1 ten dode zijn opgeschreven."
Trending nieuws
-
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 3.471
De formule-1 is nu ook al ten dode opgeschreven met die al die domme en wazige regelwijzigingen...
Posts: 18
Nou idd,de f1 wordt steeds belachelijker als ze dalijk over gaan op 4 cil turbo en de toeren worden begrensd op 12000 toeren,dan ga ik niet meer kijken.....Ze moeten gewoon terug naar v10 of de geweldige v12 en de toeren onbegrensd....En dhr Mosley moet gewoon ze mond eens houden irritant mannetje zijn tijd is geweest...
Posts: 10.089
nog even en we rijden met de autos uit de jaren ´50
omdat Mclaren en Ferrari daar nog een paar van hebben, zo is het een goede kostenbesparing
Posts: 2.885
McLaren heeft geen auto\'s uit de jaren \'50. Alleen Ferrari, Mercedes en Lotus.
Het team McLaren als constructeur reed zijn eerste race (met de M2B) in 1966.
Ferrari in 1948 al.
Lotus reed zijn eerste race in 1958 met de 12 (en later dat jaar ook met de 16).
Mercedes reed uiteraard in 1954 en 1955 met de W196 en de W196s.
Posts: 9.176
1954 Fangio WK met Masserati en Mercedes
1955 Fangio WK met Mercedes
Na het Le Mans ongeluk in 1955 (80 toeschouwers dood) trekt MB zich terug uit de racerij.
Posts: 2.885
Pietje,
Wat heeft dat ermee te maken?
Posts: 2.181
Wat een kletskous die Raikkonen-FaN...
Posts: 1.650
De ouwe man kan het toch niet laten hé... Ik hou wel van zo\'n koppigaards en misschien heeft hij wel gelijk. Toch zou ik liever Mc Laren, Mercedes, Red Bull, Ferrari en een paar andere teams met drie wagens zien racen ipv drie nieuwe teams erbij die een onderonsje moeten uitvechten in de achterste gelederen...
Kan dit jaar misschien veranderen dus we zullen wel zien. In ieder geval ben ik niet blij met de manier hoe de F1 evolueert. Het wordt alsmaar te veel standaard... Dit mag niet en dat mag ook niet... Geef eens wat meer vrijheid aan teams zo zouden er misschien wel verrassingen kunnen komen van zo\'n klein teams. Formule 1 moet op alle gebieden het neusje van de zalm zijn. Zo heb ik het liefst. Ik vind het jammer dat ze toen geen alternatieve serie uit de grond hebben gestampt.
Posts: 106
Zou egt wel cool zijn hoor 3 auto\'s betekent dat er ook meer jongere coureurs bijkomen, want dan zouden sutil en kobiyashi en dat soort rijders zelfs kans maken op een zitje bij een topteam waardoor er weer plaatsen vrijkomen bij de middenmoot teams..
Posts: 312
Stel dat een team het voor elkaar krijgt om een dominante wagen te bouwen zoals die wagens van Ferrari in 2002 en 2004, die van Brawn in 2009 en die van Red Bull in 2010, dan is het gauw gedaan met de F1. Want neem van mij aan dat er een paar mensen na een paar races zullen afhaken, wetende dat het kampioenschap al beslist is. Immers een van de drie rijders zal kampioen worden!! Of je hem nou mag of niet, Mosley heeft gelijk en Di Montezemolo zit weer uit zijn nek te kletsen zoals wij dat van hem gewend zijn.
Posts: 2.885
Voor de mensen die het nog steeds niet snappen...
Er zal altijd een team zijn dat het langzaamste is. Haal je HRT weg, is dat Virgin. Haal je Virgin weg, is dat Lotus. Haal je Lotus weg, is dat Toro Rosso, daarna Force 1ndia, Williams...
Als je steeds de langzaamste weghaalt, kan je beter meteen helemaal kappen. En zo groot is het verschil nou ook weer niet. Tien jaar geleden waren de onderlinge verschillen veel groter en daar zeurde haast niemand over.
Of zie je liever een veld met 20 Ferrari\'s? Ga dan lekker GP2 kijken. Of 20 Williamsen? F2! Voor elk wat wils!
Posts: 1.725
Het verschil is wel dat zij op een gemiddelde ronde maximaal 1,5 seconden moet toegeven terwijl dat voor de nieuwe teams al 4 of 5 seconden is. Zo rijd je voortdurend in de weg en zorg je alleen maar voor gevaarlijke situaties.
In plaats daarvan had ik dit seizoen liever 3 extra titelkandidaten gezien. Maar goed, op termijn kan Mosley nog gelijk krijgen.
Posts: 2.885
Die vier of vijf seconden dat is helemaal niet zo\'n ramp. Het is pas sinds een paar jaar dat je met 1 seconde buiten de top tien valt, daarvoor had je soms een pole positie met meer dan acht tienden verschil.
Daar komt bij - en Mosley heeft daar gelijk in gehad, Ecclestone ook - dat fabrikanten de autosport de rug toekeren op het moment dat het hen niet meer uitkomt mee te doen. Privéteams als dat van Williams, Force 1ndia,Virgin en HRT doen mee om te overleven, om daar op termijn beter van te worden. Renault, Mercedes, Honda, Toyota, BMW zijn allemaal gekomen en gegaan, sommigen weer teruggekomen. En ze zullen op termijn ook allemaal weer gaan.
De sport moet het nu eenmaal hebben van privé-teams. En die hebben niet de middelen van een Ferrari of McLaren. Maar zoals ik al zei: wil je dan maar één of twee constructeurs hebben rijden? 12 Ferrari\'s en 12 McLarens of zo? Dat zal spannend worden, zeg!
Posts: 12.432
Slap ouwehoer verhaal, jaren geleden konden de teams met weinig geld ook met moeite het hoofd boven water houden.....en dat is nu niet anders, ondanks alle andere regeltjes. Dus zie ik liever brullende V10 motoren rijden met alles wat je maar zou kunnen bedenken op de auto. Jij moet lekker een andere sport zoeken en dan vooral waarin alles zo veilig is als wat en het vooral niets kost. Links lullen en rechts vullen, we moeten samen de lasten dragen voor diegene die het eigenlijk niet kan betalen.
Posts: 1.725
waar jij die dozijnen vandaan haalt weet ik ook niet. Uit fascinatie misschien.
Posts: 1.175
Waarom wordt deze man nog ergens voor gevraagd? hij is toch weg? laat hem dan ook wegblijven. Nu lijkt het alsof hij nog steeds iets te beslissen heeft binnen de FIA.
Posts: 312
Misschien omdat hij jarenlang aan het roer gestaan heeft van de Fia? Als er iemand is die weet hoe het met de huidige F1 gesteld is dan is hij dat wel.
Posts: 1.175
@Maestroscan: hij weet niet hoe de HUIDIGE F1 gesteld is.
Hij weet alleen hoe de F1 onder zijn dictatoriale bewind aan toe was.
- nieuwelingen met Cosworth motoren
- belachelijke regels
- bijna een muiterij binnen de F1
- budgetlimiet
maar hij is niet de huidige voorzitter( al ziet hij dat liever anders).
hij moet gewoon van zijn miljoenen genieten en lekker een aantal prostitiuees uitnodigen voor kerst.
Dat moet hij doen!
Posts: 367
Eén van de weinige mensen in de F1 die Jean-Marie Balestre sympathiek kon laten lijken.. ook knap.
Posts: 14
Geef de teams gewoon meer vrijheid in de regels qua motoren en technische ontwikkelingen. Veel interessanter om naar te kijken dan de 4 cilinder turbo motoren die maar 12000 toeren draaien.