Eric Boullier ontkent financiële problemen voor Renault
- Gepubliceerd op 24 jul 2010 11:54
-
10
- Door: Robin Smeets
Normaal gesproken worden de televisiegelden elk jaar op het einde van het seizoen uitgekeerd aan de teams, maar Renault zou dus een aanvraag hebben ingediend bij het FOM om dat geld eerder te ontvangen. Volgens Eric Boullier, de teambaas van Renault, krijgt het team pas in september weer sponsorgeld binnen en om de R30 te blijven verbeteren heeft het team dus gevraagd om een vroege uitbetaling van de televisiegelden.
"We hebben recent nieuwe sponsorcontracten getekend, één ter waarde van 10 miljoen euro en een andere van 3 miljoen euro", vertelde Boullier. "Dat betekend dat we dat geld pas in september zullen ontvangen, maar we hebben nu al geld nodig. We kunnen niet twee maanden wachten, want dan staan alle ontwikkelingen die in de fabriek worden gemaakt twee maanden stil."
"Ik heb advies gevraagd aan onze aandeelhouders hoe ik een oplossing moest vinden hiervoor. Ik heb ook overlegd met Gerard Lopez (de teameigenaar van Renault, red.) en hij heeft een gesprek gehad met Bernie Ecclestone. Hij stelde voor om het FOM te vragen of ze ons geld, dat we op het einde van het jaar toch zouden krijgen, niet eerder konden uitkeren om zo het gat te overbruggen."
Teams kunnen het geld alleen eerder krijgen dan gepland als de andere rivaliserende teams er toestemming voor geven. Echter, dat gebeurde niet. "Ik denk dat sommige andere teams niet willen dat we al met onze voorbereiding op volgend seizoen gaan beginnen. We zullen dus een andere oplossing moeten vinden", vertelde Boullier.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 15.285
Financiële problemen misschien niet, maar het is dus ook niet helemaal financieel gezond. Ik hoop voor ze dat ze het benodigde geld snel krijgen en dat ze dus gewoon door kunnen gaan met het plan dat ze voor ogen hebben.
Het zou toch ook wel lullig zijn dat je door die twee maanden je geen fatsoenlijke auto kunt bouwen voor het volgende seizoen.
Posts: 10.412
mmm helemaal gezond lijkt mij dit niet... er zijn ook sponsors geweest bij teams die niet betaalden. gebeurd dit bij renault hebben ze een groot probleem..
Posts: 234
Ik snap de andere teams wel, maar als men nu zegt dat iedereen al een deeltje krijgt? Dan kan Renault dat geld gebruiken voor wat het wil, maar kunnen de andere teams dat ook.
Ik hoop alleszins dat men bij Renault eruit geraakt, ben sinds dit jaar opnieuw sympatie beginnen krijgen voor het team.
Posts: 11.414
Ze gaan dus naar een groter budget en willen daar nu al een voorschotje op. Zou toch kunnen?
Posts: 155
ze hebben geen financiele problemen! ze willen puur meer middelen om het gat met de top te dichten. Ze willen snel beginnen met de R31 voor volgend jaar, en ze willen deze R30 van dit jaar gewoon in record tempo doorontwikkelen.
Staat op de renault site voor de liefhebbers
Posts: 2.049
Het team is financiëel gezond. Het probleem is dat ze een zeer agressief plan hebben, maar dat ze daarvoor meer geld moeten voor hebben. Mocht dat geld niet komen dan betekent dat gewoon dat ze het plan niet kunnen uitvoeren.
Posts: 116
die 21 verschillende geüpdate voorvleugels hebben toch wel een hoop gekost
Posts: 1.966
Sorry hoor redactie, ik ben een azijnpisser, maar daar gaan jullie weer met je d-tjes en t-tjes...\"Renault heeft ontkenD (het ontkenDe, dus VTDW met een D) en het (team) verkeerT (hij/het stam+T) niet in financiële moeilijkheden\"...Verderop: \"Dit betekenT (het, stam+T), dat we dat geld...\". Wellicht ben ik de enige die zich hier druk om maakt, maar vind het zeer slordig op een nieuws website!OT: Ik hoop dat Renault solide is/blijft, want het is een mooi team zo, ik heb nu het gevoel dat het meer een echt raceteam is geworden.
Posts: 85
Tja...je moet maar zo vol van je eigen goede spelling zijn. Een complimentje is zeker op zijn plaats voor je....
Misschien een vreemde opmerking maar je kan het nieuws ook gewoon op een andere website bekijken.
Posts: 2.181
:)