Kimi Raikkonen wil ook in 2011 bij Citroën in het WRC rijden
- Gepubliceerd op 15 jul 2010 13:45
-
19
- Door: Robin Smeets
Raikkonen werd de afgelopen weken veelvuldig gelinkt aan een terugkeer naar de Formule 1 met Renault, maar de Fin heeft zelf gezegd dat hij het naar zijn zin heeft in het WRC (World Rally Championship). "Ik mis de Formule 1 niet en ik geniet ervan wat ik nu aan het doen ben", vertelde Raikkonen afgelopen weekend.
Autosport meldt dat Raikkonen Red Bull als sponsor houdt en zo in 2012 mogelijk een terugkeer met dat team in de Formule 1 kan realiseren. "We zijn erg tevreden over de prestaties van Kimi dit seizoen. Hij is erg goed voor het merk Red Bull en we willen zijn contract verlengen voor volgend jaar. Het is erg waarschijnlijk dat dat gaat gebeuren", vertelde een bron binnen Red Bull aan Autosport.
Ook Citroën-baas Olivier Quesnel is tevreden over het rijden van Raikkonen: "Ik ben er vrij zeker van dat hij volgend jaar ook nog in ons team rijdt. Hij heeft nu bijna één jaar gereden en zal nog een seizoen moeten doen om succesvol te worden. Ik hoop dat we zijn contract kunnen verlengen."
Raikkonen heeft nog geen besluit genomen over zijn toekomst, zo vertelde hij: "Ik heb nog niet besloten wat ik volgend jaar ga doen. Ik moet echter wel snel de knoop doorhakken, misschien al in de komende weken."
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 586
Geen team met de capaciteit om WK te worden heeft Kimi nodig. Alle contracten zijn net verlengt. Ik kan het niet betreuren dat deze \"kleurvolle\" rijder terugkomt naar de F1. Wie weet helpt het om RedBull te vervangen voor Heiniken of Moet Chandon als persoonlijke sponsor voor Kimi haha...
Posts: 8.004
Pff... ik dacht hij heeft een keuze gemaakt. Weten we nog niks.
Posts: 390
LOL @ de achternaam van de Citroën baas: \"Wat snel\"! ;-)
Posts: 4.764
En dit is leuk? Zal wel niet mijn humor zijn :-)
Posts: 2.223
Duidelijk, Kimi komt niet terug in de F1 -voorlopig- en zeker niet eerder dan de echte grote stoelendans begint.
Blijft over de vraag of hij wel enigszins intressant is tegen die tijd...
Posts: 1.725
Hoe graag ik hem ook zag rijden in de F1, hij heeft dit jaar veel ervaring opgedaan in het WRC en het zou zonde zijn om die volgend jaar niet te gebruiken.
Posts: 4.764
Wat mij betreft blijft hij lekker in de rally rijden. Echt missen doe ik hem niet en waarom zou hij ook terugkomen? Hij heeft het hoogst bereikbare al gehaald en hij heeft het naar zijn zin in de rally.
Posts: 1.308
dan is der toch een waterkansje, dat renault, volgend jaar, jerom d\'ambrosio langs kubica zet
:-))))))
Posts: 1.278
Hakkinnen ging ook een sabbatical nemen en die hebben we ook nooit meer in de F1 teruggezien. Het lijkt me duidelijk dat Kimi Raikkonen niet veel meer ziet in een terugkeer. Hij heeft poles en overwinningen gehaald, een wereldtitel gewonnen en voor de 2 beste teams gereden. Denk niet dat hij iemand is die voor de records gaat of er belang aan hecht dat hij zijn naam overal ziet opduiken.
Hij heeft gekozen voor het avontuur en een aangenamere, familiale omgeving in de rally. Hoop echt dat hij volgend jaar kan meedoen voor de overwinning!
Posts: 1.481
Ik heb Raikkonen Fan nog niet gehoord :)
Jammer dat hij niet terugkomt, maar ik had al zo\'n idee. .
Posts: 2.181
Ja idd,het is wel jammer ik heb wel veel sympathie voor kimi!!
Posts: 10.089
BOE! hier ben ik :)
hij moet lekker doen wat die leuk vind, alleen tis jammer dat die nu een sport doet die niet op de Nederlandse TV is
Posts: 2.181
Eurosport,een uitgebreid samenvatting;)
Posts: 233
Agja, laat hem maar in de Rally wereld racen dan.. heb Kimi altijd wel goeie coureur gevonden, maar tis ni dak em ga missen ofso in de line-up. Good luck with it!
Posts: 45
misschien blijft de kans op een terugkeer toch als Webber en Red Bull ruzie blijven houden. die relatie is nou niet echt super meer.
Posts: 11.414
Had Raikkonen wel eens naast Vettel willen zien. Een kwalificatiespecialist en een racer samen. Lijkt me voor Red Bull ook beter dan dat ze twee kwalificatiespecialisten hebben rondrijden.
Posts: 10.089
was wel intressant geweest ja
Posts: 2.714
Ik denk dat het pas in 2012 intressant gaat worden.
Posts: 9.253
Kill en attack Kimi! Toch denk ik dat als hij weer de kans heeft om met een auto van Newey onder zijn hol F1 te rijden we hem weer terug op de grid zien (maw oprotten Webber!).