Schumacher: "Gelukkig is dit circuit voor iedereen nieuw terrein"
- Gepubliceerd op 16 okt 2010 18:57
-
37
- Door: Robin Smeets
"Eindelijk gaan we naar een circuit dat niet alleen voor mij onbekend terrein is, maar ook voor de andere coureurs", vertelde Schumacher. "Ondanks dat het circuit pas op het laatste moment gereed zal zijn, ben ik ervan overtuigd dat alles goed zal verlopen."
"Het is positief voor de sport dat er nieuwe races bijkomen en ik vind het ook erg leuk. De lay-out is niet al te ingewikkeld en zal dus makkelijk onder de knie te krijgen zijn. We hadden een goed weekend in Japan en we hopen dat we die lijn door kunnen trekken in Korea."
Trending nieuws
-
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (37)
Login om te reagerenPosts: 18
Juist voor ervaren mannen als Alonso en Schumacher zou dit nieuwe circuit een voordeel moeten zijn, het kan niet anders dan dat Schumacher eindelijk kan laten zien wat zijn toegevoegde waarde is voor mercedes.
Posts: 18.535
Omdat Rosberg \'nog maar\' aan zijn vijfde F1-seizoen bezig is? Kom op zeg, denk je nu echt dat Schumacher ineens een hoop sneller gaat zijn, omdat iedereen het circuit ontdekt? Op Melbourne heeft Schumacher 11 keer gereden voor dit seizoen, Rosberg was ook gewoon sneller.
Posts: 305
Als Schumacher het hier dan ook niet kan.... Dit is wel hét moment om zichzelf een keertje boven Rosberg te zetten.
Posts: 12.432
We zullen zien, het biedt in ieder geval weer hoop voor de MSC fans.....weer hoop, net als dan, dan dit, maar volgend jaar etc.
Posts: 259
dat betwijfel ik, de meeste top teams hebben een simulator, ik denk niet dat het voor iedereen onbekent, oke het is niet de echt baan maar die simulators zijn zo goed, dat ze een voordeel hebben met hoe de baan in elkaar steekt dus ik denk dat er voordeel uitgehaald kan worden!?
Posts: 343
Maakt voor Schumacher niet uit, hij kan toch niet met deze auto overweg. En welke goeie lijn wil hij doorzetten dan, als Rosberg niet door een technisch mankement was uitgevallen, had Schumacher er gewoon achter gezeten.
Of zou hij nu al (?) aan de auto gewend zijn en de laatste 3 races winnen? Zou wel stoer zijn!!
Posts: 10.089
in suzuka was shumie sneller dan rosberg, die goede lijn bedoeld ie
Posts: 18.535
Schumacher was outpaced in de kwalificatie, Rosberg is vroeg moeten stoppen na een slechte start en reed op veel oudere banden. Toch kwam Schumacher achter Rosberg de baan op en zonder de problemen bij Rosberg had hij er ook gewoon achter gefinisht.
Posts: 9.505
Dat laatste weet je niet, verder was hij de hele race sneller
Posts: 18.535
Dat laatste weet je wel. Er waren nog 6 ronden te rijden en Schumacher kon niet eens nog eens komen piepen bij Rosberg, laat staan dat hij bij zijn eigen teammate nog een do or die ging doen.
Hij was de hele race sneller, om de redenen die ik genoemd heb. Of heb je misschien niet gehoord dat de hardere band ongeveer 7 tienden sneller was dan de hardere, zeker in het begin van de race. Toen Schumacher overstapte, waren de banden van Rosberg al een halve race oud.
Posts: 10.089
kan je wel zo praatten
maar schumacher was gewoon sneller, en schumacher was eindelijk een keer Blij met de auto, dat die lekker aanvoelde,
en op het laatst mocht schumacher geen do or die actie doen, was wel heel dom geweest, weet hij zelf ook wel
schumacher kon rosberg de hele race lang makkelijk volgen
Posts: 18.535
Dat zeg ik toch? Schumacher was sneller, maar had er achter gefinisht. De rede dat hij sneller is, heb ik ook aangegeven.
Dat is dezelfde rede waarom Schumacher in Canada zo traag was, volgens de fans, versleten banden. Dat is de rede dat Rosberg nu dus zoveel trager is. Of geloven jullie nu werkelijk zelf dat Schumacher van gemiddeld 4 tienden trager ineens een seconde sneller is?
Posts: 398
MSC bakt er eigenlijk niet zoveel van dit seizoen, Korea zal daarop wel geen uitzondering worden. Is ie vader geworden ofzo en daardoor voorzichtiger o.i.d.? Als hij Buemi ofzo had geheten was ie volgens mij al geloosd.
Posts: 9.505
Dat is hij al 11 jaar ;)
Posts: 10.412
ow meneer pakt gewoon pole en p1...:P
Posts: 341
wat een stelletje azijnzeikerds zijn er toch bij he.. bahbah
Posts: 17
als, als, als timo glock niet op oude banden reed in brazilie dan was hamilton geen kampion geworden, wat ik hiermee wil zeggen hermanski, dat is racen!, als je uitvalt dan is dat jouw pech. shumi reed gewoon goed in japan niks op aan te merken
Posts: 11.414
Dat is wel de domste opmerking die je kan maken. De reden dat Glock voor Hamilton zat was nou juist omdat hij (en Trulli) geen pitstop maakte.
Als Timo Glock niet op oude banden reed dan had Hamilton er nooit achter gezeten ...
Posts: 18.535
Wat Patrick zegt. Je maakt jezelf een beetje belachelijk op die manier. Zonder Glock had Hamilton nog een sigaretje kunnen gaan roken en was hij nog wereldkampioen geweest. (Bij manier van spreken uiteraard.)
Posts: 3.091
Óf, als het vijf seconden later pas had begonnen met regenen was Hamilton nu nog steeds geen wereldkampioen.
Posts: 686
Ik snap niet wat er toch altijd een gezeur over schumacher is die man hoeft zich nu en nooit meer te bewijzen , andere daarin tegen wel. Dus gaan ze schumacher maar lekker afzeiken laat hem toch gewoon lekker wat rondjes rijden meer kun je van HEM ZIJN AUTO toch niet verwachten dus op naar volgend jaar !
Posts: 12.432
Iedere coureur moet zich altijd bewijzen, want die 7 titels tellen allang niet meer. Daar kun je nog geen droog brood van kopen, en het is geen garantie om je teammaat te verslaan, dat is dit seizoen op een voor hem zeer pijnlijke manier wel duidelijk geworden.
Posts: 18.535
Rosberg rijdt met dezelfde auto en doet er wel meer, dus waarom mag je niet meer verwachten?
Posts: 646
Eindelijk?....
Op vele circuits heeft de brave man vele keren meer gereden dan al de rest.
Posts: 169
M schumacher wereldkampioen 2011
Posts: 1.481
Waarschijnlijk niet, zou kunnen, maar waarschijnlijk niet.
Posts: 18.535
Daarom krijg je dus de zogenaamde Schumacherbashers. Bekijk het realistisch.
Posts: 603
Inderdaad Running, want wat is dit nu weer voor flapdrol opmerking.
Vanaf race 1 24 coureurs, dus 24 titelkandidaten, zo lust ik er nog wel een paar.
Maar goed, je hoeft maar een opmerking te plaatsen en iedereen reageert toch ....
Posts: 3.987
Ik hoop echt dat hij de laatste races niet in testmodus is voor volgend jaar.
Voor degene die het zijn vergeten, je mag gedurende het seizoen niet testen. Brawn is met een slim plannetje bezig.
Net als het laatste jaar van Honda in de F1, waar reden Jenson en Rubens? juist stijf achteraan, het jaar erop hadden ze een dijk van een auto de eerste paar races.
Brawn is slim genoeg om in te zien dat dit jaar als verloren beschouwd mag worden en dat het volgend jaar menens is
Posts: 9.505
Ze zijn allemaal met slimme plannetjes bezig, denken ze in ieder geval. Of het volgend seizoen ook goed uit gaat pakken is natuurlijk bij alle teams de vraag.
Posts: 18
Ik wordt zo moe van al die mensen die lopen te zeiken over hoe een coureur presteert,alsof een Shumacher zich nog moet bewijzen...Ik heb alleen maar bewondering voor iemand die al zoveel heeft gewonnen en toch nog de motivatie heeft om te gaan racen,je ken de auto van nu niet verglijken met de auto van 3 jr geleden,Shumi is echt het racen niet verleerd dat weet ik zeker....Ik vind het altijd wel leuk om te lezen dat er mensen zijn die denken dat ze alles weten,wat een team denkt wat een coureur doet...Ik ben fan van de F1 het intereseert me geen malle moer hoe een coureur is of hoe hij doet,het zijn sportmensen en een bepaalde arogantie moet je wel hebben binnen de sport anders kom je nergens.....Dus laten we maar hopen dat de auto van vlgd jaar van Shumi en Rosberg ok is, en dat we weer een team erbij hebben die kan gaan strijden voor het kampioenschap,en dan zien wel wel hoe goed hij nog is....
Ferrarifan
Posts: 2.181
Amen!!
Posts: 10.089
jouw verhaal klopt 90%
waarom 90% ??
een verhaal is pas compleet als je erin zeg \'\'maar Raikkonen was 10x beter dan iedereen\'\'
haha sarcasme natuurlijk
AMEN!
Posts: 358
Zo is het en helemaal niet anders.
AMEN!
Posts: 11.414
Ik wordt zo moe van al die mensen die lopen te zeiken dat je er niets van mag zeggen als een coureur slecht presteert,alsof een Shumacher niet meer hoeft te presteren omdat hij dat vroeger al gedaan heeft.
Posts: 18
Je mag wel zeggen dat een coureur slecht presteert,maar doet die Shumi dat dan,wat kan je verwachten van iemand die er 3 jaar uit is geweest,kijk naar Button heel zijn f1 loopbaan presteerde hij niet super hij stapt in die Brawn en hij wordt Kampioen,ik vind button nog geen kanjer,maar het zegt wel als de auto goed is, ook Button kampioen kon worden.....Shumacher stapte bij Ferrari in en duurde ook eventjes voordat alles klopte,en ga nou niet beginnen over de streken die hij had,Senna, Prost ,Mansell enz... konden er ook wat van dat hoort namelijk bij de sport,Shumi had echt niet ingestapt bij Mercedes als hij niet de kans had om kampioen te worden,Rosberg mag dan hoger staan in het kampioenschap maar hij is ook geen titelkandidaat dus is deze auto nog niet goed genoeg.....We gaan het vlg jaar wel zien,
Posts: 2.181
MS heeft gewoon probleem met de nieuwe F1...