'Ferrari koopt deel aandelen van de Formule 1'

Ferrari heeft een deel van de aandelen van Formule 1 gekocht, dat melden Spaanse en Italiaanse media. Liberty Media bood de teams in september al aan om een deel van de commerciële rechten te kopen, maar tot nu toe was er geen team dat daarop inging.

Maar naar nu bekend is geworden heeft Ferrari eind februari voor een bedrag van 11,4 miljoen dollar aandelen gekocht in de Formule 1. Een officiële bevestiging van de kant van Ferrari is er echter nog niet. 

Eric Boullier, teambaas van het geplaagde McLaren, wilde niet zeggen of zij ook in de markt zijn om aandelen te kopen. Maar in algemenere zin wilde hij wel reageren: "Wij hebben onze eigen ideeën wat de Formule 1 verder zou helpen en zijn heel benieuwd naar de toekomstplannen van Liberty."

Boullier geeft aan dat Liberty Media duidelijk een ander beleid voert dan Bernie Ecclestone. "Zij willen veranderingen doorvoeren en proberen daar de teams, sponsors en iedereen rond de Formule 1 bij te betrekken," zo besluit hij.

 

Rimmer

Posts: 13.329

Eric Bouillier... ik ben nog steeds niet vergeten hoe schandalig hij Kimi behandelde nadat Kimi het Lotus team eigenhandig bijna naar de titel hielp.
Maar ondertussen wel kans na kans na kans voor Romain bieden en psycholoog na psycholoog werd er doorheen gedraaid om Romain een race uit te laten... [Lees verder]

  • 8
  • 6 maa 2017 - 09:38

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 13.329

    Eric Bouillier... ik ben nog steeds niet vergeten hoe schandalig hij Kimi behandelde nadat Kimi het Lotus team eigenhandig bijna naar de titel hielp.
    Maar ondertussen wel kans na kans na kans voor Romain bieden en psycholoog na psycholoog werd er doorheen gedraaid om Romain een race uit te laten rijden. Ondertussen hengelde Kimi de zeges binnen maar werd maanden later als een hond afgeserveerd.
    Toen Boullier daarna groots werd binnengehaald door McLaren en Dennis (een van de grotere fouten van Dennis) hoopt ik stiekum dat er een stukje karma aan Eric was blijven kleven.
    Dat de man het volledige universum tegen zich in het harnas had gejaagd kon niemand voorzien ;)

    • + 8
    • 6 maa 2017 - 09:38
    • Helemaal gelijk Rimmer!

      En hij flikte ook een spelletje met Petrov en Kubica. Het zit namelijk gewoon in zijn bloed

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 09:57
    • Rimmer

      Posts: 13.329

      Beetje de Tom Walkinshaw van nu. Ook zo'n zak van een vent was dat.

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 10:30
    • met als dieptepunt de samenwerking met de twijfelachtige 'prins' Malik in 1999, die het team gouden bergen beloofde, maar nooit over de brug kwam.

      Walkinshaw in 2010In 2000 keerde Verstappen terug bij Arrows, dat een opleving kende. Echter, twee jaar later ging het team op de fles en verliet Walkinshaw met de staart tussen de benen de Formule 1.

      1 ding deed hij zeker wel goed in de f1, haalde Brawn bij de club; )

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 20:26
  • Veldhuis

    Posts: 606

    $11,4 miljoen. Ook een bedrag van niets in deze sport. En dan krijgen ze $90miljoen/jaar nostalgie bonus.

    • + 0
    • 6 maa 2017 - 09:42
  • Dat geld hadden ze beter in de ontwikkeling van de wagen kunnen investeren lijkt mij.

    • + 0
    • 6 maa 2017 - 10:50
  • En zo verzekert Ferrari zich voor een koopje van de exorbitante financiële steun die het team jaarlijks krijgt middels de totaal belachelijke prijzengeldregeling.

    • + 0
    • 6 maa 2017 - 10:54
    • Nee hoor, dit is gewoon een geste richting F1 en hun achterban. Ze krijgen hiervoor nog niet eens 0,25 % aandeel...die regel gaat echt wel op de schop, en daarnaast heeft elk grote team met deze regels te maken, er zal dus echt geen uitzondering voor Fer gemaakt worden, indien ze er aan gaan schaven....

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 11:07
  • Maximo

    Posts: 9.887

    Ergens is dit toch een wat vreemde constructie.

    Ferrari krijgt standaard ieder jaar van de rechtenhouders circa 100 miljoen voor hun deelname (en committment) aan de F1. En nu gaan ze ook nog aandelen kopen.

    Dus als zij die 100 miljoen die ze ieder jaar krijgen meteen weer in aandelen steken zouden ze in theorie ook steeds meer eigenaar worden.

    Vreemd hoor.

    • + 0
    • 6 maa 2017 - 12:56
    • Is maar beperkt percentage van de aandelen beschikbaar voor de teams daarbij zit er op die aandelen geen stemrecht. Ze delen dus alleen in de winst

      • + 0
      • 6 maa 2017 - 14:32
  • Bouillon: “Bol buikje vooruit en dan komt het voor de bakker.”

    • + 0
    • 7 maa 2017 - 01:09

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar