user icon

Merhi: "Geen idee of ik na Spanje in de F1 blijf"

  • Gepubliceerd op 28 apr 2015 09:59
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Voor Roberto Merhi zijn het onzekere tijden. De Spanjaard nam de eerste vier races namens Manor voor zijn rekening en ook in Spanje zal hij nog op de grid staan. De prangende vraag is echter of het voor hem bij die vijf Grands Prix blijft.

Merhi voorziet Manor namelijk niet van kapitaal. El Confidencial ving van de Spanjaard op: "Ik heb geen idee of ik na de Spaanse Grand Prix een toekomst in de Formule 1 heb. Tot nu toe is het stoeltje van mij, we zien wel wat er na Barcelona gebeurt."

Hij blinkt ook sportief nog niet echt uit, maar daar heeft hij wel een verklaring voor. "Er zijn wat verschillen tussen mijn auto en die van mijn teamgenoot Will Stevens. De wagens zijn compleet, maar met onderdelen van vorig jaar en bij mijn bolide ontbreekt er wat."

"Op dit moment heb je vier verschillende niveaus in de Formule 1. Qua downforce, kracht en tractie zijn er grote onderlinge verschillen tussen de teams. Je bent veel tijd kwijt aan het managen van het materiaal. Het is gek. Je rijdt wel Formule 1, maar je kan nauwelijks pushen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Wij hebben wel een idee: je ligt er na Spanje uit. Je stoeltje wordt verkocht aan de hoogste bieder.

    • + 0
    • 28 apr 2015 - 10:03
  • Het antwoord op die vraag lijkt me vrij duidelijk: dat is einde oefening. Ook in de WSR bakt hij er dit jaar tot nu toe weinig van dus het is ook niet zo dat er een supertalent verloren gaat. Ik denk nog steeds dat we Giedo wel in die auto kunnen gaan zien. Er staan waarschijnlijk geen ladingen paydrivers klaar om dat stoeltje te kopen (anders had Manor ook Giedo niet benaderd) dus het is wellicht ook een tactiek van kamp Giedo om de prijs te drukken. Laat het er maar op aan komen en dan straks voor weinig de rest van het seizoen uitrijden in die Manor.

    • + 0
    • 28 apr 2015 - 10:04
    • Vind je het gek dat hij er in de WSR niets van pakt. Hij is zo gewend aan die Manor dat hij denkt dat hij minder downforce en vermogen heeft.

      • + 0
      • 28 apr 2015 - 11:48
  • Mehri zit alleen wel in een aparte situatie nu. Na Spanje is het dus over, maar in de WSR, waar hij voor het weekend nog riep voor de titel te willen gaan, liep het helemaal niet met 2pt in race 2 en uitvallen in race 1. Een night-mehri noemde de Eurosport commentator het. Ik vraag me ook af waarom hij niet gewoon bij Zeta bleef, dat team was tenminste nog competitief vorig jaar met één auto, Pons zet altijd twee vuilnisbakken neer. Maar ja omdat het een Spaans team is daar waarschijnlijk de patriottische kaart gespeeld en konden ze een grote $ponsor vinden met Paginas Amarillas (spaanse gouden gids). Nou maar hopen dat het geld ook aan goede engineers is besteed, want Mehri toonde weinig "koersinzicht" zondag, als eerste de baan op en uiteindelijk 18e op de grid.

    • + 0
    • 28 apr 2015 - 10:07
  • Ik heb even op Merhi zitten letten in de WSR races, maar als je zegt dat ie in de F1 rijdt... :X

    • + 0
    • 28 apr 2015 - 10:17
  • "Merhi voorziet Manor namelijk niet van kapitaal."

    Of ik snap deze zin verkeerd maar waarom zit Mehri dan in hemelsnaam in die Manor en waarom niet een coureur nemen die talentvoller is en ook geen kapitaal meeneemt, zoals ja sorry Robin Frijns bijvoorbeeld.

    • + 0
    • 28 apr 2015 - 12:53
  • underdog

    Posts: 76

    Merhi valt mij ook tegen de afgelopen races.
    Daarintegen denk ik wel dat Will stevens een talent is...ongeacht dat hij veel geld meeneemt...of in iedergeval,dat neem ik aan...zie geen sponsors op de auto.

    • + 0
    • 28 apr 2015 - 20:05

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Marussia
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 37
  • Land GB
  • Geb. datum 28 jun 1991 (30)
  • Geb. plaats Roachford, GB
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar