user icon

Verstappen Senior verkiest zoon Max boven racen op Le Mans

  • Gepubliceerd op 30 dec 2015 11:10
  • comments 18
  • Door: Mathijs Carolus

Jos Verstappen zal komend jaar niet rijden tijdens de 24 uur van Le Mans. Verstappen Senior verkiest de ondersteuning van zijn zoon Max, die in maart aan zijn tweede seizoen in de Formule 1 begint, boven racen tijdens de beroemde langeafstandsrace. Na zijn laatste race in de Formule 1 en een uitstapje in de A1 GP deed Verstappen enkele keren mee aan de 24 uur van Le Mans. 

Bovendien zit ook de Formule 1-kalender in de weg voor Verstappen. De Formule 1-kalender van 2016 heeft het laten gebeuren dat de Grand Prix van Europa, komend seizoen in Baku (Azerbeidsjan) in hetzelfde weekend wordt verreden als de 24 uur van Le Mans. Jos Verstappen zal ook in Baku zijn om zijn zoon te ondersteunen. 

Verstappen over zijn keuze om niet in Le Mans te racen: "Rijden in Le Mans past voor mij komend seizoen niet. Momenteel concentreer ik me volledig op de begeleiding en ondersteuning van mijn zoon. Racen is Le Mans is altijd leuk en ik heb er nog steeds honger naar. Max is echter op dit moment belangrijker. Ik wil hem races zien winnen, hij wil uiteindelijk wereldkampioen worden."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Niets negatief, hoe Jos Max begeleid doet hij geweldig naar mijn mening. Maar één raceweekend kan Max vast wel zonder Jos. Vind het beetje lullig voor de mensen met wie Jos de Le Mans zou gaan doen

    • + 1
    • 30 dec 2015 - 12:13
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Ben het met je eens. Een weekend een keer geen handje vasthouden lijkt me eigenlijk alleen maar goed voor de ontwikkeling van Max. Maargoed, ze zullen het hier vast wel samen over gehad hebben en de aanwezigheid van Jos wordt erg gewaardeerd door Max en dat is zeker belangrijk.

      • + 0
      • 30 dec 2015 - 14:34
    • 5-cilinder

      Posts: 48

      Het is niet zo dat je Le Mans kunt gaan rijden zonder voorbereiding.
      Dus het zal dan echt niet bij dat ene weekend blijven.

      • + 2
      • 30 dec 2015 - 15:42
    • Le Mans zelf is inclusief de testdagen al 2 weken

      • + 0
      • 30 dec 2015 - 18:58
  • manuel

    Posts: 2.953

    Suuper dat Jos zo toegewijd is aan Max.....

    • + 3
    • 30 dec 2015 - 12:33
  • Niets negatief, vindt het fantastisch hoe Jos Max begeleid in de F1. Maar Max kan toch ook wel één weekend zonder Jos. Vind het namelijk beetje sneu voor de andere twee die nu niet kunnen deelnemen aan Le Mans....

    • + 0
    • 30 dec 2015 - 12:41
    • NicoS

      Posts: 12.123

      Lijkt me sterk dat er niemand anders in de plaats van Jos wil rijden, dus die twee andere kiezen daar dan zelf voor. ;)
      Jos maakt zijn eigen carrière al jaren ondergeschikt aan zijn zoon, dus een jaartje meer of minder maakt ook niet uit.

      • + 1
      • 30 dec 2015 - 12:54
    • Als Max nou in bed ligt met zijn vriendin, dan wordt hij toch ook niet hele tijd in de gaten gehouden door Jos haha? Het lijkt mij niets om hele tijd op de hielen te worden gezeten door mijn pa. Een beetje vrijheid hebben kan geen kwaad ;)

      • + 0
      • 30 dec 2015 - 13:04
    • G-speed

      Posts: 174

      Ik vind het zo jammer voor die 2, willen jullie mijn telefoon nummer!

      • + 0
      • 30 dec 2015 - 15:37
  • Als het mijn zoon was, deed ik het zelfde. Grote klasse!

    • + 2
    • 30 dec 2015 - 13:04
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      En als ik Max was, zou ik zeggen: Pap, ga lekker zelf een weekendje knallen, ik red me wel een keertje zonder je. De race erna ben je er toch weer!

      • + 0
      • 30 dec 2015 - 14:35
  • joop

    Posts: 1.082

    Diep, diep respect...... chapeau Jos!! Enneu...... Max........ Nu gassen hé......

    • + 1
    • 30 dec 2015 - 13:08
  • Ik meen dit nieuws al eerder hier op f1today te hebben gelezen, maanden terug. Ik kan het alleen niet meer vinden..

    • + 0
    • 30 dec 2015 - 13:28
  • Gigi

    Posts: 2.209

    Dat weten we toch al maande?

    • + 0
    • 30 dec 2015 - 14:53
    • Gigi

      Posts: 2.209

      maanden bedoel ik

      • + 0
      • 30 dec 2015 - 14:53
    • bvbal79

      Posts: 241

      En dat geld voor de helft van de berichten die de laatste dagen zijn gepost

      • + 1
      • 30 dec 2015 - 21:16
  • Trulla

    Posts: 1.423

    Begrijpelijke keuze uiteraard. Ik denk dat het ook voor Max fijn is om zijn vader om hem heen te hebben, al is het alleen maar om zijn ei kwijt te kunnen. Ik hoop alleen wel dat Jos hem uiteindelijk op tijd los kan laten. Nu is het de ideale situatie, maar binnen een paar jaar gaat dat toch anders zijn, zie Anthony Hamilton.

    • + 0
    • 30 dec 2015 - 22:49
    • NicoS

      Posts: 12.123

      Jos heeft al te kennen gegeven, dat wanneer hij denk dat Max niet veel meer te leren heeft, hij een stapje terug zal doen.
      Ondanks dat verwacht ik dat in de toekomst Jos de meeste races wel aanwezig zal zijn.

      • + 0
      • 31 dec 2015 - 07:53

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar