user icon

Hartley ziet vier lastige races bij Toro Rosso als 'perfecte leerschool' voor 2018

  • Gepubliceerd op 09 dec 2017 15:54
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit

De verrassing was groot toen Scuderia Toro Rosso bekend maakte dat Brendon Hartley in Austin zijn debuut in de Formule 1 zou maken. De Nieuw-Zeelander wist in de laatste vier races van het seizoen geen punten te scoren, maar werd tussen de bedrijven door wel wereldkampioen in het World Endurance Championship. 

In 2018 mag Hartley terugkomen bij het Italiaanse zusterteam van Red Bull Racing. Hij had het in de vier wedstrijden niet makkelijk, maar toch denkt hij dat het een perfecte voorbereiding op het komende seizoen is. "Het leercurve was steil en ook erg belangrijk. Het was zwaar om acht weken op rij van huis te zijn en te racen, daar ga ik niet over liegen. De ervaring was wel goed voor mij, zodat ik zie wat het van je vergt en op welke punten je jezelf moet verbeteren. De perfecte manier om jezelf voor te bereiden op een heel seizoen in de Formule 1, is door al wat race-ervaring op te doen," zei Hartley bij het FIA Prize Giving-gala in Parijs.

"Ik kijk ernaar uit om even pauze te hebben om de batterijen op te laden en volgend jaar sterk terug te komen. Ik hoor veel positieve geluiden bij Toro Rosso en Honda vandaan komen. Ik kan niet wachten om met ze samen te werken en hopelijk te bewijzen dat ik in de Formule 1 thuishoor."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Volgend jaar staat alles in het teken van RBR, Pleur er maar elke week een nieuwe motor in. Die 2 gassies kan dan niks verweten worden. Ze moeten gewoon zorgen dat ze Honda gaan helpen en gelijk staan met Renault eind van het jaar.

    • + 0
    • 9 dec 2017 - 15:59
  • Succes jongen!

    • + 0
    • 9 dec 2017 - 16:00
    • Waar heb ik die Nieuw-Zeelandse vlag toch gelaten?
      Vermoed op de Bruce McLaren-plank. Of op de schap met Denny Hulme en Chris Amon?

      • + 0
      • 9 dec 2017 - 23:35
  • 218 plaatsen grid penalty,
    Een motor die om de haverklap de geest geef,
    In de soep gelopen wintertesten,
    Weinig, of door problemen onderbroken, testkilometers,
    Een teammate om U tegen te zeggen,

    Daar je "cool" bij bewaren en evolueren is een perfecte leerschool voor 2018.

    Ik denk dat de leerschool voor Hartley in de F1 nog moet beginnen.

    • + 0
    • 9 dec 2017 - 16:27
    • Ter info: niet dat ik het hem niet gun! Hij is tenslotte al 27 en heeft tenminste wat meer ruggengraat dan een 18-jarige, dus moet het wel lukken om een rotjaar om te zetten in een positief verhaal.

      • + 0
      • 9 dec 2017 - 16:31
    • @Zambiorix: “Een teammate om U tegen te zeggen.”

      Die vind ik wel plezant. Zou beide coureurs pas na een probleemvrije reeks van zes, zeven GP’s willen beoordelen. Misschien voert Hartley dan wel (licht) de boventoon?

      • + 0
      • 9 dec 2017 - 23:45
  • Ja maar alles wat slecht is bij RB, is goed voor je ontwikkeling en maakt je sterker.

    • + 0
    • 9 dec 2017 - 17:14
  • vectraf1

    Posts: 292

    Ik ben bang dat Hartley in 2018 nog veel wijze lessen gaat leren.
    Maar laten we het hopen dat Honda zijn zaakjes op orde krijgt.

    • + 0
    • 9 dec 2017 - 17:54
  • onbegrijpelijk dat een jongen met matig niveau, zonder sponsor, formule1 kan rijden.

    • + 0
    • 9 dec 2017 - 20:47
    • Tja...dit dus! Deze jongen....hoe aardig hij ook mag zijn...hoort niet thuis in de F1. Hij zal voornamelijk achteraan te bewonderen zijn.

      • + 2
      • 9 dec 2017 - 22:12
  • Max zei ook al tegen me: “Hier leer je alleen maar van en je komt er sterker uit... Wat een wijsheid al hè, zo’n jonge gast?
    En niet veel later zei Horner precies hetzelfde tegen me en dat Max gelijk had...”

    • + 0
    • 9 dec 2017 - 23:26

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Nieuw-Zeeland
  • Geb. datum 10 nov 1989 (31)
  • Geb. plaats Palmerston North, Nieuw-Zeeland
  • Gewicht 67 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar