Ondernemingsraad Mercedes begrijpt aanschaf Brawn GP niet
- Gepubliceerd op 17 nov 2009 09:19
-
16
- Door: Rob Veenstra
Tegen persbureau DPA verklaarde hij: Het vertrek bij McLaren was de uitgelezen mogelijkheid om dit dure en controversiële circus de rug toe te keren. We begrijpen niet waarom de raad van bestuur meteen een nieuw Formule 1-project begint. In de fabrieken wordt elke cent drie keer omgedraaid. Werknemers voelen de crisis met minder werkuren en verlies aan inkomen. In deze economisch moeilijke periode zouden we juist moeten investeren in betere marketing voor onze echte autos.
Trending nieuws
-
Red Bull-top steunt Verstappen tijdens cruciale GP van Oostenrijk
Red Bull Racing lijkt alles uit de kast te halen om Max Verstappen aan boord te houden. Tijdens het cruciale raceweek...
25 jun 2026 10:09 -
Red Bull-toekomst Verstappen onzeker: "Ze voeren gesprekken"
Helmut Marko heeft iets meer laten weten over de exitclausules van Max Verstappen bij Red Bull. De toekomst van de vi...
25 jun 2026 11:22 -
FIA grijpt in en geeft weerswaarschuwing af in Oostenrijk
De FIA heeft zoals verwacht een heat hazard afgegeven voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull Ring wordt dit w...
25 jun 2026 09:44 -
Viaplay-zaak gaat verder: F1-race België mogelijk op zwart
De kans is groot dat de Belgische Grand Prix volgende maand toch niet gratis te zien is in Nederland. Het lijkt erop ...
25 jun 2026 12:09 -
Ook Marko geniet van Hamilton-opmars bij Ferrari: "Jackpot voor F1"
Lewis Hamilton heeft volgens voormalig Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko nieuw leven geblazen in de Formule 1. De...
25 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.202 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 133
Tsja, de beste man heeft wel een punt!
Posts: 4.764
Kijk daar komen de eerste zure reacties. Je blijft helaas altijd tegenstanders houden binnen een bedrijf. Kijk maar naar de directeur van Renault, als het alleen aan hem lag was Renault ook al van de grid verdwenen.
Posts: 91
Eigen raar hoe Honda een kettingreactie veroorzaakt heeft en de formule 1 op een jaar tijd bijna alle autoconstructeurs kwijt is buiten Ferrari mercedes en renault. Na deze reactie kan ik maar hopen dat mercedes en renault ook niet de handdoek werpen want dan is de formule 1 gereduceerd tot een raceklasse zonder diepgang. en onbekende weinig zeggende teannamen
Posts: 3.471
De man heeft gelijk. Al zou ik het echt jammer vinden als de prachtige McLarens in een andere kleurstelling zouden komen te rijden. Hoop dat ze dat zilver met rood behouden.
Posts: 11.414
Ik snap ook niet wat autofabrikanten te zoeken hebben in de F1 anders dan een rol als motorleverancier. Die F1 auto\'s hebben meer met de vliegtuigindustrie gemeen dan met straatauto\'s.
Kijk hoe Renault voor schut gaat door zo\'n dom akkefietje met die crash van Piquet. Als motorleverancier sta je daar toch verder vandaan. Met dat spionage schandaal denkt men toch aan McLaren, Ron Dennis en bijvoorbeeld Alonso als de hoofdschuldigen en niet aan Mercedes.
Posts: 689
Dit is een zeer domme reactie van de man. Natuurlijk geen fabrieksteams. Maar als de man over marketing van de eigen auto\'s begint. Dan is dit er juist een. Dat is wat mij betreft ook de reden om fabriekanten uit deze sport te weren vanwege deze reden.
Posts: 646
Honda waren de voorlopers...
Op termijn zullen alle merken uit de F1 verdwijnen.
Het zullen \'nietzeggende namen\' worden van geldschieters met doeken op hun hoofd...
Dat is de toekomst van dit circus.
Geen dus.
Posts: 8.004
todat we vervolgens op bio brandstof gaan rijden en dan is er helemaal geen f-1 meer :)
ik was altijd tegen die budgetcap maar begin er de noodzaak wel meer van in te zien.
Posts: 4.764
Ik was ook wel tegen de budgetcap maar niet tegen een budgetcap op zich. De eisen/voorwaarden e.d. die Mosley had gesteld waren gewoon niet reeel op die termijn.
Ik zou er niet heel veel om geven als de F1 weer bestaat uit Priveteams die met fabrieksmotoren rijden. Dat is wat meer zoals het vroeger was. De F1 hoeft helemaal niet in te boeten aan status omdat er geen grote fabrikanten in zitten die maar met geld smijten en niet presteren.
Posts: 1.278
Ik zal het je zeggen. Omdat Mercedes bezig is aan een opmars in de F1. Ze hebben de sterkste en betrouwbaarste motoren van het veld en nu door de aanschaf van BrawnGP een ijzersterk team met een fantastische teambaas.
Indien Nico Rosberg en eventueel andere toekomstige piloten van het juiste kaliber zijn, kunnen ze volgens mij de sport net zo gaan domineren als Ferrari in de eerste helft van dit decennium!
En zeker in de huidige automobielsector, waar de concurrentie moordend is, is zo\'n sterke reputatie uit de F1 een belangrijke factor...
Posts: 9.887
Reden is simpel: SCHUMACHER gaat voor Brawn / Mercedes z\'n come-back maken.
Redenen:
- Het kan niet anders zijn, want dit is de enige reden waarom directie van Mercedes in zo\'\'n nieuw avontuur zal stappen.
- Ferrari heeft al laten weten dat MS voor komend jaar zijn rol als F1 adviseur niet meer in zal vullen.
- MS heeft zelf al meerdere keren aangegeven niet uit te sluiten volgend jaar te willen rijden. Ferrari heeft geprobeerd 3 wagens aan de start te krijgen om deze reden en dat s mislukt. MS zijn beste optie is om dan naar Brawn te gaan.
Wat gaat dat een mooi seizoen worden zeg!!!!!!!!
Posts: 4.764
Ik geloof er echt helemaal niets van dit gerucht en waar het vandaan komt. Volgens mij is dit gewoon volledig uit de lucht gegrepen. MS heeft ooit eens aangegeven nooit meer voor een ander team uit te komen dan Ferrari. Ok ook daar kan hij op terug komen maar ik zie het gewoon niet gebeuren.
Even voor de duidelijkheid.. Als het wel gebeurd zou ik dat geweldig vinden omdat ik altijd MS fan ben geweest en nog steeds ben. Ik vind jouw reactie alleen niet realistisch. Dat MS niet meer de rol bij Ferrari vervult betekent niet dat hij gaat rijden voor Mercedes iig.
Posts: 9.887
Ik was de belangrijkste aanwijzing nog vergeten waarom Schumacher voor Brawn gaat rijden:
- Norbert Haug heeft gisteren verklaard dat Brawn GP waarschijnlijk nog met een verassing komt qua hun rijders duo.
Ik weet niet wat jij een verassing vindt, maar voor mij zijn alleen Vettel, Raikonen of Schumacher een verassing. Vettel zie ik dit jaar niet verkassen naar Brawn en Raikonen zien we volgens mij niet meer terug op de grid.
Posts: 4.764
Tsja wat voor de een een verrassing is is voor de ander een teleurstelling dus tsja.. zoals ik al eerder zei: ik zou het geweldig vinden als MS weer rijdt maar ik geloof er niets van!
Posts: 15
Geestig! Dit scenario is ook mijn gedachte gepasseerd. Het zal toch niet? Ik vermoed dat \'der Schumi\' z\'n leven heeft verklonken aan Ferrari.
Posts: 2.091
De man heeft helemaal gelijk. Stel je eens voor: Je werkt bij een bedrijf. Economisch gaat het niet voor de wind. Werknemers moeten verplicht minder werken en geld inleveren om de zaak draaiende te houden. Vervolgens besluit de directie om ettelijke miljoenen in een sport te pompen....
Moreel klopt dit niet.
@Maximo: MS in de F1, geloof er niets van..
Mercedes zou er goed aan doen om motoreen te leveren, niet meer niet minder...