Rosberg baalt van onnodige fout in openingsronde
- Gepubliceerd op 12 okt 2014 15:24
-
26
- Door: Jeroen Jonkers
"Sorry jongens, dit was onnodig. Bedankt voor de auto en de hulp om het recht te zetten," verkondigde Rosberg over de radio na afloop van de race. Tijdens het podiuminterview vertelde Rosberg vooral ontzettend trots te zijn op zijn team, dat zich na vandaag constructeurskampioen mag noemen.
"De helft van mij is erg teleurgesteld dat ik het verknald heb, maar de andere helft is heel, heel blij. Iedereen in het team verdient dit echt ontzettend. We hebben de belangrijkste titel van het seizoen binnen en ik ben erg blij. Ik kan nog altijd lachen. We hebben geschiedenis geschreven en ik ben erg trots dat ik er onderdeel van heb uitgemaakt. Het is een prachtige dag," aldus Rosberg.
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg

Reacties (26)
Login om te reagerenPosts: 4.805
Daar mag hij ook van balen, het is niet zijn enige fout in de afgelopen weken. Hij is hard op weg om een kampioenschap te vergooien en moet in deze belangrijke fase in Hamilton zijn meerdere erkennen.
Posts: 3.984
En ik maar horen zeggen van de experts op dit forum dat Lewis mentaal een kneus is en nico een koele kikker.
Posts: 632
Rosberg wist dat hij maar een kans had om voor Hamilton te komen. Hij gokte en verloor, in tegenstelling tot de gp's van Monaco, Canada en België, waar hij gokte en won.
Posts: 3.984
Moppersmurf
Monaco? Ik ik een andere race zitten kijken? Nico blokkeerde Lewis toch in de laatste ronde quali, terwijl lewis op pole koers zat?
Posts: 9.505
Ach daar hebben we die fabeltjes weer
Posts: 4.935
Welke fabeltjes? Ayrtons heeft het over bekende en door Rosberg bevestigde feiten.
Posts: 9.505
Raar, ik heb nog nooit van iemand een bevestiging gehoord dat Monaco geen fout was maar expres zou zijn gedaan... Behalve hier op het forum :)
Posts: 5.855
idd van 29 punten voorsprong naar 17 punten achterstand in slechts 4 races tijd!
56punten verpest
Posts: 11.132
Foutje kan iedereen maken , daarna heeft hij zich wel heel goed hersteld , puike wedstrijd van hem :-)
Posts: 17.675
als je met een 2014 Mercedes 2e eindigt mag je zeker niet spreken van een puike race, als hij zich écht goed hersteld zou hebben had hij alsnog gewonnen
Posts: 437
We zitten hier soms wel eens te zeiken op het niveau van de redactie hier. Maar moet je eens kijken naar de telegraaf.
'Rosberg moest na zijn inhaalactie, waarbij hij zijn motor opblies, meteen de pitstraat in...'
Ik vind het echt knap van Rosberg dat hij zijn motor opblies en na een motorwissel (in 4 seconden) gewoon weer terug kon klimmen naar een 2e plaats.
Posts: 2.496
Dat klopt toch gewoon? Heb je niet gezien hoeveel rook er uit de motor voorin de neus kwam?
Posts: 2.263
Haha vast een stagiair....
De Telegraaf staat sowieso niet bepaald voor kwaliteit.
Posts: 17.675
de motoren zijn toch die 4 zwarte ronde dingen? klopt dat hij de voorste 2 opblies, er kwam wel erg veel rook vanaf, ik vind trouwens sowieso dat er bij zo'n F1 wagen gedurende een race wel erg veel motoren gewisseld worden hoor, kan dat niet wat minder?
Posts: 3.229
Ik vond het gewoon een kamikaze actie. Zo van ".....dan kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ik het niet geprobeerd heb". Nee, Nico is door de mand gevallen en Hamilton wordt de terechte kampioen.
Posts: 3.984
Aan de andere kant begrijp ik Nico wel, dat was zijn enige kans en gok en achteraf een terechte gok. Hij is toch gewoon tweede geworden.
Kortom, je kunt het omdraaien en zeggen dat het heel slim was van Nico.
Posts: 9.505
Hij heeft het geprobeerd en een snaarstrakke race gereden.
Posts: 4.935
Hij had wel ongelooflijk geluk dat je hier de hele race kon uitrijden op 1 set banden. Anders zou hij niet tot de tweede plaats geraakt zijn.
Posts: 4.935
5e meerbepaald
Posts: 11.132
Rosberg heeft het ook prima gedaan , beter kun je het niet doen na dat foutje.
Rosberg heeft vaak genoeg het snelste rondje gereden van allemaal , totdat z'n banden oud tot zeer oud begonnen te worden...
Posts: 3.229
Weet je het is gewoon een psychologische kwestie. Na die "fout" kan hij een race rijden zonder druk. Iedere plek die hij naar voren komt is winst. Dat is een heel ander uitgangspunt dan dat je vlak achter de koploper zit en die niet voorbij komt. En dat hij nu wel kon inhalen...laat me niet lachen, die auto is zo snel dat iedere volwaardige F1 rijder dat had gekund. Nico kan een snel rondje rijden maar een racer is het niet. Het is wel lekker om hem in je team te hebben want de PR doet hij hartstikke goed.
Posts: 2.095
goed gedaan van Rosberg na die fout; hij kan dus toch wel inhalen.
Posts: 9.505
Heb hier inderdaad vaak gehoord dat Rosberg dat niet zou kunnen zoals Hamilton dat deed. Hamilton werd hooguit 5e of 4e.
Posts: 1.756
Vroeger had Nico, met deze kamikaze actie, gewoon in de grindbak gelegen: einde race.
Posts: 9.505
Waarschijnlijk had hij het dan ook niet gedaan?
Posts: 1.756
We zullen het nooit weten.
Daarom moeten de grindbakken weer terug. Dan weten we het wel.