user icon

Michael Schumacher: "Dat was even schrikken!"

  • Gepubliceerd op 14 nov 2010 14:59
  • comments 22
  • Door: Robin Smeets
Michael Schumacher kon snel uitstappen tijdens de Grand Prix van Abu Dhabi. De Duitser spinde al in de eerste ronde tijdens een gevecht met Nico Rosberg en werd daarna hard geraakt door Vitantonio Liuzzi.

"Dat was even schrikken", vertelde Schumacher na zijn crash tegen de Duitse televisie. "Gelukkig raakte hij mij niet zelf, ik ben verder in orde. Even dacht ik dat Nico mij had geraakt, maar dat was neit zo. Ik kan niemand anders dan mezelf de schuld geven", aldus Schumacher, die in negentien races nooit op het podium eindigde.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • winti

    Posts: 1.348

    Ronde 40, Button pits. Schumachers opvolger Vettel verdient het, Ferrari heeft het verkloot. Ze hebben zich met Webber mee laten slepen terwijl ze zich op Vettel hadden moeten focussen. Briljante afleidingsmanoeuvre van Red Bull! Ferrari is erin getrapt en Webber moest op deze manier z\'n teamgenoot aan de titel helpen...

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 15:20
    • Ja, zo heeft Webber Vettel uiteindelijk toch nog aan het kampioenschap geholpen. Wat een oenen bij Ferari dat ze daar in trapten.

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 15:44
    • Webber het kampioenschap gegeven aan Vettel? t zit je zwaar he dat Vettel kampioen is geworden en een kat in het nauw maakt rare sprongen is gebleken nu. Ferrari is gewoon dom geweest

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 17:26
    • @dominic

      hij bedoeld geloof ik dat door webber hun ook de fout in gingen, dus heeft webber wel onbewust geholpen, zo kwam het tenminste op mij over

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 18:42
  • solo

    Posts: 25

    webber..........heeft het niet...vandaag had hij het waar moeten maken..

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 15:26
  • F1McLaren

    Posts: 631

    Ik gun het Vettel echt totaal niet, en wat een saaie kut Race.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 15:30
  • delange

    Posts: 1.531

    dank je wel renault

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 16:02
  • nog een leuk beeld voor in de jaarclip die knal bovenop Schumi; zag er mooi uit!

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 16:03
    • zag er mooi uit? Enkeltje Pieter Baan lijkt me geen slecht idee.

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 17:43
    • was levensgevaarlijk man, watnou zag er mooi uit, denk even na

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 18:43
  • Fusy

    Posts: 2.181

    Het is nog steeds schrikken als naar beeld kijkt en ziet
    en auto net boven zijn helm....

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 16:13
    • Ja ik schrok me ook de pleuris. Eerst dacht ik dat hij een beetje scheef in de cockpit hing, maar gelukkig zag je hem al snel bewegen.

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 16:28
    • Gelukkig? Je hebt dus toch wel een hart als het om Schumacher gaat. Valt me weer mee van je.

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 17:42
    • ja ik schrok ook, maar hij bewoog gelukkig nog

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 18:43
  • Student

    Posts: 64

    Wat een geweld! Vettel was niet mijn favoriet maar hij verdient het 100% uiteindelijk een supermooi kampioenschap. Hopelijk volgend jaar een nog spannendere strijd tussen hamilton vettel alonso en mijn favoriet Schumacher!

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 16:20
    • okkie

      Posts: 302

      Toch een sportieve kerel die Schumacher. Daar mogen menig coureurs wat van leren, vooral Alonso. Wat een kampioen onwaardige verliezer. Als ik Ferrari was, smeet ik hem meteen uit het team.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 10:15
  • Rubber

    Posts: 120

    Toch een mooie afsluiter van het jaar, niet zozeer mooie inhaalacties, maar wat een spanning!
    Vettel terecht kampioen, maar als Alonso of Webber het waren geworden was dat ook verdiend geweest!

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 16:40
  • 060122000

    Posts: 16

    Papa van kimi uit Geldrop,

    Had je het ook leuk gevonden als Schumacher was onthoofd? Want het scheelde niet veel of dat was gebeurt. Ik denk dat hem dit aan het denken zet over zijn toekomst.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 16:45
  • Vreemd,

    Diegenen die nu schande spreken, maakten grappen over Karun Chandok die een identiek ongeluk meemaakte!

    Een gevalletje \'selectieve verontwaardiging\', mss?!

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 19:04
  • Beste 060122000, Raikkonenfan etc..,
    Ik schrijf dit commentaar natuurlijk in de wetenschap dat de afloop goed was. Voor de goede orde dus nee, ik zou het niet gaaf gevonden hebben als Schumachers koppie over \'t asfalt stuiterde nee. En net als jullie schrok ik ook enorm, zo erg dat m\'n dochtertje moest huilen [omdat mijn uitroep nogal met wat decibels gepaard ging]. Maar wetende dat het een \'happy end\' betrof, mag je toch met gerust hart stellen dat het er prachtig uitzag?! Mooie rook, de hele hoek hoe het in beeld was, de stand vd auto\'s... Het was gewoon een heel spektaculair gezicht! dat kan niet ontkent worden lijkt me. Echt bureaublad-waardig.
    Dus.. hopende met deze toelichting de verontwaardiging enigszins te hebben weggenomen, groet ik jullie allen hartelijk en wens iedereen veel succes met de wachttijd tot maart 2011...!

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 08:35
    • In dat geval heb ik niks gezegd...

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 08:39

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit