user icon

Raikkonen: "Ik ben nooit blij met een tweede plaats"

  • Gepubliceerd op 19 apr 2015 18:59
  • comments 28
  • Door: Danny Sosef
Kimi Raikkonen finishte de Grand Prix van Bahrein op een tweede positie na een goede race. De Fin hoopte voor de overwinning te gaan maar dat zat er niet in. Hij is dan ook niet blij.

Na afloop op het podium liet de Fin weten: "Ik ben nooit blij met een tweede plaats, maar op dit moment is het resultaat acceptabel. We kwamen door het veld heen op het einde van de race, dat was wel goed."

"Het team heeft goed werk afgeleverd na afgelopen jaar waar het erg moeilijk was. We hebben echt een grote stap gezet en de sfeer binnen het team is ook veel beter. De jongens werken goed samen om de wagen te verbeteren. We willen uiteraard races winnen, maar het duurt nog een paar races voor dat echt zal gaan lukken."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Uiteraard, Kimi blijft Kimi en is enkel blij met het hoogste treetje.

    • + 6
    • 19 apr 2015 - 19:02
  • marcel

    Posts: 124

    Hahaha wat een gozer is het ook

    • + 3
    • 19 apr 2015 - 19:05
  • Bad Luck Kimi, eindelijk weer een podium finish, is er geen champagne

    • + 8
    • 19 apr 2015 - 19:05
  • sailor

    Posts: 10.290

    Kimi was deze wedstrijd foutloos , en echt een stuk beter dan zijn teamgenoot.
    Dit resultaat is alleen maar goed voor een volgend contract bij Ferrari.
    Helemaal toppie

    • + 4
    • 19 apr 2015 - 19:06
    • Stitch

      Posts: 5.267

      idd het blijft wel gissen waar die geeindigt zou zijn als ze hem een ronde of 6 eerder binnen hadden gehaald en weer op mediums naar buiten hadden gestuurd. Met zijn snelheid op die mediums had hij het misschien zelfs kunnen winnen want in die laatste 5 ronden op mediums omdat ze hem perse op softs wilden laten rijden, hebben ze wel veel tijd laten liggen.

      • + 1
      • 19 apr 2015 - 20:54
    • gp

      Posts: 4.242

      Nee, hij was veel sneller op de softs. Hij ging even snel als de Mercedes op de medium maar was 2 seconden sneller op de softs. Hij zou nooit tweede zijn geworden op de medium.

      • + 1
      • 19 apr 2015 - 21:59
    • Dit hoorde ik je vorige keer niet over Vettel zeggen "een stuk beter dan zijn teamgenoot" :)

      Maar hij was vandaag inderdaad beter, daar kan ik je geen ongelijk in geven.

      • + 1
      • 20 apr 2015 - 09:13
  • Super race van Kimi! Laat die contractverlenging maar komen :-)

    • + 3
    • 19 apr 2015 - 19:10
    • Bij Ferrari zijn ze echt niet gek hoor: contractverlenging gaan ze pas na de zomer over praten. Kimi zal eerst flink wat races moeten presteren. Geef je hem nu contractverlenging, dan wordt hij weer lui. Hij weet zelf dat het zo bij hem werkt. En daarom zeg ik dit al grote Kimi-fan dan ook gewoon.

      • + 1
      • 19 apr 2015 - 23:29
    • uiteraard krijgt hij nu nog geen nieuw contract, maar hij heeft wel een eerste stap in de goede richting gezet. Nu hopen dat hij dit kan doortrekken!

      • + 0
      • 20 apr 2015 - 11:04
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Hopen dat dit een voorbode is voor meer podiums

    • + 2
    • 19 apr 2015 - 19:10
    • Met de geruchten dat er 80 pk PU upgrade bij zit voor Barcelona kan dat weleens helemaal goed gaan komen. :)

      • + 1
      • 20 apr 2015 - 00:33
  • 4mula1fan

    Posts: 413

    Kimi is the Iceman ! sub zero :-)

    • + -1
    • 19 apr 2015 - 19:12
  • Toch denk ik dat Kimi vanavond écht goed zal gaan scoren, als ik die blik van zn vriendin zag ;)

    • + 1
    • 19 apr 2015 - 19:22
    • Rimmer

      Posts: 8.347

      Hij waarschijnlijk getrouwd met Jenny? En een kind samen?
      Volgens mij was dit Jenny niet!

      • + -1
      • 19 apr 2015 - 19:31
    • Minttu Virtanen, niet Jenny!

      • + 2
      • 19 apr 2015 - 19:45
  • Wat had Alonso wel niet kunnen doen in deze Ferrari?
    Die had het kampioenschap geleid "for sure" zou Massa zeggen.

    • + -1
    • 19 apr 2015 - 19:32
    • Haha, die was al kampioen geweest bij de eerste Europese race man!

      • + 0
      • 19 apr 2015 - 19:37
    • erwin93

      Posts: 893

      Ik denk eerlijk gezegd dat Fernando in deze auto met zijn rijstijl niet veel sneller was geweest. Even snel als Kimi en Sebastian dus.

      • + 0
      • 19 apr 2015 - 20:00
    • Ik denk vergelijkbaar met wat Vettel en Raikkonen nu laten zien met de Ferrari. Ook Alonso in deze Ferrari zal niet 'zomaar even voor Hamilton eindigen'.

      Verder eigenlijk niet relevant want we zullen het nooit weten.

      • + 1
      • 20 apr 2015 - 01:23
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Erwin,

      Knap dat jij dat voor Alonso kunt inschatten maar hij staat bekend als een rijder die zich snel kan aanpassen en gelet op het jarenlange ferrari verleden vs kimi, zou hij nog steeds gehakt maken van kimi en dus ook vettel

      • + -1
      • 20 apr 2015 - 18:34
  • Toppert even laten zien dat je er volgend jaar gewoon in moet zitten. Op naar je eerste overwinning.

    • + 2
    • 19 apr 2015 - 19:48
  • Raikkonen: Ik ben nooit blij.

    Serieus, lachen kan ie toch nog altijd niet echt. Vond het wel geinig dat Coulthard zei dat de enige keer dat ie Raikkonen opgewonden heeft gezien toen ze samen bij McLaren reden, het moment was waarop Raikkonen een stage-dive deed en Coulthard hem niet opving.

    • + 2
    • 19 apr 2015 - 20:58
  • Dat kan ik waarderen, Het klinkt wellicht arrogant, als tweede ben je de eerste van de verliezers, maar het is deze houding die ik erg waarderen kan.

    Ga zo door kimi Raikkonen.

    • + 4
    • 20 apr 2015 - 01:20
    • Heerlijk no nonsense realistisch. Fijne vent.

      • + 1
      • 20 apr 2015 - 07:40
  • Nette race van Raikkonen, snap wel dat ie niet blij was hoewel het resultaat denk ik maximaal was. Hamilton was niet meer gelukt ook als ze iets eerder hadden gewisseld. Zonde van de race van Vettel, zoveel fouten, echt wel zn race vergooid, weet niet of hij wel had kunnen winnen, ergens het idee van wel. Dit zijn de races waar je het niet mag laten liggen. Ondanks alle actie die er was had ik het niet naar mn zin

    • + 2
    • 20 apr 2015 - 09:04
  • DragonTM

    Posts: 90

    Mooi hè! B-)
    Kimi moet gewoon iedere race één stop minder maken dan de rest, hij kan gewoon als beste met zijn banden en auto overweg. He knows what he is doing!
    Ik snap alleen niet dat hij zijn tweede stop niet één ronde eerder maakte. Hij was daar al ver over de cliff heen,mediums waren aan gort...
    Go Kimi Go!!
    Jammer van Max..

    • + 1
    • 20 apr 2015 - 09:25
    • DragonTM

      Posts: 90