user icon
user icon

Boullier: "D'Ambrosio eerst naar Virgin, in 2012 bij Renault"

  • Gepubliceerd op 19 nov 2010 01:22
  • comments 10
  • Door: Robin Smeets
Eric Boullier was na afloop van de Young Driver Tests in Abu Dhabi zeer te spreken over de prestaties van Jerome D'Ambrosio. De teambaas van Renault was erg onder de indruk van de Belg en hoopt dat hij over enkele jaren D'Ambrosio kan verwelkomen bij het Franse team.

D'Ambrosio testte dinsdag voor Virgin, het team waarbij hij nog altijd kans maakt op een stoeltje voor volgend jaar, en kwam woensdag in actie voor Renault. Hierbij liet de GP2-coureur een goede indruk achter op zowel het team als de teambaas. "Hij heeft meteen bijna het maximale uit de auto gehaald!", vertelde Boullier.

"Sommige mensen zullen zeggen dat ik niet objectief ben, maar ook de engineers waren onder de indruk van Jerome. Ze waren verbaasd over zijn volwassenheid en technische feedback die hij aan het team gaf. Sommigen dachten eerst dat ze met Kubica aan het werken waren. Al zijn kleine gebreken lijken ineens helemaal verdwenen. Hij is kalm, snel en was erg ontspannen."

D'Ambrosio vertelde gisteren al dat hij hoopt met de afgelopen tests een contract in de Formule 1 te hebben veiliggesteld. De Belg maakt nog altijd de grootste kans bij Virgin, maar Renault-teambaas Boullier liet het niet na om alvast naar de nabije toekomst te kijken. "We hebben dit jaar een gok genomen door een jonge coureur te laten debuteren. Dat heeft ons ook veel onderdelen gekost."

"Daarbij weet iedereen ook dat Vitaly vooral vanwege commerciële redenen in de auto werd gezet", vervolgde Boullier. "Jerome is echter een talent om in de gaten te houden. Ons doel is om hem voor 2011 bij Virgin te plaatsen, waarna we hem in 2012 of 2013 eventueel naar Renault kunnen halen. Ik hoop met heel mijn hart dat hij goed terecht komt."

Op het einde van dit interview kreeg Boullier een smsje van Virgin-teambaas John Booth. Hierin stond te lezen: 'We spreken elkaar zodra je klaar bent!' De Fransman sloot daarna af: "Ik kan hierbij bevestigen dat Virgin mij dringend wil spreken."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • d\'Ambrosio heeft duidelijk een heel goede indruk nagelaten. Hopen op een zitje bij Virgin volgend jaar dan.

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 01:46
  • is ook beter om bij virgin te beginnen denk dat de meesten van ons nog weten hoe het ons jos verging...? die was ook super tijdens zijn 1e test maar werd gewoon te hoog geplaatst voor een beginner.

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 02:20
    • Big El

      Posts: 367

      Zoals van de week al eerder werd opgemerkt: Jos zou een jaar testrijder zijn bij Benneton om zich de auto en het wereldje eigen te maken. Maar toen blesseerde Lehto zich, waardoor Jos plots als reserverijder meteen in de auto werd gezet voor de wedstrijden... En dat in een auto waar de ervaren coureurs die er na hem in reden ook geen deuk in een pak boter mee konden rijden. Het was een auto die was ontwikkeld voor de totaal afwijkende rijstijl van M. Schumacher... En zelfs toen was Verstappen nog de meest succesvolle F1 coureur ooit... Er is nog geen nederlander die meer punten heeft gescoord als Verstappen in dat seizoen. En wie heeft er niet nog die pitbrand op zijn netvlies staan (voor diegenen die tenminste toen al F1 mochten kijken) !

      • + 0
      • 19 nov 2010 - 07:19
    • Stri

      Posts: 2.269

      of dr crash met Irvine (Tenminste, dacht dat hij op Irvine klapte) waar hij even de ucht in ging en een kurkentrekket maakte

      • + 0
      • 19 nov 2010 - 07:56
  • juste keuze, eerst laten ontgroeien bij een klein team, dan naar renault. Heeft alonso dat ook niet gedaan?

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 08:28
  • Tommieeee

    Posts: 762

    Leuk bericht om te lezen als je Vitaly Petrov heet!

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 08:43
    • ThumbsUp

      Posts: 750

      Dan weet je dat je nog tenminste 1 jaar bij Renault rijd. Ben wel in voor een BE of NL rijder in de F1. Toch leuk om dan op Spa te zijn..

      • + 0
      • 19 nov 2010 - 09:33
  • Np-F1

    Posts: 917

    Zou mooi zijn, hij heeft zeker geen verkeerde indruk achter gelaten en het is altijd leuk als er weer een andere nationaliteit op de grid staat. :)

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 11:58
  • NelizzF1

    Posts: 17

    Weg stoeltje giedo?

    • + 0
    • 19 nov 2010 - 12:34

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar