user icon

Rio Haryanto tussen hoop en vrees na Duitse GP

  • Gepubliceerd op 02 aug 2016 08:54
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Manor Racing-coureur Rio Haryanto hoopt maar dat de Grand Prix van Duitsland niet zijn laatste race in de Formule 1 is geweest. De Indonesiër moet snel met meer geld over de brug komen, anders zien we hem na de zomerpauze niet meer terug. Namen als Esteban Ocon, Stoffel Vandoorne, Alexander Rossi en Jordan King circuleren als mogelijke vervangers.

Als het aan Haryanto ligt, maakt hij het seizoen gewoon af. "De race in Duitsland was niet slecht. We konden knokken met Sauber en daar draait het voor ons om. Vroeg in de race dacht ik een mogelijkheid te zien om mijn teamgenoot in te halen. Dat pakte helaas niet goed uit, we raakten elkaar en ik liep een beschadigde voorvleugel op. Bij mijn eerste geplande pitstop hebben we de neus vervangen en verloren we wat tijd, maar de Saubers bleven binnen handbereik."

"Al met al was het een aardig resultaat in een belangrijke race voor het team. Nu breekt de zomerpauze aan, maar voor mij betekent dat weinig rust. Samen met mijn partners moeten wij keihard aan het werk om te zorgen dat ik ook de tweede seizoenshelft nog in actie kom. Ik wens de rest van het team een fijne vakantie na een intensieve periode met twaalf races. Ik bedank ze in elk geval voor hun inzet in de eerste seizoenshelft."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • wibi

    Posts: 4.514

    Vrees dat Rio niet meer terugkomt alhoewel met een staats bedrijf als sponsor weet je het maar nooit. Zal mijn vrouw niet leuk vinden als landgenote...geeft verder niks om F1 of andere motorsporten. Zal haar verder een zorg zijn. Indonesië een beetje kennende zal de staat wellicht enkele miljoenen extra in de carrière van Rio pompen om hem in de Manor te houden....(aan deze uitspraak zijn geen rechten te ontlenen).

    • + 1
    • 2 aug 2016 - 09:11
    • Aan bungelende piloten die afhankelijk zijn van de Indonesische overheid heb je ook niet veel. Laat Ocon of Stoffel maar proberen.

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 09:15
    • Ik zie geen meerwaarde van Rio.
      Zoveel heeft hij niet laten zien.
      Hoogst geëindigde plaats was 1x 15
      Hoogste start positie was 16

      Ik vraag mij af of hij wel thuis hoort tussen deze heren.
      Er is vast wel iemand die meer uit die auto kan halen.

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 09:49
    • wibi

      Posts: 4.514

      @biertje: hij brengt wel geld mee....van een overheid..staat altijd garant....ook niet onbelangrijk voor Manor.

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 09:55
    • Dat klopt WIBI maar dat geld alleen wint geen race.
      Er is een ook iemand nodig die wat met de auto kan doen.
      Ik denk niet dat hij de aangewezen man is.

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 10:00
    • wibi

      Posts: 4.514

      Hebben ze Wehrlein voor Biertje...

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 10:06
    • Natuurlijk joh, een team met 2 rijders waarvan er maar een iets hoeft te laten zien.

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 10:08
    • wibi

      Posts: 4.514

      ja... en de andere neemt geld mee om te mogen rijden en het team financieel te steunen. Zo gaat het al 40 jaar bij mindere teams. Waarom zou dat nu opeens anders zijn ?

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 10:24
    • Het is niet zo dat het alleen om geld gaat.
      Maar een combinatie van geld en prestatie of dacht jij dat als jij miljoenen mee neemt jij ook een stoeltje kunt kopen?
      Nee dat gaat niet lukken dus gaat het niet alleen om geld.
      Ik heb ook niets tegen Rio maar ik denk dat hij niet thuis hoort tussen deze heren.

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 11:20
    • wibi

      Posts: 4.514

      JA...als ik een super licentie heb en ongeveer hetzelfde presteer als Rio maak ik zeker een kans op het stoeltje...., maar die heb ik geen en kan niet zo goed rijden als Rio vrees ik. Maldonado heeft een goede kans !

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 11:33
    • droom maar lekker verder

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 11:47
    • wibi

      Posts: 4.514

      Ik droom niet...heb er gewoon meer verstand van. Dit is hoe het werkt...wen er maar aan !

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 12:30
    • Gezien veel van jouw reacties heb je niet echt veel verstand van F1 en wat er nog meer bij komt kijken.

      • + 5
      • 2 aug 2016 - 12:51
    • wibi

      Posts: 4.514

      Doe niet mee aan jouw lage niveau Pietje....:-(

      • + 0
      • 2 aug 2016 - 12:55
    • Moet je maar niet zo'n "ik ben de beste, wen er maar aan" reactie plaatsen. Als jij je hier boven de rest voelt, dan kun je van mij iets persoonlijks terug krijgen.

      • + 3
      • 2 aug 2016 - 13:54
    • Idd WIBI
      Jij wilt alleen het laatste woord hebben, dat is heel iets anders dan ergens verstand van hebben.

      WEN ER MAAR AAN

      • + 1
      • 2 aug 2016 - 14:11

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Indonesië
  • Geb. datum 22 jan 1993 (28)
  • Geb. plaats Solo, Indonesië
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,7 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar