user icon

Heksenjacht op Carmen Jorda misplaatst en oneerlijk

  • Gepubliceerd op 19 dec 2017 15:15
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Een Spaanse official is in de bres gesprongen voor Carmen Jorda. Gonzalo Gobert, baas van het Circuit Ricardo Tormo in de buurt van Valencia, neemt het op Radio Marca op voor Jorda. De Spaanse, ambassadrice van Renault, heeft een stortvloed aan kritiek over zich heen gekregen na haar benoeming tot lid van de Women in Motorsport-commissie van de FIA.

Vooral vrouwelijke coureurs vielen over haar heen. Gobert: "Er lijkt sprake van een heksenjacht op Carmen en dat is volkomen misplaatst en oneerlijk. Ze is een vriendin van me en ik ben het eens met haar standpunten, maar misschien is haar benoeming niet goed uitgelegd. Michele Mouton is nog steeds voorzitter van de betreffende commissie. Het is goed dat Carmen daar nu ook onderdeel van uitmaakt, want dat brengt tenminste het debat op gang."

"Waarom zouden we geen speciale klasse voor vrouwen oprichten, als het niet exclusief of verplicht is? Het idee is om meer mogelijkheden te creëren voor vrouwelijke coureurs, een voorbeeld te stellen voor nieuwe rijders en meer sponsors te vinden. Carmen is met de grond gelijkgemaakt op social media."

"Ze is misschien niet de beste van de wereld, maar zeker ook niet de slechtste. En een van de dingen die ze aangeeft is dat ze het zonder de beste te zijn toch tot de rol van testrijder in de Formule 1 heeft geschopt, terwijl veel mannelijke collega's die ook niet tot de besten behoren wel de Formule 1 hebben weten te bereiken."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Aiii

    Posts: 717

    "Ze is misschien niet de beste van de wereld, maar zeker ook niet de slechtste."

    Van je vrienden moet je het hebben, fucking ruthless. Hij had net zo goed kunnen zeggen "sommige vrouwen kunnen niet eens inparkeren, puh!"

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 15:21
    • Daarom rijden die ook op een circuit ;)

      • + 6
      • 19 dec 2017 - 15:28
  • Maximo

    Posts: 6.801

    Ze is wel de lekkerste en daarom mag ze van mij wel een prominente rol vertolken... maakt mij niet uit wat, er is vast wel iets te bedenken waardoor ze een beetje in de picture blijft.

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 15:32
    • Ze ziet er goed uit, dan maakt het toch niet uit wat ze allemaal te melden heeft, ben het er toch wel mee eens....
      Neem nou die verontwaardigde reacties van Pippa Mann en Tatiana Calderon onlangs, nadat ik foto's van hen had gegoogled en tot de conclusie was gekomen dat ze nog niet half zo lekker zijn als Carmen Jorda heb ik hun punten afgedaan als onzin...
      En daarmee klaar....

      • + 9
      • 19 dec 2017 - 15:37
    • Beri

      Posts: 3.482

      Jean, jij ouwe sexistische rukker ;)

      • + 1
      • 19 dec 2017 - 16:23
    • mwah zo oud ben ik nog niet @Beri :-P

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 16:30
    • BeaR

      Posts: 1.695

      Zo'n bord je vasthouden met een nummer erop? Van mij mag het.

      Straks komen ook nog de pitspoezen in actie voor eigen races waar ze kunnen paraderen...
      Oh wacht... bij zo'n dameswedstrijd moeten natuurlijk mooie jongens komen te staan...

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 17:41
    • Beri

      Posts: 3.482

      Ach, ouwe jongens krentenbrood nietwaar Jean?

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 19:03
    • @Jean; laat ik het zo zeggen; Carmen zie ik helemaal zitten als gridgirl en die andere twee mogen het vuil buiten zetten...☺☺

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 19:21
    • ze moeten Carmen gewoon hoofd pitspoes maken en in een leuk pakkie voor LM interviews op de grid af nemen ipv plooi en consorten

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 23:06
    • Aub niet Plooi in een leuk pakkie.
      Ben te veel visueel ingesteld.
      Shit hoe ga ik dit veel kwijtraken
      :(

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 07:56
  • Beamer

    Posts: 1.117

    Tja, in elke sport (okay, korfbal is een uitzondering....) heb je een heren en dames competitie, dus waarom in de autosport niet?
    Genoeg vrouwen die echt wel een potje kunnen sturen, maar om de F1 te halen komt er toch echt wel iets meer bij kijken (of je nu man of vrouw bent)

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 15:35
    • DBGates

      Posts: 2.513

      Curling is ook gemengd

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 22:47
    • Gemengd dubbel ook.
      Weet alleen niet welke sport dat dat is, maar klinkt wel goed.

      • + 1
      • 20 dec 2017 - 07:57
  • Als Carmen bescherming nodig heeft, kan ze bij mij komen schuilen. ;)

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 15:55
    • Beri

      Posts: 3.482

      Jij dipt jouw stokbrood wel in haar kruidenkaasje?

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 16:24
    • jd2000

      Posts: 4.944

      Beste Beri, dit klinkt wel heel erg ranzig....

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 18:05
    • Beri

      Posts: 3.482

      In haar satésausje beter dan JD2000?

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 19:03
    • Beri

      Posts: 3.482

      In haar satésausje beter dan JD2000?

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 19:03
    • Beri

      Posts: 3.482

      In haar satésausje beter dan JD2000?

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 19:03
    • Ze mag ook bij ome Commando op schoot komen zitten.

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 19:29
    • @JD2000. Eén keer antwoord geven is meer dan genoeg...

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 09:17
    • @Larry, een glaasje minder zou wonderen doen bij je...

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 09:26
    • jd2000

      Posts: 4.944

      Beste @Larry Perkins, wel beter lezen hoor. IK hou namelijk niet van herhalingen.

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 18:01
    • @JD. Denk dat het muntje niet valt, maar laat maar, is niet zo belangrijk. ;)

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 19:33
  • Stiekem houden we allemaal toch wel een beetje van Carmen.

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 17:18
    • Ik houd niet zo van samen delen en de left overs van anderen.

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 07:59
  • jd2000

    Posts: 4.944

    "Ze is misschien niet de beste van de wereld, maar zeker ook niet de slechtste."

    Dit maakt het alleen maar erger.....

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 17:48
    • DBGates

      Posts: 2.513

      En ze heeft het geschopt tot testrijder in de formule 1 net alsof dat op racetalent was

      • + 0
      • 19 dec 2017 - 22:48
  • '' terwijl veel mannelijke collega's die ook niet tot de besten behoren wel de Formule 1 hebben weten te bereiken."

    Is dit een typefout of een verspreking, in ieder geval i dont get it.

    Daarnaast, de enige reden dat Carmen het tot Testrijder heeft geschopt, is haar geslacht. *slow clap*

    • + 0
    • 19 dec 2017 - 18:56
    • @RF. Mijn schoonmoeder schijnt van hetzelfde geslacht te zijn maar heeft het niet gehaald. ;)

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 01:34
    • Het geslacht alleen is niet genoeg. Ik ken plenty of voorbeelden van hetzelfde geslacht die never nooit niet testrijder in de f1 worden.

      Maar ik snap je punt.

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 08:02

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar