user icon

IndyCar toevluchtsoord voor F1-bannelingen?

  • Gepubliceerd op 21 feb 2016 11:22
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

De IndyCar Series biedt mogelijk uitkomst voor vier coureurs die vorig jaar nog in de Formule 1 reden. Pastor Maldonado en Alexander Rossi zijn reeds in verband gebracht met een vervolg in de Amerikaanse tegenhanger van de koningsklasse van de autosport.

Maar ook voor voormalig teamgenoten Roberto Merhi en Will Stevens lonkt mogelijk een toekomst in de IndyCar. "Ik breng veel tijd door in de Verenigde Staten, heb daar veel vrienden, dus de IndyCar is wat mij betreft zeker een optie", aldus Stevens op Racer.com.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Behalve Rossi misschien (vanwege zijn nationaliteit) zitten ze daar volgens mij niet echt te wachtten op dergelijke coureurs, alleen als ze een grote zak geld meenemen misschien.

    • + 1
    • 21 feb 2016 - 11:48
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ik denk dat de Amerikanen nog best op een Pastor Maldonado zitten te wachten.

      Zijn manier van rijden is toch wel waar Amerikanen van houden. Takuma Sato die in de F1 toch ook een zekere status van 'kamikaze' had heeft daar toch een aardige carriere weten op te bouwen.

      • + 0
      • 21 feb 2016 - 15:52
    • Sato was een van de meest gewaardeerde Japanse coureurs in de F1. Absoluut geen kamikaze coureur. In de VS zitten we wel te wachten op coureurs met ballen, een do-or-die actie wordt gewaardeerd. Maldonado zal het goed doen, mede vanwege zijn afkomst. Rossi zeker ook, al was het alleen vanawege het feit dat hij Amerikaans is. Stevens kan hier wel eens erg groot worden, Britten worden hier op handen gedragen. Mehri...., in mijn ogen wordt dat afwachten.

      • + 1
      • 21 feb 2016 - 22:32
  • Wanneer gaat papa Stevens een keer zeggen tegen z'n zoon dat hij nooit een topper zal worden en dat hij z'n eigen boontjes moet gaan doppen.

    • + 1
    • 21 feb 2016 - 11:55
  • Beri

    Posts: 4.081

    Suggestief artikel. Maar het raakt wel een kern van waarheid. Ik zou alleen anders formuleren. Elk zelfrespecterende coureur die realistisch genoeg is om te zien dat Formule 1 niet haalbaar is, zou de IndyCar series moeten overwegen.
    De IRL en het WEC zijn, samen met de Formule 1, de topklasses in de autosport. Als je 19 bent en je bent inmiddels niet opgepikt door een team in haar talenten pool en je hebt geen geld en ook geen vooruitzicht om ook maar een kopje koffie te mogen komen drinken op het formule 1 paddock, dan moet je toch de keuze gaan maken voor je toekomst lijkt me? Dan kijk je toch verder? Zeker als je zo oud als Stevens of Rossi bent. Als je dan de IRL kiest, dan zul je eerst een jaar of twee jaar in de lights moeten rond rijden, zoals Chilton gedaan heeft, als voorbereiding op ook het Oval racen. Direct instappen is niet verstandig. Mansell deed het destijds, maar toen kon men nog ongelimiteerd testen waar Mansell dankbaar gebruik van maakte. En Pastor geloof ik niet. De zitjes bij de grote teams, zoals Penske, Andretti en Ganassi die voor elke auto een sponsor vinden en dan de beste rijder voor die auto kiezen, zijn al vergeven en de kleine teams nemen alleen rijders aan die zelf een sponsor kunnen meebrengen. En Pastor heeft geen sponsor meer. Dat wordt een lastige klus om een zitje te krijgen.

    • + 2
    • 21 feb 2016 - 11:56
  • Ik zou Maldonado wel eens op een snelle ovall willen zien. Ik vermoed dat hij het daar best zal doen.

    • + 1
    • 21 feb 2016 - 12:03
    • tour71

      Posts: 944

      hahaha

      • + 0
      • 21 feb 2016 - 12:26
    • Algarve

      Posts: 522

      Pastor en oval racing op centimeters met 350+kph, tja.. Eerst zien, dan geloven dat hij zijn leven heeft gebeterd

      • + 0
      • 21 feb 2016 - 12:29
    • Shrek

      Posts: 517

      Zou zomaar kunnen met Maoldonado. Uiteindelijk is het ronde rondjes rijden zonder lastige bochten of veel remwerk.

      • + 0
      • 21 feb 2016 - 20:32
  • Ti2

    Posts: 238

    Hahaha dat is wat mijn vrouw ook altijd zegt als ik IRL zit te kijken, LOL

    "Hey zijn dat uitegarangeeerde F1 coureurs?" :D

    • + 0
    • 21 feb 2016 - 13:31
    • IRL ?
      Was al blij dat de website "IRL" eens niet gebruikt werd, kom jij aan ;)

      • + 0
      • 21 feb 2016 - 13:52
  • Maxiplus

    Posts: 399

    Pastor Maldonado op een oval met 370 kilometer p/u gemiddeld gevangen tussen betonnen muren, zonder stuurbekrachtiging en tractioncontrole.

    Dat wordt smullen op Havoc channel.

    • + 1
    • 21 feb 2016 - 16:11
  • De stoeltjes zijn goedkoper, daarom interessant voor coureurs die niet het f1 geld meenemen. Ik kijk niet alle wedstrijden maar als Frijns daar gaat racen ga ik zeker kijken!

    • + 0
    • 21 feb 2016 - 20:15
  • baziz

    Posts: 500

    Mocht Pastor bij Andretti gaan racen dan is hij meteen een titelkandidaat. Het maakt er de series in ieder geval nog interessanter op. Denk dat het voor zowel Maldonado als IndyCar een goede zet zou zijn.

    • + 0
    • 22 feb 2016 - 09:53

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 38
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar