user icon
user icon

Plannen gezamenlijke teampresentaties op de tocht

  • Gepubliceerd op 21 dec 2009 08:29
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Het plan om de Formule 1-teams allemaal samen hun nieuwe auto voor 2010 te laten presenteren heeft met een grote terugslag te maken gekregen. Autosport meldt dat het evenement in Valencia op losse schroeven staat.

En dat terwijl de teams het in eerste instantie een goed idee vonden om de kosten te besparen en de sport dichter bij de fans te brengen. De details van de presentatie blijken echter een grotere horde dan verwacht. De kleine teams vrezen dat ze minder aandacht krijgen dan gevestigde topteams als Ferrari en McLaren. Onderhandelingen voor een oplossing zijn nog gaande, maar als die oplossing er niet binnen enkele dagen komt wordt de gezamenlijke presentatie afgelast.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Mooi toonbeeld van saamhorigheid ... uche

    • + 0
    • 21 dec 2009 - 09:09
    • Inderdaad, waarom zouden de nieuwe teams geen aandacht krijgen vraag ik me af. Misschien krijgen ze wel meer aandacht dan de andere teams omdat ze nieuw zijn.

      • + 0
      • 21 dec 2009 - 09:33
  • Marcd

    Posts: 397

    Pfffff krijgen we dat weer.
    ** Het elftal van fc Ecclestone word niet gezamelijk gepresenteerd want de keeper is bang dat hij minder aandacht krijgt dan de altijd scorende spits**

    Wat een gezeur zeg....

    • + 0
    • 21 dec 2009 - 10:36
  • Kosten besparen? Miljoenen uitgeven aan salarissen maar dan wel kosten willen uitsparen van een misschien een paar ton kostende presentatie (?)

    • + 0
    • 21 dec 2009 - 10:44
  • germain

    Posts: 1.748

    Wat een onzin zeg. Wie zegt dat de kleine weinig aandacht krijgen dat ze minder aandacht dan Ferrari en McLaren krijgen vind ik logisch maar om de gezamelijke presentatie daardoor te laten stoppen vind ik dikke onzin.

    • + 0
    • 21 dec 2009 - 13:11
  • Kan ik me best voorstellen. De meeste teams gaven afgelopen jaar afzonderlijk een hele sobere teampresentatie, maar alle aandacht ging in ieder geval wel uit naar hun wagen en hun coureurs. Denk je dat iemand geinteresseerd is in wat Sutil te zeggen heeft als Alonso ernaast staat. Gezamelijke wintertesten vind ik veel interessanter. En dan uitzenden aub!!

    • + 0
    • 21 dec 2009 - 15:39
  • Tuurlijk krijgen de kleine teams minder aandacht. Dat gaan ze niet alleen tijdens de gezamenlijke presentatie merken, maar gedurende het gehele seizoen. Tenzij ze progressie laten zien en mooie resultaten gaan boeken. En daar draait het nou net om in de F1. Je moet niet verwachten dat je je even in kunt schrijven en meteen alle aandacht en waardering van de wereld zal krijgen.

    Of een eigen presentatie een oplossing zal zijn, is nog even de vraag. Wellicht komt er naast de vakpers wat nationale pers opdagen voor de kleine teams of (pay-) drivers.
    Nee jongens, je moet je eerst maar eens bewijzen...

    • + 0
    • 22 dec 2009 - 11:39

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar