user icon

Sainz speciale attractie bij World Series-opening

  • Gepubliceerd op 14 apr 2015 10:15
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het elfde World Series by Renault-seizoen start volgende week met een ronde op het circuit van Aragon. Red Bull Racing stelt net als voorgaande jaren een Formule 1-bolide beschikbaar voor demo's tijdens de World Series-weekenden. Dat is de RB8 uit 2012.

Elk World Series-evenement zal een coureur uit de Red Bull-stal opdraven om een show te verzorgen. Bij de seizoensopener in Aragon is dat Toro Rosso-rijder Carlos Sainz. De jonge Spanjaard zal voor eigen publiek het nodige rubber verbranden in de RB8.

Sainz is de regerend World Series by Renault-kampioen. Hij behaalde vorig seizoen zeven pole positions en zeven overwinningen op weg naar de titel waarmee hij promotie richting de Formule 1 afdwong. Op het hoogste niveau heeft de Spanjaard ook al twee keer punten gescoord.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Ik neem aan dat Max dan op Spa aanwezig zal zijn, eind mei?

    • + 1
    • 14 apr 2015 - 10:51
    • guardian

      Posts: 227

      Daar heb je gelijk in
      Max is in SPA 99% zeker erbij

      • + 1
      • 14 apr 2015 - 10:57
    • Dat zou best kunnen. Hoop het eigenlijk.
      Vorig jaar was Vergne daar.

      • + 0
      • 14 apr 2015 - 12:06
    • Max Papis?

      • + 0
      • 14 apr 2015 - 12:55
    • Max is in Augustus sowieso al bevestigd voor de Rizzla Racing days op Assen.

      • + 0
      • 14 apr 2015 - 15:11
  • Alfie

    Posts: 1.052

    Hij heeft in China ook de derde snelste tijd (over 1 ronde) tijdens de race neergezet! (alleen Ham en Ros waren sneller over 1 ronde in de race)
    Ham: 1.42.208 in ronde 31 -- Ros: 1.42.565 in ronde 39 en Carlos Sainz: 1.42.652 in ronde 41.
    Je hebt er verder niets aan en Max heeft meer indruk gemaakt met zijn briljante inhaal acties, maar toch...
    Die Sainz is een "tof koeki" zo als van Gaal zou zeggen hahaha

    Ter info: Max reed een 1.43.880 in ronde 46.

    • + 0
    • 14 apr 2015 - 19:59
    • CTRA

      Posts: 3.609

      Tijden vergelijken heeft wat dat betreft geen zin.
      Aan het eind van de GP staat iedereen (tenzij je pech hebt) op het plekje waar ze horen te staan.
      Deze tijd van Sainz is gereden op Softs op benzinedampen,
      terwijl Max op dat moment op Mediums reed.
      Ik vind Sainz overigens een prima coureur.

      • + 0
      • 14 apr 2015 - 22:37
    • Alfie

      Posts: 1.052

      "Tijden vergelijken heeft wat dat betreft geen zin."
      Dat zeg ik dus ook in mijn bericht....duhhh

      "Aan het eind van de GP staat iedereen (tenzij je pech hebt) op het plekje waar ze horen te staan."
      Denk je dat echt?...waarom kijken we dan nog?

      "Deze tijd van Sainz is gereden op Softs op benzinedampen,"
      In ronde 41...dan moet je er nog 16 ofzo...is gewoon bliksems snel...dat je dat niet kan toegeven, zegt eigenlijk alles.

      "Ik vind Sainz overigens een prima coureur."
      Nou zijn we het daar over eens ..

      • + 0
      • 15 apr 2015 - 00:10
    • CTRA

      Posts: 3.609

      Ik zeg toch niet dat het niet snel is, maar dat je de tijden niet kan vergelijken, tenzij er iemand in dezelfde ronde ook op soft is gaan rijden.
      De soft banden hebben maar 1 of 2 ronden een piek. Dat is dus precies na zijn laatste pitstop. Dus gereden op benzinedampen (of is ironie jou ook vreemd)
      Dat de tijden vergelijken geen zin heeft staat niet in jouw bericht.
      Jij schrijft dat je niets aan een snelle tijd hebt, aangezien het beter is om een goede score of goede indruk achter te laten
      Weet jij voordat de GP is gestart dan wie er op welke plaats eindigt?
      Dus de opmerking waarom kijken we nog slaat de plank dus ook mis.
      Jammer dat je jezelf aangevallen voelt, door gewoon een nette reactie op jouw bericht.

      De opmerking: "dat je dat niet kan toegeven, zegt eigenlijk alles." is ronduit belachelijk.
      Wat zegt het dan eigenlijk?
      Ken je mij?

      • + 0
      • 15 apr 2015 - 15:48

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar