user icon

Cyril Abiteboul: "Het is essentieel dat wij in Austin punten gaan halen"

  • Gepubliceerd op 17 okt 2017 15:42
  • comments 16
  • Door: Rik Klein Entink

Renault-directeur Cyril Abiteboul geeft aan dat een raceweekend zonder fouten essentieel is voor de Franse renstal. De doelstelling van het team is de vijfde plaats in de stand van het constructeurskampioenschap, maar momenteel staat het team op plaats acht. 

Doordat het team van Renault in Japan slechts één punt wist te bemachtigen zag het Haas F1 voorbij komen op de ranglijst. Het verschil met plaats nummer vijf waar Williams Racing nu staat is 24 punten. Niet onoverkomelijk maar dan moet er in de laatste vier Grand Prix wel beter gepresteerd worden. Daarvoor heeft Abiteboul een nieuwe coureur tot zijn beschikking: Carlos Sainz kwam over van Toro Rosso en haalde al 48 WK-punten dit jaar. 

Laatste twee races waren een grote teleurstelling

Abiteboul: "De Grand Prix van de Verenigde Staten is belangrijk voor ons aangezien wij nog steeds in de race zijn voor de vijfde plaats. De teleurstelling is groot dat wij de afgelopen twee races geen punten hebben weten te halen en dat was in het voordeel van onze concurrenten."

In Japan was het pech voor Nico Hülkenberg die op een goede positie reed, maar naar de kant moest omdat de achtervleugel in DRS-stand bleef staan. Dat betekende einde race voor de Duitser. "Wij missen de punten als gevolg van betrouwbaarheid en het is essentieel dat wij een weekend vrij van fouten hebben in Austin. Wij mogen niets laten liggen en wij gaan de laatste vier races in met een andere dynamiek", aldus de Fransman. 

Abiteboul sluit af met een hoopvol bericht voor de Renault-fans: "De wagen zal profiteren van upgrades en ook daarom is het essentieel dat wij punten halen."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Welkom Carlos! Je doel is duidelijk. Als je faalt volgen er wellicht lijfstraffen...

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 15:51
    • kortvdl

      Posts: 1.063

      Haha, en ie kan zo weer terug naar TR. Die zijn een stoelendans wel gewend de afgelopen maanden. Grote strik erom, bedankt voor het lenen maar toch te licht bevonden.

      • + 1
      • 17 okt 2017 - 16:15
  • vanHeutz

    Posts: 146

    No pressure there Carlos!

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 15:53
  • Moet het weer van Hulk komen?

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 16:06
    • Carlos haalt er meer. Op zijn racelicentie.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:19
  • Ga Sainz nou geen druk op zn schouders leggen , lijkt me niet verstandig.....

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 16:08
  • Uitvallen door een cosmetische ingreep om het inhalen te bevorderen....

    Die monteur die op de vuist ging met de achtervleugel vond ik zowel dramatisch als vermakelijk, maar de race moeten staken op deze manier is erg.
    Nico was furieus toen hij uitstapte, wat is nou precies het falen geweest? Electronisch of een mechanisch euvel is dat al bekend?

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 16:18
    • KoBus

      Posts: 2.382

      @MAXIAANS

      Volgens mij was de bevestiging van het scharnierpunt van de DRS gescheurd, tenminste dat was wat aangewezen werd in de pitbox. Dus een materiaalprobleem...

      • + 1
      • 17 okt 2017 - 16:31
    • Kraai

      Posts: 682

      maar waarom dan niet een ander achtervleugel erop, en hopen dat er nog een paar voor je wegvallen.
      voorvleugel hebben ze zo vervangen, achtervleugel zal wel iets langer duren.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 17:50
    • Kraai nieuw in de f1? Weet je hoelang het duurt om een achtervleugel te wisselen? Juist zolang dat je minimaal 10 ronden achter ligt met 16 ronden te gaan heeft het dus geen enkele zin. Want die rondes maak je nooit meer goed...

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:12
    • Te hard opgeslagen. Moest wel kapot gaan.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:14
    • Kraai

      Posts: 682

      @REMEDY81,

      nee hoor, volg het spelletje al 44 jaar.
      Ik meen Barichello in een ferrari in nog geen minuut tijd een andere achtervleugel.
      Was toen mischien makkelijker ;)

      Maar kom op, je probeert het toch gewoon.

      • + 1
      • 17 okt 2017 - 18:29
    • @KRAAI Dan win je van mij ik tik net de 24 jaar aan. Mijn 10 ronden is misschien ook overdreven maar 1 minuut gaat echt niet lukken zeker niet met DRS en alles. Daarnaast hoezo zou je een met 3 rondes achterstand op plek 16 aansluiten er gaan er echt in 16 rondes geen 6 uitvallen en tevens moet je als iemand uit valt die rondes nog goed kunnen maken. Nog gaan rijden is compleet nutteloos.

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 07:19
  • DBGates

    Posts: 2.510

    Ik schat carlos zeker hoger in dan palmer dus het is ze wel gegunt
    Ik heb al eerder gezegd dat carlos misschien moet wennen aan de wagen, we gaan het zien

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 20:23
  • Afgelopen week zijn er al twee Spaanse straaljagers neergestort, dus ik weet niet of het nou wel zo slim van Abiteboul is om meteen zoveel te verwachten van Carlos. Met te veel druk op diens schouders zie ik hem zomaar weer rare dingen doen.

    • + 0
    • 18 okt 2017 - 18:15

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar