Boullier: "D'Ambrosio eerst naar Virgin, in 2012 bij Renault"
- Gepubliceerd op 19 nov 2010 01:22
-
10
- Door: Robin Smeets
D'Ambrosio testte dinsdag voor Virgin, het team waarbij hij nog altijd kans maakt op een stoeltje voor volgend jaar, en kwam woensdag in actie voor Renault. Hierbij liet de GP2-coureur een goede indruk achter op zowel het team als de teambaas. "Hij heeft meteen bijna het maximale uit de auto gehaald!", vertelde Boullier.
"Sommige mensen zullen zeggen dat ik niet objectief ben, maar ook de engineers waren onder de indruk van Jerome. Ze waren verbaasd over zijn volwassenheid en technische feedback die hij aan het team gaf. Sommigen dachten eerst dat ze met Kubica aan het werken waren. Al zijn kleine gebreken lijken ineens helemaal verdwenen. Hij is kalm, snel en was erg ontspannen."
[LEFT_IMG=10410][/LEFT_IMG]D'Ambrosio vertelde gisteren al dat hij hoopt met de afgelopen tests een contract in de Formule 1 te hebben veiliggesteld. De Belg maakt nog altijd de grootste kans bij Virgin, maar Renault-teambaas Boullier liet het niet na om alvast naar de nabije toekomst te kijken. "We hebben dit jaar een gok genomen door een jonge coureur te laten debuteren. Dat heeft ons ook veel onderdelen gekost."
"Daarbij weet iedereen ook dat Vitaly vooral vanwege commerciële redenen in de auto werd gezet", vervolgde Boullier. "Jerome is echter een talent om in de gaten te houden. Ons doel is om hem voor 2011 bij Virgin te plaatsen, waarna we hem in 2012 of 2013 eventueel naar Renault kunnen halen. Ik hoop met heel mijn hart dat hij goed terecht komt."
Op het einde van dit interview kreeg Boullier een smsje van Virgin-teambaas John Booth. Hierin stond te lezen: 'We spreken elkaar zodra je klaar bent!' De Fransman sloot daarna af: "Ik kan hierbij bevestigen dat Virgin mij dringend wil spreken."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 18.535
d\'Ambrosio heeft duidelijk een heel goede indruk nagelaten. Hopen op een zitje bij Virgin volgend jaar dan.
Posts: 10.412
is ook beter om bij virgin te beginnen denk dat de meesten van ons nog weten hoe het ons jos verging...? die was ook super tijdens zijn 1e test maar werd gewoon te hoog geplaatst voor een beginner.
Posts: 367
Zoals van de week al eerder werd opgemerkt: Jos zou een jaar testrijder zijn bij Benneton om zich de auto en het wereldje eigen te maken. Maar toen blesseerde Lehto zich, waardoor Jos plots als reserverijder meteen in de auto werd gezet voor de wedstrijden... En dat in een auto waar de ervaren coureurs die er na hem in reden ook geen deuk in een pak boter mee konden rijden. Het was een auto die was ontwikkeld voor de totaal afwijkende rijstijl van M. Schumacher... En zelfs toen was Verstappen nog de meest succesvolle F1 coureur ooit... Er is nog geen nederlander die meer punten heeft gescoord als Verstappen in dat seizoen. En wie heeft er niet nog die pitbrand op zijn netvlies staan (voor diegenen die tenminste toen al F1 mochten kijken) !
Posts: 2.852
of dr crash met Irvine (Tenminste, dacht dat hij op Irvine klapte) waar hij even de ucht in ging en een kurkentrekket maakte
Posts: 1.308
juste keuze, eerst laten ontgroeien bij een klein team, dan naar renault. Heeft alonso dat ook niet gedaan?
Posts: 10.412
yep minardi.
Posts: 774
Leuk bericht om te lezen als je Vitaly Petrov heet!
Posts: 1.348
Dan weet je dat je nog tenminste 1 jaar bij Renault rijd. Ben wel in voor een BE of NL rijder in de F1. Toch leuk om dan op Spa te zijn..
Posts: 917
Zou mooi zijn, hij heeft zeker geen verkeerde indruk achter gelaten en het is altijd leuk als er weer een andere nationaliteit op de grid staat. :)
Posts: 17
Weg stoeltje giedo?