Verstappen senior trots op prestatie van Max Verstappen
- Gepubliceerd op 29 maa 2015 13:17
-
28
- Door: Jeroen Jonkers
"Hij heeft het heel erg goed gedaan", aldus Verstappen senior in gesprek met Sport 1. "Hij leverde mooie acties en het was een heel sterk optreden. In het begin had hij wat moeite met remmen, hij had niet echt grip. Na de pitsstop ging hij echter als een speer."
"Ik had me geen beter weekend kunnen wensen", vervolgt de oud-coureur. Verstappen kende een rustige start op het circuit van Sepang en verloor wat plaatsen, maar dat is volgens zijn vader geen probleem. "De wedstrijd wordt niet in de eerste bocht beslist. Daarnaast komt de auto van Max wat acceleratie tekort."
"Wat vooral knap is, is het feit dat hij de twee jongens van Red Bull, die met dezelfde motor rijden, achter zich heeft weten te houden", besluit vader Jos. Verstappen heeft na zijn zevende plaats zes punten achter zijn naam staan. Daarmee staat hij momenteel tiende in de stand om de wereldtitel.
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Reacties (28)
Login om te reageren-
Toch snap ik niet dat Jos wat positiever qua houding in de ontbox staat tijdens het racen.
Alles wat Max doet is prima en al zou hij fouten maken, nou en, hij begint netbals 17 jarige.
Vraag mij af wat voor scenes we nog gaan zien door de jaren heen, waarbij Jos uit zijn plaat gaat op TV.
Hij heeft nog een korter lontje dan van Gaal heb ik het idee- + -6
- 29 maa 2015 - 13:22
-
Persoonlijk hoop ik voor Max dat binnenkort Jos wordt ingeruild voor een leuke meid!
- + -2
- 29 maa 2015 - 13:24
-
Die leuke meid heeft hij al. En wat Jos betreft: Geef het tijd. Op dit moment is Jos erg waardevol vanwege de race tips die hij geeft. Hij zal echter vanzelf naar de achtergrond verdwijnen. Dan kan hij zich mooi gaan richten op de karting met de zus van Max.
- + 2
- 29 maa 2015 - 13:29
-
Blijkbaar heeft Max geen enkel probleem met zijn vader. Dus wie zijn wij dan dat we beginnen te zeuren dat Jos weg moet? Laat Jos daar maar lekker staan.
- + 10
- 29 maa 2015 - 13:36
-
Overigens heeft Sabre Cook niet de tijd om elke race in de pitbox van STR rond te hangen. Zij moet zelf racen.
- + 1
- 29 maa 2015 - 13:37
-
Eens met Gompie, ik stoor me totaal niet aan Jos. Hij komt maar heel even in beeld en overheerst totaal niet, tuurlijk is hij ook gespannen tijdens de race. Het is wel zijn behoorlijk jonge zoon die daar flink aan het stampen is. Als Jos een keer kwaad wordt wanneer het misgaat, dan is dat maar zo. Jos zal er nog het hele jaar bij zijn en dat zal in de toekomst wel minder worden, maakt mij niet uit.
- + 4
- 29 maa 2015 - 13:54
-
God daar heb je weer zo'n negatieveling. Jos is een zeer welkome aanvulling voor Max momenteel. Jos heeft Max het wereldje ingebracht en mede door Jos is Max zo ver gekomen. Max vertrouwt zijn vader volledig en het is voor Max ook een lekker gevoel dat z'n vader net als de afgelopen jaren achter hem staat in de pitbox. Denk de volgende keer even na voordat je dit soort onzin plaatst en neem het "gezamelijke" raceverleden en begeleiding van Jos naar Max toe ook even mee. Als je het allemaal in de F3 gevolgd had, dan had je geweten dat het hier ook prima ging al is het een lagere klasse. Maargoed, eigenlijk een waste of time om aandacht te besteden aan jouw reactie.
- + 5
- 29 maa 2015 - 14:48
-
Lee Mckenzie lijkt een oogje op Max te hebben..;-) (beetje oud, maar je weet wat ze zeggen over fietsen)
Maar volgens mij heeft zij op alle F1-coureurs een oogje- + 1
- 29 maa 2015 - 15:10
-
Ik snap het wel, Max is Jos zijn leven en Max houd zijn pa van de straat en uit de problemen. Zolang Max er geen probleem mee heeft, lekker laten staan, zolang hij zich maar gedraagt en niet in de weg loopt. Hij is 17, dus die komt echt nog wel in opstand tegen zijn vader wat ook gezond is. Ik zie veel overeenkomsten met de Hamiltons, die pa had ook alles opzij gezet en klampte zich helemaal vast aan zijn zoon, tot die er genoeg van had en ze pa weer zijn eigen leven moest oppakken.
- + 4
- 29 maa 2015 - 15:19
-
En geef Jos eens ongelijk. Hij is terug op de plek waar hij altijd heeft willen zijn, reist het hele jaar de wereld over en hij staat dankzij Max vol in de belangstelling en ook nog eens op een positieve manier. Paar jaar geleden had iedereen hem uitgekotst, zelf zijn grote achterban van fans, nu word hij weer op handen gedragen. Is toch mooi, rehabilitatie noem je dat. Gun het Jos wel
- + 7
- 29 maa 2015 - 15:25
-
Jos heeft veel moeten laten voor Max!
Jos had nog een geweldige carriere kunnen hebben in de le Mans series en heeft diverse aanbiedingen in de autosport afgeslagen om zich volledig op Max te storten. Wanneer je zo veel laat, mag je ook wat verwachten vind ik.- + 2
- 29 maa 2015 - 17:39
-
Terecht! Max heeft een uitstekende race gereden en die punten zijn dubbel en dwars verdiend. STR heeft gewoon ook een goede auto gebouwd en het is ook te prijzen dat 2 verschillende strategiën proberen.
Hopelijk kan STR dit volhouden en blijven ze het hele seizoen tegen de punten aanzitten, de ene keer wat meer dan de andere keer, maar was Max liet zien vandaag was gewoon geweldig! Prima ook de punten voor Sainz, ze hebben het echt helemaal zelf verdiend. Het zou ook geweldig zijn als het een keer een hele race regent, dan kunnen we helemaal blij worden van Max' stuurmanskunst.
Hopelijk blijft de auto heel het hele seizoen en kan STR ook lekker mee in de ontwikkeling van de auto, lekker dat het goed gaat daar. Ook vooraan is er nu weer wat meer spanning, het wordt alleen maar aantrekkelijker, mooi!- + 0
- 29 maa 2015 - 13:45
-
Idd hoop ik dat ze continue voor de punten kunnen gaan. Ik heb er wel aardig vertrouwen in want ik had niet verwacht dat ze er bij zouden zitten in Maleisie met de lange rechte stukken. Maar volgens mij kun je in Maleisie op het bochtige gedeelte flink wat winnen. We zullen het de aankomende races zien. Mocht Renault op wat voor manier dan ook wat meer vermogen vinden dan kan het een heel leuk seizoen worden.
- + 0
- 30 maa 2015 - 07:15
-
Max blijft ons verbazen met zijn volwassen rijstyle. Voor de 2de keer pakte zijn tactiek geweldig uit. Ook een paar mooie acties gezien van Max. Op alle gebieden is hij aan het bewijzen dat 17 maar een getal is. Max is veel verder dan zijn leeftijd. Extreem groot talent gewoon.
- + 3
- 29 maa 2015 - 13:47
-
"Verstappen junior reed in de Grand Prix van Maleisië naar een keurige zevende positie en behaalde zo als jongste coureur ooit punten in de Formule 1. "
Nu is het wel zo dat je vroeger nooit punten kon behalen op p7 , toen kregen de eerste 6 coureurs punten
Maar Max heeft het vandaag uitstekend gedaan.- + 0
- 29 maa 2015 - 13:48
-
Hij is de jongste coureur ooit dus??? Lekker positief ben jij.
- + 0
- 29 maa 2015 - 15:55
-
Paps Verstappen reed in 2001 een fenomenale race in de regen maar moest na de race genoegen nemen met plek 7; dat was in die tijd geen punten
- + 0
- 30 maa 2015 - 08:27
-
Mooie reactie van Ocon. @OconEsteban: Congratulations to @Max33Verstappen ! Yes #youngdriverscan ! #F1 #MalaysiaGP
- + 3
- 29 maa 2015 - 13:53
-
ik zag op twitter ook al felicitaties voorbij komen van Edwin vd Sar.
- + -1
- 29 maa 2015 - 14:03
-
Fantastisch om te zien hoeveel mensen dit op de voet volgen, ook gezien het aantal bekende nederlanders op Twitter :-)
- + 1
- 29 maa 2015 - 14:50
-
Wel grappig dat Hamilton momentje van Verstappen bij het inrijden van de pits.
- + 1
- 29 maa 2015 - 13:55
-
Vond dat ook wel geinig, maar het waren toch al gare banden, dus maakte niet zoveel uit. Moest ook denken aan Maldonado die hem vorig jaar bij een vergelijkbaar moment in de bandenstapels zette. Zo zie je maar weer :-)
- + 1
- 29 maa 2015 - 13:59
-
haha, dat was ff een whoops momentje ja, maar zoals je zegt; Lewis ging hem al eens voor
- + 0
- 30 maa 2015 - 08:28
-
Wat n gezeur over de houding van Job, of uitbarstingen. Waar?? Uitbarstingen?? Hij liep n keer kwaad weg! So what?? Hij is mentor en vader en mens. Mag je teleurgesteld zijn?? En nog niet eens op z'n zoon maar op de techniek. Zolang ie niet tegen dingen en gaat schoppen of openbaar loopt te vloeken zie ik het probleem niet. Hou wel van openbare emotie.
- + 5
- 29 maa 2015 - 14:46
-
+1
- + 0
- 29 maa 2015 - 14:50
-
@Redactie: www.youtube.com/watch?v=JdpDgzF2NjQ
- + 0
- 29 maa 2015 - 16:41
-
Niet alleen de twee Red Bull Racing coureurs wist hij achter zich te houden, maar ook zijn teamgenoot. M.a.w.: Max was vandaag de beste RB-coureur én de beste coureur in een door Renault-motoren aangedreven auto.
- + 0
- 29 maa 2015 - 17:42
-
Knap gedaan van Max. Ik heb eens ff uitgerekend hoeveel punten Jos in zijn carriere bijelkaar had gereden volgens het huidige puntensysteem. Ik zeg go Max,je hebt met deze 6pt erbij nog maar 115 pt achterstand op je vader.
- + 0
- 30 maa 2015 - 20:37
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Posts: 4.951
Blijkbaar heeft Max geen enkel probleem met zijn vader. Dus wie zijn wij dan dat we beginnen te zeuren dat Jos weg moet? Laat Jos daar maar lekker staan.