user icon

Beperkt aantal kaarten voor eerste GP in Bakoe

  • Gepubliceerd op 01 dec 2015 08:54
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

De organisatie van de eerste Formule 1-race in Bakoe stelt maar een zeer beperkt aantal kaarten beschikbaar voor de editie van 2016. De Grand Prix van Europa in de Azerbeidzjaanse hoofdstad zal naar schatting bijgewoond worden door 28.000 toeschouwers.

Dat staat in schril contrast met de hoeveelheid fans die de Mexicaanse Grand Prix vorige maand bezocht, namelijk 135.000. In Bakoe zijn echter maar een beperkt aantal hotelkamers. Van de 9.500 kamers gaan er al 2.500 naar stakeholders van de Formule 1. De rest is voor bezoekers.

Promotor Arif Rahemov: "We houden 7.000 kamers over, daarin kunnen ongeveer 10.000 bezoekers terecht. Dat is de maximale capaciteit wat betreft mensen die hier kunnen verblijven. We zijn vol vertrouwen dat we de internationale tickets snel uit zullen verkopen."

"We limiteren de kaartverkoop niet tot 10.000, maar we waarschuwen wel dat het misschien lastig is om een verblijfplaats te vinden." Er zijn 20.000 tribuneplaatsen in Bakoe voor de eerste Grand Prix, de rest van de kaarten is voor general admission, oftewel staanplaatsen.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Waarom geen extra hotels bouwen?

    • + 1
    • 1 dec 2015 - 09:11
    • Daar is het nu een beetje laat voor hè?

      • + 0
      • 1 dec 2015 - 10:30
    • Ja hadden ze ook eerder aan moeten denken he ;)

      • + 1
      • 1 dec 2015 - 10:31
    • hoezo te laat.

      ooit een filmje gezien dat ze in japan in 2 weken tijd een flink hotel hebben gebouwd(of een appartementencomplex) maar het was een flink gebouw in 2 weken tijd

      • + 0
      • 1 dec 2015 - 15:12
  • En de lokale bevolking dan? Oh wacht, die kan het geen reet schelen eigenlijk.

    • + 0
    • 1 dec 2015 - 09:20
  • Financieel zal dit een zware opdoffer worden vrees ik, want normaal moet je toch minstens 100duizend tickets kunnen slijten om break-even te zijn, tenzij Bernie bij deze manche geen geld wil opstrijken... grapje deze

    • + 0
    • 1 dec 2015 - 09:49
  • erikworld

    Posts: 926

    Zo zo zo belachelijk dat daar gereden wordt. Er komt wat olie uit de grond en we willen een feestje. 0,0 binding met de F1. En dat ook nog op dezelfde dag als Le Mans. Ik roep iedereen op deze race te boycotten.

    • + 3
    • 1 dec 2015 - 10:11
    • CTRA

      Posts: 3.516

      Ik kijk wel op tv of iedereen zich aan de boycot houd

      • + 0
      • 1 dec 2015 - 11:32
  • Wat heerst er weer een positiviteit.. laten we nou eerst maar afwachten hoe deze GP word, op papier lijkt het mij in ieder geval een leuke baan!

    • + 0
    • 1 dec 2015 - 10:27
    • NicoS

      Posts: 12.130

      Zo is het Raikkonen-fan, dat gezeur altijd vooraf, misschien wordt het een groot spektakel, ik ga zeker kijken...voor de tv dan he.;)

      • + 0
      • 1 dec 2015 - 12:23
  • Bakoe is een fantastische stad. Een van oudsher tot op heden belangrijke metropool, mooi, apart, veel te doen enz.. Het is niet dat Bernie een nietszeggend dorpje heeft uitgekozen. Dat velen het niet kennen is belachelijker dan het feit dat er een GP plaatsvindt. Het verbaast me wel van die hotels, want Bakoe is echt groot, meer dan twee miljoen inwoners. Ik sliep toen in het Hilton, volgens mij zijn er toch best wat ketens vertegenwoordigd.

    • + 0
    • 1 dec 2015 - 10:42
    • je hoort niemand klagen over de stad zelf

      alleen over het feit dat daar een f1 race wordt gehouden terwijl velen liever andere banen zien dan dat ze daar racen. ik zie ze zelf ook liever in duitsland, of italie rijden dan in bakoe

      • + 0
      • 1 dec 2015 - 15:14
    • Nou, ik zie het liever na deze GP. Misschien is de race wel ultra gaaf.

      • + 0
      • 1 dec 2015 - 19:04

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar