Gerenoveerde Red Bull Ring voldoet aan Formule 1-standaard
- Gepubliceerd op 17 nov 2010 15:08
-
37
- Door: Robin Smeets
In de jaren daarna is het circuit volledig gerenoveerd en opgeknapt onder leiding van Red Bull-baas Dieter Mateschitz. Het circuit zal midden volgend jaar heropend worden en zal onder andere races uit de DTM, Formule 3 en Formule 2 organiseren. Mocht de Red Bull Ring in de nabije toekomst Formule 1-races gaan organiseren, zullen er slechts een klein aantal andere races gehouden kunnen worden in verband met de geluidsdagen.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (37)
Login om te reagerenPosts: 7
Ik vraag me af hoe ze aan zoveel geld komen. Alleen van die blikjes?
Posts: 223
ja ofniet:S echt miljoenen euro verdienen elke coureur en de directeuren enz en dat alleen door blikje redbull voor EUR 1.50? nee denk het echt niet!
Posts: 79
Jahoor, en een blikje cola kost \"slechts\" 50 cent, en ze maken honderden miljoenen winst. Denk ff logisch na. Red Bull is dé grootste energiedrank van de wereld. Logisch dat ze enorme winst hebben.
Posts: 8.004
En vergeet niet dat Red Bull ook betrokken is bij veel evenementen waar ze ook winst uithalen.
Posts: 28
en.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_GmbH
Zo
Posts: 3.007
Als alle nederlanders 1 cent op mijn rekeningovermaken ben ik bijna 1,7 ton rijker. Als de volume groot is kan je ook met iets goedkoops rijk worden. Een andere voorbeeld is de bedenker van Post-IT plakkertjes die is nu ook miljonair door een blokje aan elkaar geplakt papier.
Posts: 395
Ik heb maar zitten zoeken of ze de layout van de baan al dan niet hebben veranderd. Geen enkel persbericht zegt hier iets over. Weet iemand van wanten?
Posts: 155
Voor zover wij weten is er niks tot zeer weinig veranderd aan de lay-out
Posts: 2.263
Ik heb laatste is even zitten zoeken en het oude gedeelte bestaat volgens mij nog gewoon en is er een nieuw gedeelte aangekomen aan de zijkant van het rechte stuk na bocht 1
Posts: 2.852
Ik vond het overigens altijd een leuk circuit:)
Posts: 1.016
Ook ik kan niet echt iets noemenswaardigs vinden. Heb wel schetsjes gezien van een circuit dat de \'omtrek\' heeft van de oude A1-ring, maar waaraan ze een soort van infield lus hebben toegevoegd.
Maar inderdaad; Red Bull is de koning van de marketing en de promotie, maar deze Red Bull Ring zetten ze naar mijn bescheiden mening totaal NIET in de markt...
Posts: 395
aha. Dank!
Posts: 2.788
Meteen terug op de kalender zetten.
RedBull zal de kaartjes voor dat circuit wel goedkoop houden en gegarandeerd meer voor de fans doen dan barcelona of spa.
Posts: 61
Haha, ja dat denk ik ook. Zijn van die goeie jongesn he bij Red Bull. Het drankje zelf is ook goed betaalbaar. Maar een dikke euro, terwijl de concurrent dezelfde rommel voor nog niet de helft in het schap krijgt.
En wat mankeert er aan Barcelona? Prima circuit, grootse entourage, wereldstad in de buurt, altijd mooi weer: wat wil je nog meer?
Posts: 1.016
@Zsolt
Barcelona staat ook garant voor zaaddodend saaie races...
Posts: 12
Mooi om te horen :) de A1-Ring vond ik een geweldig circuit!
Posts: 1.265
Ik zou wel foto\'s willen zien. Ik kan me de foto\'s nog herinneren waarop het leek op een bouwput, maar ik kan niks vinden van de nieuwe set-up.
Posts: 223
www.circuitsofthep(...)eichringkaartje.jpg
Posts: 2.788
of tik het in google even in.
Red Bull A1 Ring.
Posts: 1.265
Ik bedoel foto\'s van hoe het er nu bij ligt. Die kan je nauwelijks vinden.
Posts: 43
Zet hem maar direct op de kalender ipv turky lijkt me wel lache om daar een keer heen te gaan met me maties en zullen veel volle tribunes zijn
Posts: 75
Around 4 billion cans of Red Bull are consumed every year. The responsibility for the success of the world\'s No. 1 energy drink is shared by the company\'s 6,900 employees around the world. The Red Bull headquarters are based in Fuschl am See, not far from Salzburg, Austria.
Dat zegt meer dan genoeg : )
Posts: 4.951
Dat zegt in zoverre wat dat er dus heel wat dwazen zijn die die smerige rotzooi naar binnen werken.
Maar serieus, hun marketing is natuurlijk geweldig en ze verdienen er schatten en schatten geld aan. Het zij ze gegeund.
Posts: 18.535
Ben ik een dwaas omdat ik af en toe een blikje red bull naar binnen speel?
Dan ben jij een dwaas omdat je ooit een blik cola hebt gedronken! :p
Posts: 7
Een blikje RB (of elk ander merk van die rotzooi) staat gelijk aan één week je tanden niet poetsen. Die troep bevat zoveel zuur dat je tanden eraan kapot gaan. Dat zuur proef je niet omdat het drankje weer zo zoet gemaakt wordt..
RB is niet alleen een goudmijn voor Mateschitz, maar ook voor elke tandarts ter wereld
Posts: 3.471
Stelletje zeikerds over hoe slecht het drankje wel niet is... Drink het dan gewoon niet, dan heb je er ook geen last van. Alle frisdranken zijn onderhand ongezond en slecht voor het gebit. Vertel eens wat nieuws... Ik vind dat spul best lekker, en nog nooit heeft de tandarts tegen mij gezegt dat ik slecht gebit of wat heb. Dat het slecht voor je is, is bekend.. maar van 1 blikje vallen echt niet al je tanden uit je muil hoor;)
Posts: 18.535
Nou, ik drink toch wel wekelijks een Red Bull en heb nog nooit in mijn leven een gaatje gehad!
Posts: 16
Misschien niet relevant aan het artikel maar wel interessant:
2010 F1 Team Budgets
Team Est. 2010budget
Ferrari £260m
McLaren £137m
Mercedes £173m
Williams £85m
Renault £134m
Red Bull Racing £134m
Toro Rosso £82m
Force India £78m
Sauber £46m
Lotus £52m
Virgin £36m
HRT £33m
www.gpwizard.co.uk(...)x.php?topic=10864.0
Posts: 1.481
Waarom geven alle (sub)top team rond de $130m uit en Ferrari het dubbele? Da\'s echt waanzinnig veel. Als je zoveel uitgeeft moet je normaal gesproken het WK op zijn minst winnen. :S
Posts: 3.091
Misschien dat Ferrari geld van de overheid krijgt? Dat zou de tumult in Italië verklaren. ;)
Posts: 18.535
Het lijkt me sterk dat Mercedes zoveel budget had, terwijl Brawn etc. nog aan het zeuren waren om meer budget vrij te maken.
Posts: 1.725
Ferrari heeft ook nog een eigen motor, net als Mercedes en Renault.
Posts: 16
Geen foto\'s maar wel info:
en.wikipedia.org/wiki/%C3%96sterreichring
Posts: 917
Ferrari geeft als merk geen geld uit aan promotie e.d., zo\'n beetje al het geld gaat in de F1 zitten. Nu heb ik geen omzetcijfers van Ferrari, maar hun winst zal zeker niet gering zijn! (Zeker niet als de berichten kloppen dat ze jarenlang het enige continu winstgevende onderdeel waren van de Fiat groep..)
Posts: 18.535
Heb je al die reclamefilmpjes etc. van Ferrari nog niet gezien? Ze geven heus wel geld uit aan promoties hoor.
Posts: 4.951
In 2010 komt de winst van Ferrari personenauto\'s naar verwachting uit rond de 77 miljoen Euro, da\'s nog maar een kwart van de winst over 2008. Daarnaast is 85% van de aandelen in het bezit van Fiat. Dus de zelfstandigheid van Ferrari personenauto\'s valt nog wel mee.
De Ferrari F-1 stal daarenetgen is een geheel zelfstandig bedrijf. De vraag is waar hun budget uit is samengesteld.
Posts: 4.951
@Runningupthathill:
Ik drink geen RB, geen Pepsi/Coca Cola en ook geen Heineken. Waar het om gaat is dat RB zo\'n sterke marketing heeft dat ze er in geslaagd zijn om miljoenen mensen deze mierzoete zooi aan te smeren onder het mom dat het je energie geeft.
Vroeger is er ooit eens een renpaard gediskwalificeerd omdat er iets in zijn bloed werd gevonden wat prestatieverbeterend zou werken. Bleek dat het paard zo af en toe een Bounty, Mars of Milky Way snoepte. Moet kunnen zou je denken, zeker als je weet dat dat paard dan zo ongeveer een hele doos per dag zou moeten eten om ook maar iets te merken. Dus ja, er zal in RB best iets zitten wat prestatieverhogend kan werken, maar ze vertellen niet in welke hoeveelheden je het dan zou moeten drinken, waarschijnlijk een badkuip vol per dag of zo.
En verder moet iedereen die zooi vooral drinken als-ie dat wil. De RB eigenaar lacht zich helemaal suf!