Timo Glock vijf plaatsen achteruit wegens blokkeren
- Gepubliceerd op 28 aug 2010 18:34
-
17
- Door: Robin Smeets
Volgens de wedstrijdleiding reed Timo Glock de HRT-coureur Sakon Yamamoto in de weg in Q1. Door zijn straf start Glock de race vanaf de twintigste plaats, nadat hij eerder al twee plaatsen opschoof door straffen van Schumacher en Rosberg.
Trending nieuws
-
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam HRT
- Basis Madrid, Spanje
- Daniel Ricciardo 22
12.655 reacties op HRT
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over HRT

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 235
hoe kan hij in de weg gereden hebben als Yamamoto de langzaamste van het hele stel is...denk eerder dat Yamamoto alle anderen in de weg reed...hahahahaha
Posts: 983
Tja. ze hadden beter Hamilton kunnen straffen of in ieder geval onderzoeken. Hij reed in Q1 zijn en op dat moment absoluut snelste tijd terwijl er geel was. Hij is daarna ook niet meer naar buiten gekomen terwijl anderen dat wel deden, ook al waren hun tijden ook redelijk safe. Hij komt daarmee weer eens goed weg.
Posts: 985
Volgens mij kun je prima je snelste tijd rijden onder geel. Hamilton had namelijk nog geen (representatieve) tijd staan. Dan is een snelle sectortijd goed mogelijk, als je maar niet als een dolle langs de gele vlaggen rijdt.
En dat was het geval. Je maakt je druk om niks.
Posts: 35
Alsof Yamamoto anders een halve seconde sneller was geweest.. Die eindigt morgen gewoon weer laatste
Posts: 631
Wat is jou probleem dan? \"Komt hij weer goed mee weg\". Hij zette die tijd volgens mij niet tijdens de gele vlag, en anders was het net voor de start/finish.
On Topic: Heeft Glock Yamamoto gehinderd? Kvindt deze straf een beetje overdreven. Buemi krijgt trouwens ook een grid straf van 3 plaatsen. Waardoor Kovalainen en Truli naar 13/14 gaan.
Posts: 962
Ja lijkt me ook wat overdreven. Het is me niet opgevallen in ieder geval.
Sinds wanneer mag je trouwens niet meer je snelste tijd zetten als er ergens op de baan geel hangt?? Dat je even van je gas af moet op het punt van het ongeluk is begrijpelijk, maar als je daar niet rijdt mag je wat mij betreft stampen.
Posts: 983
Mijn probleem bedoel je? ik heb geen probleem hoor.
Lewis zat achter de crash en kwam als 1 van de laatste voorbij de plek waar nog geel hing en ging duidelijk niet van zijn gaspedaal wat de tijd die hij noteerde ook uitwees. En Lewis heeft vaker het geluk dat hij met dit soort zaken goed wegkomt. Zeker als je dit dan vergelijkt met de straf die Glock krijgt voor het hinderen voor iemand die altijd van de laatste startrij moet starten.
Posts: 235
mee eens...Hamilton was de eerste op de baan en reed voor het groepje die voor de gele vlag zorgden...daardoor heeft hij door kunnen blijven rijden...
Posts: 983
Dat was dat Button. Hamilton was 1 van de laatste en zet er achter.
Posts: 22
Aangezien het wisselende weer reed iedereen elkaar in de weg dus ik snap die straffen niet zo, belachelijk!
Posts: 442
Ik ga niet eens op Peter reageren, kijk maar eens naar zijn favoriete team. :)
Posts: 1.725
En wat is jouw favoriete team dan, toevallig hetzelfde als F1McLaren en Dennis uit Roosendaal?
Posts: 442
@f60. Ja, maar ik ga niet zitten zeiken dat iemand van een ander team een straf had moeten krijgen. Dit heeft iets met niveau verschil te maken. :)
Posts: 1.725
... zei de persoon die vroeg om de uitsluiting van Alonso uit het kampioenschap na Hockenheim.
Posts: 8.004
Echt jammer voor Glock, maar Heiki staat er geweldig bij zal een mooi gevecht gaan worden daarachter met de saubers, Mercedes, Petrov en de nieuwe teams.
Jammer dat Hamilton weer een straf moet krijgen van sommigen hier, maarja dat is ook weer in de lijn der verwachting. Eigenlijk moet je alleen respect op kunnen brengen voor de man die met een nat wordende 1ste bocht zon tijd eruit kan persen. Hij was de enige van de top die een snelle tijd neerzetten.
Posts: 1.725
Je overdrijft, welgeteld 1 persoon die een straf wilt. En respect voor zijn rij-kunsten heeft iedereen wel.
Posts: 8.004
Overdrijven was mijn goedste vak op school.