Management Raikkonen op bezoek bij McLaren in Woking
- Gepubliceerd op 13 nov 2009 08:56
-
33
- Door: Rob Veenstra
Het gespreksonderwerp laat zich raden, McLaren heeft nog een stoeltje vrij en Raikkonen zoekt nog onderdak voor 2010. De wereldkampioen van 2007 vertrekt na drie jaar bij Ferrari en beschouwt zijn voormalig werkgever McLaren als enige optie om in de Formule 1 te blijven.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (33)
Login om te reagerenPosts: 123
Uitknippen en in je plakboek lachende Kimi plakken. Dit is er weer 1 en die zijn zeldzaam. Ach ja z\'n gezicht zit waarschijnlijk lekkerder met een norse blik.
OT: Ik denk gewoon een kwestie van tijd dat ze dat bekent maken. Persoonlijk zie ik Kimi graag bij McLaren terug. Niet als fan van McL of Kimi maar gewoon als F1 fan. Goede racers zijn altijd welkom. Zeker in een goede auto.
Posts: 11.414
Raikkonen lacht heel vaak. Alleen niet als hij ondervraagt wordt door journalisten nee.
Alhoewel het ook wel afhangt van de situatie ...
www.youtube.com/watch?v=U386HsT-NaA
Mag wel hopen dat McLaren en Raikkonen\'s manager er uitkomen.
Posts: 4.764
Hier nog meer lachmomenten van Kimi ;-)
www.youtube.com/watch?v=XAfdS3niiak
Posts: 44
I hope so.. please Kimi neem dan genoegen met iets minder, zorg gewoon dat je in die McLaren zit!
Posts: 408
Het probleem is dat de afkoopsom die Kimi van Ferrari krijgt (naar het schijnt) hoger is als hij in 2010 niet voor een ander team racet. Kimi\'s salaris moet dus sowieso al hoger zijn dan dat verschil anders is hij - iig financiëel gezien - voor jan joker aan het rondrijden. Daardoor kan hij dus weleens haast onbetaalbaar worden.
Posts: 848
@smvs:
Goed opgemerkt ... we zullen dus binnenkort weten of Kimi een racer pur sang is (en voor spek en bonen gaat rijden) of een goed zakenman.
Posts: 408
De ironie is natuurlijk wel dat het voor Ferrari juist weleens gunstig kan zijn als Kimi bij McLaren instapt. Hij gaat immers echt geen 2e viool spelen en zo zullen de punten gelijker verdeeld worden binnen McLaren. Goed voor de kansen van Ferrari in het rijderskampioenschap. Voor het constructeurs is het een ander verhaal.
Posts: 36
Ik twijfel of het door jou geschetste scenario wel gaat kloppen.
Niet of wie van de twee McLaren rijders de eerste rijder wordt,ik denk dat geen van twee zich zal neerleggen bij de rol van tweede rijder,maar meer de stelling dat Ferrari hier voordeel bij zal hebben.
Je vergeet namelijk dat wat bij McLaren mischien zou gaan gebeuren bij Ferrari op zeker gaat gebeuren met Massa en Allonso
Deze twee haantjes gaan zich niet en nooit neerleggen bij een rol van tweede rijder,ik voorzie zelfs nog meer problemen dan indertijd bij McLaren met Allonso en Hamilton.
Beide zijn ervaren rijders (in tegenstelling tot hamilton indertijd),hebben het zuidelijk temparament en zijn beide zo trots als een pauw op zichzelf.
Posts: 859
Zo zal het ook bij Ferrari gaan dus wat dat betreft is niet zo\'n probleem. Ik hoop in ieder geval dat Raikkonen blijft in F1 en Ferrari eens laat zien waarom ze een stelletje idioten zijn. :)
Posts: 273
Ga ervan uit dat Kimi de rijder pur sang en dat zijn management de onderhandelingen wel regelen.
Zou het een goede zaak vinden als Raikkonen naar Mclaren zou gaan. Hij is een goede rijder en heeft in het verleden goede dingen laten zien bij Mclaren, waaronder vice wereldkampioen achter Schumacher.
Ook Hamilton zal er toch blij mee zijn, hij heeft iemand nodig in zijn team die gelijk aan hem is, waarmee hij zich kan meten.
Al hebben we gezien in het verleden dat twee goede teamgenoten niet altijd goed hoeft uit te pakken.
Posts: 227
Wat ik begrepen heb is dat als Kimi niet rijd, hij 17 miljoen dollar krijgt, zou hij rijden krijgt hij 10 miljoen van ferrari geloof ik, en Mclaren bied hem 5 miljoen aan omdat hij al die 10 van Ferrari krijgt, maar zijn management wil dat niet omdat ze dan meer zouden investeren in Hamilton, zouden ze evenveel in beide investeren dan zouden ze Kimi niet zo snel als 2e viool gebruiken. OID.
Posts: 85
Ze moeten die afkoop gewoon buiten beschouwing laten vind ik. Kimi moet zich ook eerst maar bewijzen naast Hamilton in een gelijkwaardige bolide.
Daar zal het McLaren ook wel om te doen zijn, ze kunnen hem natuurlijk niet meer betalen dan Lewis en als we eerlijk zijn zal dat ook niet terecht zijn. Maar goed we weten eigenlijk niet wat er allemaal gaande is en mischien is het contract al getekend wie weet.
Posts: 435
Voor een paar miljoen naar Brawn, Kimi en Brawn een goede combinatie, de een rijdt hard de ander maakt zeer goede strategische keuzes, maar dat zal wel niets worden.
Posts: 848
@smvs:
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Ik ben er echter nog niet van overtuigd dat Ferrari het komend seizoen daadwerkelijk een competitieve wagen zal hebben.
Posts: 646
Geloof er maar niks van. Of hij rijdt of niet rijdt... enz...
Hij kreeg bedrag X gewoon als afkoopsom om UIT die Ferrari te kruipen. basta!
Dat is al wat we zeker weten en waarschijnlijk blijft het daar ook bij.
Het bedrag zelf weet blijkbaar ook niemand juist te vermelden want de bedragen verschillen soms ettelijke miljoenen. (van 17 tot 25..)
De rest zijn gissingen van journalisten die hun job té ijverig doen met de bedoeling meer te publiceren dan de concurrentie.
Posts: 123
@patrickl: Sorry hoor, ik zit niet dagelijks bij hem op de koffie, dus anders dan in interviews of in pits lopend op TV zie ik hem niet. Misschien kijkt ie vaak op z\'n bankafschriftjes, dan moet ie vast wel lachen...
Was ook maar een grapje, tis al genoeg vitten op elkaar\'s reactie.
Posts: 323
Ik denk dat Kimi en Lewis beiden hebben bewezen dat ze een flink potje sturen kunnen. Met Vettel zijn het de 3 coureurs die de top vormen van het hele F1-veld. (Alonso moet het bij Ferrari eerst nog maar eens laten zien of hij ook (nog) aanhaken kan bij voorgenoemden...)
Als Ferrari fan gun ik Kimi het beste en dan ik McLaren in mijn ogen inderdaad de enige optie. Hopelijk komt die deal er dus snel in Woking..... eens kijken wie dan de nummer 1 binnen het team wordt! ;-)
Posts: 150
Vettel moet nogmar eens laten zien wat hij waart is. Hij heeft allen nog maar van pole gewobnen behalve in abu dhabi maar de plaats van lewis was een cadeautje. Heb vetel nog nooit zien knokken en dan zien winnen. Hij wordt door iedereen maar de lucht in geblazen en dan beweer je nog dat alonso niet in dat rijdje thuis hoort! Ga is heel sbel de fia jaaroverzicjten van 2005 2006 en 2007 bekijken.
Posts: 2.250
Brazilië niet gezien? van 15 naar 4, en nog eens de grote held van de dag, Button, ingehaald.
Ook moet je het maar kunnen om pole te krijgen. Hij is een groot talent. Hij moet nog veel leren, maar hij is toch erg goed!
OT: Kimi for McLaren! Hamilton en Raikkonen lijken me droomduo. Kimi trekt zich niet aan wie zijn teammaat is, en rijdt gewoon zo snel hij kan. Hij ziet wel waar hij uitkomt.
Posts: 1.725
De race van Vettel in Brazilië samengevat:
Hij is gepasseerd:
- 5 uitgevallen wagens
- 2 newbies (Kobayashi en Liuzzi)
- 2 kinderen in Toro Rosso\'s
- een in brand gestoken Raikkonen
- Barrichello met een lekke band
- Button (dit lijstje geldt voor hem ook trouwens)
en jij vond hem erg goed?
Posts: 150
Hamilton niet gezien van 18 naar 3 ?
Posts: 11.414
Als Raikkonen voor Hamilton eindigt dan zitten ze samen voor de Ferrari\'s. Zie niet in hoe dat gunstig voor Ferrari uit zou pakken :)
Posts: 11.414
Lol, Button\'s management is ook gezien in Woking.
Posts: 222
Het is maar wat je lol noemt.... McLaren wilde niet iemand die voor het geld racet, maar Button gaat mogelijk weg bij Brawn vanwege het geld. Button nooit iets gepresteerd hij was zelfs slecht in de 2e helft van 2009.
Posts: 11.414
Dat is toch grappig dan?
Posts: 38
Ach mannen als wij maar wat sensatie te zien krijgen!
Of button of kimi in een mc laren rijdt of in een brawn knallen moeten ze en minder klagen!
Dan vind ik het ook niet erg om ruim 150 euries te betalen om naar ze te komen kijken!
En als ze ergens anders een paar knaken meer kunnen krijgen in een mindere auto ben je gewoon een loser.
En dan hebben ze het over halveren van een salaris van 6 miljoen kansloos toch.
Op naar volgend jaar k\'heb er zin in hopelijk nog met sauber erbij en natuurlijk kimi ook waar dan ook want rijden kan die jongen echt wel.
Posts: 102
Kimi lekker in die Mclaren stoppen please!
Die 2 milj minder volgend jaar moet toch niet uitmaken.
Posts: 1.052
Haha Raikkonen naast Hamilton... Als hij Massa al nieteens aan kon, kan hij het naar Lewis helemaal vergeten!
Posts: 11.414
Raikkonen werd in 2007 WDC (terwijl Massa 4e werd ofzo) en hij reed Massa ook zoek in 2008 toen de auto nog niet verpest was. Het is echt maar voor een paar races geweest dat Massa echt beter ging dan Raikkonen.
Posts: 1.052
Ja en ik ben de paus.
Al eens aan gedacht om cabaretier te worden? Je zal het goed doen op een podium met jou grappen.
Raikkonen was dus in die 3 jaar echt niet beter dan Massa.
Kun je leuk allemaal smoezen bij gaan halen over onwikkeling en dat Massa werd voorgetrokken. Wat een Bullshit.
Mocht hij naar Mclaren gaan dan redt hij het nooit tegenover Hamilton... mocht dat wel zo zijn, dan zegt dat heel wat over Massa.
Posts: 11.414
Raikkonen werd WDC. Massa niet. Is dat beter of slechter?
Hadden ze die auto niet verneukt dan was Raikkonen er ook wel kampioen mee geworden in 2008. Die 5 races aanmodderen hebben zijn seizoen gewoon verkloot. Daarvoor lag hij nog aan de leiding voor het kampioenschap.
Posts: 102
Ach we zullen zien. Kimi is volgens mij pas 2 keer acher zijn teamgenoot geeindigd, debuutjaar mclaren en vorig jaar..
Posts: 408
Misschien onderschat jij Massa gewoon.
En het is ook niet zo dat Massa Kimi volledig om de oren reed. Ja, Kimi heeft zijn dip gehad (waar dat dan ook aan lag) en Massa had het in 2008 idd beter voor elkaar, maarja in 2007 was het nog andersom remember.