Management Giedo van der Garde in gesprek met Formule 1-teams
- Gepubliceerd op 11 sep 2010 13:41
-
9
- Door: Robin Smeets
Van der Garde wilde dit seizoen voor de titel kunnen strijden in de GP2 Series, maar wordt vaak verslagen door teamgenoot Sergio Perez die nog altijd een kans maakt op de titel. De Nederlander staat momenteel vierde in de tussenstand. "We hebben nog een aantal ijzers in het vuur", vertelde Jeroen Schothorst, de manager van Van der Garde aan de Telegraaf. "De kans dat Giedo volgend jaar een stoeltje in de Formule 1 heeft is zeer reëel."
Echter, Schothorst is zich er ook van bewust dat een seizoen in de Formule 1 niet gratis zal zijn voor Van der Garde. "We zjin druk in gesprek met potentiële sponsors, want het zal duidelijk zijn dat we veel geld mee moeten nemen. In het huidige Formule 1 liggen er veel kansen, met name bij de nieuwe teams, want alle topstoeltjes zijn al bezet."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Marko verwacht veel van Red Bull-updates: "Kunnen vijf tienden winnen"
Helmut Marko denkt dat Red Bull door de aankomende updates enorme stappen kan zetten. Het team zal in Spielberg een g...
23 jun 2026 15:24 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Cadillac F1
- Punten 1.450
- Podiums 35
- Grand Prix 214
- Land Mexico
- Geb. datum 26 jan 1990 (36)
- Geb. plaats Guadalajara, Mexico
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,73 m
109.820 reacties op Cadillac F1
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sergio Perez

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 1.481
Wat is zeer reëel? Voor mij is dat op zijn minst 75% (ik hoop voor Giedo ook) :)
Posts: 1.748
Een racestoeltje?? zal leuk zijn.
Posts: 180
zou inderdaad leuk zijn voor hem.
Ik denk dat als de kans zich voor doet je deze moet grijpen.
PS: lijkt me leuk om de buitenlandse commentatoren te horen zeggen: rookie Guido van de Garde.
Dat wordt bekken breken :)
Posts: 1.278
Bertrand Baguette verkondigde vorig jaar ook op onze Belgische televisie dat ie 90% zeker F1 reed in 2010. En als ik me niet vergis rijdt die nu ook ergens rond in Amerika...
Posts: 20
Het antwoord op de vraag naar de beschikbaarheid van de verplichte eigen Formule 1 bijdrage voor VDG moet vooral worden gezocht in de richting van de bankrekening van de schoonvader van VDG, de heer Marcel Boekhoorn, die in de Quote-500, voor meer dan een miljard euro staat genoteerd.
Boekhoorn (bekend van o.m. de gouden Telfort-deal met KPN) is ook een van de investeerders in het opzienbarende Saab-Spyker-cars project van Muller c.s.
En was Spyker niet ooit een (zwakpresterdend) Formule 1 team.
Zie tevens mijn bijdrage onder de F1Today kop : \"Van der Garde iedereen te snel af in vrije training op Monzä\"
Posts: 15.285
Dat zou wel leuk zijn om weer een Nederlander te zien in de F1. Maarja, dan moet ie wel goede dingen meteen laten zien in z\'n debuutjaar zodat ie snel door kan stoten naar een wat beter team dan bij de huidige nieuwe teams.
Posts: 2.788
Hij presteert te wisselvallig en geeft te vaak andere dingen de schuld. Ik schat Renger hoger in, maar die heeft echt een klote seizoen achter de rug.
Posts: 2.418
Het zal lastig worden voor hem om in de Formule 1 te komen. Ik denk dat er voor volgend seizoen niet veel stoeltjes meer te vergeven zijn (in ieder geval niet voor GP2 rijders). Misschien 1 bij Sauber, Virgin en HRT. Verder kan Lotus misschien ook, als Kovalainen naar Renault zou gaan. Het \'probleem\' is dan alleen dat Petrov waarschijnlijk naar Lotus gaat.
Stel dat er voor volgend seizoen alleen plek is bij Sauber en Virgin, dan schat ik zijn kansen voor een F1 zitje niet hoog in. Maldonado heeft een goed jaar achter de rug en ook Perez heeft het prima gedaan. van der Garde is wel goed, maar heeft het dit jaar niet echt laten zien. Eigenlijk zou hij met een flinke sponsor (misschien zijn schoonvader, wat I-am-so-diffused al zegt) bij Virgin moeten beginnen en daar kunnen oefenen om later bij een beter team te komen, zonder er zelf voor te moeten betalen. :p
Posts: 1.265
Jammer, Nederlandse F1 coureurs zullen nooit van hun reputatie als Pay-drivers afkomen als dit rondkomt.
Nu maar hopen dat Robin Frijns het de komende jaren gaat doen voor Nederland, hij maakt morgen grote kans om FBMW op zijn naam te schrijven.