Hamilton benadert slotrace als alle andere
- Gepubliceerd op 22 nov 2014 15:20
-
13
- Door: Jeroen Jonkers
Wanneer gevraagd of zijn foutjes doorslaggevend waren in de kwalificatie antwoordde Hamilton: Ik weet niet hoeveel fouten Nico vandaag maakte, maar ik reed inderdaad niet mijn beste ronden ooit. Het was toch een goede kwalificatie en ik heb ervan genoten. Morgen is de speciale dag."
Een tweede plek in de race is, ongeacht het resultaat van Rosberg, voldoende voor Hamilton om de titel te veroveren. Toch benadert de Brit de start van de race van morgen als alle andere Grand Prixs. "Ik zal hetzelfde doen als altijd."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 11.132
Als het er maar een eerlijk gevecht gaat plaatsvinden , vind ik het prima.
Als Rosberg door een gemeen trucje kampioen gaat worden zou ik dat absoluut afkeuren.
Wie er ook kampioen gaat worden , ze hebben allebei fantastische dingen laten zien en doen op dit moment helemaal niets onder voor elkaar en kunnen trots zijn op wat ze hebben laten zien dit jaar.
Posts: 12.432
Ben het helemaal met je eens! :)
Posts: 9.505
Ik niet, hoe smeriger hoe beter :)
Posts: 7.033
Op het lange rechte stuk is er wat mogelijk om in te halen zonder risico's. Daar kan hij het proberen.. Maar Lewis moet wel zien dat hij meteen weg kan rijden bij Rosberg als hij er voorbij weet te komen. Anders lijkt het mij toch wel erg eng te worden met een Duitser vlak achter je die niks te verliezen heeft. Deuren dicht gooien moet Lewis sowieso niet meer doen want dan zie ik Rosberg nog wel met de titel aan de haal gaan. Ik neem aan dat Lewis het verstand heeft om daar morgen goed mee om te kunnen gaan, zo niet dan verdient hij ook de titel niet.
Posts: 95
nou ja hamilton heeft 1 zekerheid, als rosberg ze samen er af rost is hamilton alsnog kampioen. Rosberg kan dus ook niet tot het gaatje gaan.
Posts: 2.195
Gelul. Hij zal nu minder risico nemen als normaal, dus dan benader je deze race wel degelijk anders
Posts: 505
@Cypher. Niks gelul, dat vind jij jaa.
Posts: 11.132
Ze zullen allebei de laatste wedstrijd anders benaderen dan de andere wedstrijd dit seizoen.
Dat is ook wel logisch omdat deze wedstrijd bepaald wie er kampioen gaat worden.
Posts: 505
Rosberg staat duidelijk meer op quali set up dan race set up. In beide long en short runs was Rosberg langzamer dan Hamilton.
Posts: 3.399
Ik hoop op een enorme startcrash zoals Melbourne 2002 en dat Stevens dan de eerste punten voor Caterham scoort.
Posts: 11.132
Ben ontzettend benieuwd naar morgen , en ik ga er ook wel vanuit dat Hamilton kampioen gaat worden.
Maar er is geen enkele sport zo onvoorspelbaar als motorsport.
Posts: 112
ik hoop op een lekkere bahrein duel met meer spanning en dat rosberg lewis niet laat leven en dat ze laatste ronden er lekker same afvliegen (ben lewis fan maar wat actie kan geen kwaad haha) maar ik verwacht trouwens wel dat lewis kampioenschap zonder uitzonderingen. de racepace van lewis was briljant 0,7 sec sneller gemiddeld per ronde dan anderen. pbs.twimg.com/media/B2-QSWxIIAA10Ac.jpg:large
Posts: 90
Tuurlijk gaat Hamilton geen risico nemen. Als hij 1e had willen worden dan had hij maar een beter Q3 moeten rijden. Nu moet hij er voorbij en zorgen dat hij er niet vanaf gereden wordt. Nico heeft nog steeds een kans en ik zou graag een strijd zien, ondanks dat mijn naam anders zou zeggen :)