user icon

Hamilton benadert slotrace als alle andere

  • Gepubliceerd op 22 nov 2014 15:20
  • comments 13
  • Door: Jeroen Jonkers
Lewis Hamilton start de laatste race van 2014 vanaf de tweede startplaats. De Brit maakte wat foutjes tijdens de kwalificatie en kwam uiteindelijk drie tienden tekort op zijn teamgenoot en kampioenschapsrivaal. Ondanks de tweede plek oogde Hamilton tevreden.

Wanneer gevraagd of zijn foutjes doorslaggevend waren in de kwalificatie antwoordde Hamilton: Ik weet niet hoeveel fouten Nico vandaag maakte, maar ik reed inderdaad niet mijn beste ronden ooit. Het was toch een goede kwalificatie en ik heb ervan genoten. Morgen is de speciale dag."

Een tweede plek in de race is, ongeacht het resultaat van Rosberg, voldoende voor Hamilton om de titel te veroveren. Toch benadert de Brit de start van de race van morgen als alle andere Grand Prixs. "Ik zal hetzelfde doen als altijd."


Reacties (13)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.268

    Als het er maar een eerlijk gevecht gaat plaatsvinden , vind ik het prima.
    Als Rosberg door een gemeen trucje kampioen gaat worden zou ik dat absoluut afkeuren.

    Wie er ook kampioen gaat worden , ze hebben allebei fantastische dingen laten zien en doen op dit moment helemaal niets onder voor elkaar en kunnen trots zijn op wat ze hebben laten zien dit jaar.

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 15:28
    • Ben het helemaal met je eens! :)

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 17:45
    • Ik niet, hoe smeriger hoe beter :)

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 18:03
  • Op het lange rechte stuk is er wat mogelijk om in te halen zonder risico's. Daar kan hij het proberen.. Maar Lewis moet wel zien dat hij meteen weg kan rijden bij Rosberg als hij er voorbij weet te komen. Anders lijkt het mij toch wel erg eng te worden met een Duitser vlak achter je die niks te verliezen heeft. Deuren dicht gooien moet Lewis sowieso niet meer doen want dan zie ik Rosberg nog wel met de titel aan de haal gaan. Ik neem aan dat Lewis het verstand heeft om daar morgen goed mee om te kunnen gaan, zo niet dan verdient hij ook de titel niet.

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 15:33
    • Wolflegion

      Posts: 95

      nou ja hamilton heeft 1 zekerheid, als rosberg ze samen er af rost is hamilton alsnog kampioen. Rosberg kan dus ook niet tot het gaatje gaan.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 20:13
  • Cypher

    Posts: 2.144

    Gelul. Hij zal nu minder risico nemen als normaal, dus dan benader je deze race wel degelijk anders

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 15:45
    • Concalves

      Posts: 505

      @Cypher. Niks gelul, dat vind jij jaa.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 15:54
    • sailor

      Posts: 10.268

      Ze zullen allebei de laatste wedstrijd anders benaderen dan de andere wedstrijd dit seizoen.
      Dat is ook wel logisch omdat deze wedstrijd bepaald wie er kampioen gaat worden.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 15:59
  • Concalves

    Posts: 505

    Rosberg staat duidelijk meer op quali set up dan race set up. In beide long en short runs was Rosberg langzamer dan Hamilton.

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 16:11
  • Ik hoop op een enorme startcrash zoals Melbourne 2002 en dat Stevens dan de eerste punten voor Caterham scoort.

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 17:13
  • sailor

    Posts: 10.268

    Ben ontzettend benieuwd naar morgen , en ik ga er ook wel vanuit dat Hamilton kampioen gaat worden.
    Maar er is geen enkele sport zo onvoorspelbaar als motorsport.

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 18:23
    • mrmennah1

      Posts: 112

      ik hoop op een lekkere bahrein duel met meer spanning en dat rosberg lewis niet laat leven en dat ze laatste ronden er lekker same afvliegen (ben lewis fan maar wat actie kan geen kwaad haha) maar ik verwacht trouwens wel dat lewis kampioenschap zonder uitzonderingen. de racepace van lewis was briljant 0,7 sec sneller gemiddeld per ronde dan anderen. pbs.twimg.com/media/B2-QSWxIIAA10Ac.jpg:large

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 19:19
  • Tuurlijk gaat Hamilton geen risico nemen. Als hij 1e had willen worden dan had hij maar een beter Q3 moeten rijden. Nu moet hij er voorbij en zorgen dat hij er niet vanaf gereden wordt. Nico heeft nog steeds een kans en ik zou graag een strijd zien, ondanks dat mijn naam anders zou zeggen :)

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 18:46

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar