user icon

Raikkonen: "Ferrari zal zich volgend jaar zeker verbeteren"

  • Gepubliceerd op 31 okt 2014 13:39
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Kimi Raikkonen heeft de verhalen dat de nieuwe Ferrari in de windtunnel tegenvallende cijfers produceert naar het rijk der fabelen verwezen. De Fin heeft het volste vertrouwen in de Scuderia. De Italiaanse renstal bezet momenteel de vierde plek bij de constructeurs en in Maranello is na een grondige reorganisatie de blik op 2015 gericht.

Raikkonen: "In de Formule 1 hoor je altijd veel geruchten, maar ik heb honderd procent vertrouwen in het team, in de mensen die de auto ontwerpen en in de monteurs. De buitenwacht praat te veel, die teksten zijn nooit afkomstig van degenen die in de windtunnel werken. Ik ben ervan overtuigd dat we volgend jaar een sterk pakket hebben. Of het goed genoeg is? De tijd zal het leren."

"We hebben dit jaar veel opgestoken. We zullen niet elke race winnen en het kampioenschap met twee vingers in de neus pakken, maar Ferrari zal een grote sprong voorwaarts maken en zich flink verbeteren. We weten wat onze problemen zijn en we hebben de capaciteit om die op te lossen. Natuurlijk zijn er grenzen aan onze groei, maar we gaan zeker vooruitgang boeken."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Ja en de andere teams ook.

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 13:44
  • Vindici

    Posts: 123

    Forza Kimi, komt goed.!

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 13:47
  • Zo zo,dat zijn uitspraken die je niet vaak uit het Ferrari kamp hoort.
    Ben benieuwd.

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 13:50
  • Zeer nederig van het team dat de afgelopen jaren 4 jaar riep het aankomende seizoen een top auto te hebben, net als McLaren. En nog neem ik zulke opmerkingen met een schepje zout want als je bij de Scuderia werkt kan je maar beter geen kritiek hebben op het materiaal. Ik hoop het iig voor ze want F1 zonder een competitieve Ferrari is nooit leuk.

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 14:00
  • Heeft hij het over Ferrari of over zichzelf, beiden waarschijnlijk.lol

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 14:52
  • Ik droom over een wonder die Ferrari volgend jaar het sterkste team zal zijn, met mijn 2 favoriete coureurs Vettel en Kimi die tegen elkaar strijden om het WK.
    De kers op de taart zou zijn dat beiden heren Alonso in de laatste race qua punten voorbij gaan in een direct gevecht op de baan met een paar keer een positie wisseling.

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 15:00
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Volgend jaar lijkt me te snel komen, maar reken maar dat Ferrari binnen een paar jaar weer de lakens uitdeelt met Vettel achter het stuur, daar ben ik 100% van overtuigd!

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 15:42
    • Cinamon

      Posts: 202

      Lekker blijven dromen

      • + 0
      • 31 okt 2014 - 19:25
  • Ik droom over een wonder die Ferrari volgend jaar het sterkste team zal zijn, met mijn 2 favoriete coureurs Vettel en Kimi die tegen elkaar strijden om het WK.
    De kers op de taart zou zijn dat beiden heren Alonso in de laatste race qua punten voorbij gaan in een direct gevecht op de baan met een paar keer een positie wisseling.

    • + 0
    • 31 okt 2014 - 15:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar