Recordbrekende eerste dag kaartverkoop Silverstone
- Gepubliceerd op 09 dec 2009 08:20
-
14
- Door: Rob Veenstra
Circuitdirecteur Richard Phillips: De belangstelling voor kaarten voor onze race van volgend jaar is overweldigend. We mogen ons gelukkig prijzen dat Silverstone en de Formule 1 op zoveel steun van de fans kunnen rekenen. Met twee wereldkampioenen, een Brits team en een veilige toekomst voor de Britse Grand Prix is er veel om optimistisch over te zijn. We zijn vastberaden om de fans een geweldige ervaring te bezorgen, echt waar voor hun geld met entertainment op en naast de baan. Met de MotoGP en Formule 1 kijken we uit naar een druk en spannend jaar.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 848
Was ook wel toe aan positief nieuws over Silverstone ...
Posts: 11.414
Alleen wel jammer dat Tilke die baan onderhanden gaat nemen. Ik vrees dan toch met grote vrezen. Alhoewel het stuk dat hij gaat aanpassen al een stom stuk was. Kan hij dus niet al teveel schade aanrichten :)
Posts: 273
Welk gedeelte wordt aangepast, kan ik daar ergens iets over lezen?
Het heel erg mooi dat het circuit blijft staan in de f1 kalender. Maar die opbrengst van die 6500 kaarten dat valt mij nog meej, kom je op 222,- euro. Geen idee of dit 1 dag is of meerdere en welke plaats je hebt. En of het genoeg is voor Silverstone, dat zij bij maximale kaartverkoop de kosten kunnen dekken.
Posts: 11.414
Het circuit wordt aangepast voor de Moto GP. Nou willen ze de F1 ook op dat aangepaste circuit laten rijden.
Het stuk met Abbey en Bridge wordt vervangen door een \"hap uit het circuit\". Daar is dan ruimte voor extra tribunes.
www.autosport.com/news/report.php/id/80477
Posts: 81
nou ,als tilke zich er mee bemoeit vrees ik voor het ergste,alle oude circuit als nurnburgring hockenheim monza spafrancorchamps zijn pas echte circuit,,die circuit in het verre oosten zijn geen circuit,12m breed en neemt de spanning alleen maar af,als ze verder gaan ,met steeds tilke als baan ontwerper,dan hou je geen mooie circuit,s meer over,,laat die man zich bezig houden met kart baantjes ontwerpen ofzo. of net als max mosley met pensioen gaan,pffffffff
Posts: 273
Die Tilke die heeft zich uiteraard ook te houden aan veiligheidsvoorzieningen. Het zou al heel anders zijn als al die vervelende uitloopstroken weg zijn en daarvoor grindbakken.
Posts: 273
Hockenheimring is ook door Tilke aangepast
Posts: 859
Daarom is er nu ook niks meer aan. De oude Hockenheim was geweldig.
Posts: 11.414
Tsja, je kunt Tilke daar niet echt de schuld van geven. Hockenheim moest het circuit inkorten van Ecclestone. Dat lange rechte stuk was al verprutst door die suffe chicanes erin, dus dat hebben ze eruit laten halen door Tilke.
Tilke heeft die chicanes tenminste vervangen door een plek waar ze echt kunnen inhalen (de Spitzkehre oid)
Dat stadium stuk was altijd al een drama en daar heeft Tilke niets aan gedaan.
Posts: 11.414
Naast Hockenheim is ook Monza door Tilke onder handen genomen.
Posts: 258
Ik begrijp ook niet waarom Tilke steeds wordt ingehuurd..? Het is toch al jaren bekend dat de fans maar ook de coureurs etc. die Tilke banen helemaal niets vinden?
Posts: 11.414
Misschien is er gewoon niemand anders die dit soort dingen doet? Misschien moet je daar zelfs wel een soort FIA accreditatie voor hebben om het te mogen doen.
Posts: 1.265
Het circuit van Portimao is 1 van de weinige circuits van de laatste jaren die niet van de hand van Tilke komt, en die wordt door iedere coureur geprezen om zijn layout. Dus ze zijn er wel, maar het is duidelijk dat Tilke close is met Bernie en de FIA waardoor hij steeds wordt gekozen.
Posts: 273
Ik las ook dat hij het circuit van Turkije heeft ontworpen, ik vind dit wel een fantastisch circuit.
En inderdaad hij MOET de circuits aanpassen van de grote leiders, kan hij ook nits aan doen.