Kamui Kobayashi erg tevreden na sterke slotfase
- Gepubliceerd op 10 okt 2010 11:53
-
32
- Door: Robin Smeets
Kobayshi maakte een late pitstop en kwam als elfde weer terug de race in. Met inhaalacties op onder andere Rubens Barrichello, Sebastien Buemi en Nick Heidfeld eindigde hij als zevende. Met Jaime Alguersuari kwam hij zelfs nog twee maal in aanraking, maar beide coureurs konden doorrijden.
"Ik heb mijn uiterste best gedaan en ben erg tevreden met het resultaat", vertelde Kobayashi. "Het was een geweldige race voor het team en ik ben blij dat de Japanse fans een mooie race hebben kunnen zien. Het is pas de tweede keer dit seizoen dat we met beide auto's in de punten eindigen en het voelde erg goed om voor het eerst sinds zeven jaar weer voor m'n thuispubliek te rijden."
"Na de start zag ik enkele ongelukken voor me gebeuren en gelukkig werd ik niet geraakt. Later was het niet gemakkelijk om in te halen en maakte ik wat contact. De auto liep wat schade op, maar gelukkig haalde ik wel gewoon nog de finish. Ik wil het team bedanken voor hun geweldige werk en hun steun."
Trending nieuws
-
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (32)
Login om te reagerenPosts: 1.765
ik heb genoten van hem, daar moeten er meer van zijn in de F1
Posts: 149
Respect voor Kamui! Sterk gereden! Ik kon er echt van genieten :).
Posts: 1.265
Wat een heldendaad weer vandaag. Op een plek die niet bekend staat als een reguliere inhaal plaats gewoon effe 4 mensen inhalen (Wheelbangend, gebruik makend van achterblijfers, buitenom). Toch nog iets positiefs dat Toyota heeft achtergelaten.
Posts: 712
Man van de race. :)
Posts: 1.887
Hij is echt een coureur waar ik kan van genieten! Strakke inhaalacties (af en toe op het randje, maar er zeker niet over), geweldig! De formule 1 heeft meer van deze coureurs nodig
Posts: 4
Wat een held! Voor deze kerel kom je naar de circuits toe!
Posts: 22
geweldig om naar te kijken, respect! :)
Posts: 2.567
Ik vraag me af waarom Nick Heidfeld heeft kobayashi liet passeren!!!
Posts: 1.481
Geen risico, aangezien Koba veel sneller was en Barichello er dicht achter zat.
Posts: 18.535
Geen risico en wie weet had Kobayashi nog tot bij Schumacher kunnen geraken.
Posts: 10.089
hele seizoen al fan van hem, geweldig rijdertje
Posts: 25
Geweldig genoten van Kamui Kobayashi! Wat en courreur, magnifiek, doorgaan tot het naadje (Y)
Posts: 3.471
Hij moet zich overal langs beuken om naar voren te komen. Als ie nou eens gewoon zonder tegen iemand aan te rijden auto\'s inhaald, dan verdiend ie al die krediet.
Posts: 1.175
Zeurpiet! Jij wilt zeker optochtjes zien rijden?
Is toch gaaf wat KobaSan gedaan heeft?
gewoon knokken voor een plek. of het nu om P11 gaat of om P6.
Rubens heeft ie ingehaald zonder te beuken, net als MS.
En tja, Jaime tikte hem na.
Posts: 1.765
volgens mij kreeg hij zelfs 2 beuken van die spanjaard, dat vond wel wat zielig en kansloos
Posts: 180
ik ben het niet altijd met je eens, maar nu zeker wel. Vorige race beukte hij ook al iemand aan de kant om er langs te komen.
En dat Jaime tegen Kamui aanreed was niet zo netjes, zeker de tweede niet. Maar vergeet niet dat Kamui eerder in de race vol tegen Jaime aanreed.
Posts: 198
Jep, wat ben jij voor een zeikerd. Prachtige inhaalacties, maar ons Fernandootje is er weer \'s tegen. Fernando laat zulke dingen nooit zien. Groeten
Posts: 18.535
Ergens heeft hij gewoon gelijk. Het zijn wel erg gewaagde acties. Vandaag ging het allemaal (nipt) goed, dat gebeurd niet elk weekend. Misschien mooi om naar te kijken, maar je zag vorige week in Singapore al wat er kan gebeuren als hij zich constant zo in gaten gooit die maar heel klein zijn. Hij zal nog meer crashen daardoor ook.
Posts: 632
Ik moet zeggen dat ik hem steeds meer ga waarderen! Weer een mooie race van Kamui.
Posts: 632
Waarom duurt het trouwens zo lang voordat de reacties hier verschijnen?
Posts: 1.175
Ojij een newbie bent. Je moet boven de 100 reacties komen om gelijk te kunnen reageren. Dus nog een tijdje geduld, zou ik zeggen.
Posts: 3.840
Volgens mij heeft daar niets mee te maken. Soms knallen mijn berichten er door en anders als ze waarschijnlijk als ze tijd hebben een \"approve\" nodig.
Posts: 1.136
Man van de race! Hoop dat er voor hem gauw een beter team volgt.
(Renault???) Kubica rijdt zowiezo voor ferrari volgend jaar...
Posts: 18.535
sinds wanneer?
Posts: 339
Kobayashi was zeker de smaakmaker met zijn verse bandjes. Leuk om te zien dat hij door omstandigheden (Glock) er in slaagd zich te handhaven in de Formule 1 Wereld.
Posts: 31
Hij blijft ons in positieve zin verrassen. Geweldig mannetje die Kobayashi!!
Posts: 439
In een woord geweldig gereden Koba, heb altijd wel iets gehad met japanse rijders, vraag me alleen af waarom die nooit in een topteam komen.
Heb super genoten van die inhaal acties van onze japanse vriend, en dan elke keer in dezelfde bocht.
Heidfeld heeft als j het aan mij vraagt gewoon eieren voor zijn geld gekozen, anders was er toch een do or die gekomen......
Posts: 18.535
Om dat laatste wat je zegt dus. Do or dies. Topteams willen punten, geen rijder die de ene race zijn overtakes doet lukken, maar de andere knullig uit de race crasht omdat hij zich door het veld beukt. Ook denk ik dat topteams liever iemand hebben van een hoger kaliber dan \'net wat beter dan De la Rosa\'
Posts: 12.432
iedereen is wel erg positief over de man uit het land van de rijzende zon(of mega regen partijen), maar hij reed wel op een setje nieuwe banden terwijl die van de anderen er op dat moment alweer tig rondes erop zaten. Maar ja iedereen is blij met wel geteld 6 inhaal acties in een wederom vreselijk saaie race. Nou ja, op die paar auto\'s die uitvielen na dan, maar dan heb je weer 5 rondes om in slaap te vallen. Ik snap niet de vele positieve reactie hier
Posts: 18.535
Aan de kop was het inderdaad saai. In het middenveld waren er echter geregeld wat duelletjes. Er zijn ergere wedstrijden geweest (Valencia)
Posts: 233
Kamui de koning van het weekend!..
Apart dat niemand lovende woorden over heeft voor Heidfeld, die man zet ze Sauber toch even op P8 neer.. iets wat De La Rosa lange tijd niet is gelukt in al die races, en Nick heeft er 2 races voor nodig! (niet gaan brabbelen dat er zoveel zijn uitgevallen)
Posts: 18.535
Neen, maar je moet het ook in perspectief zetten. Die eerste races was die Sauber, ook met de omhoog geprezen Kobayashi, niet in staat om echt voor punten te gaan. Nu gaat de bak eindelijk wat beter op bepaalde circuits, nu is De la Rosa de deur gewezen. Heidfeld doet het natuurlijk fantastisch, daar bestaat geen twijfel over. Hij houdt Kobayashi dadelijk bij en ik denk dat hij nog sneller als hem gaat worden de komende races.