Campos Meta Team bevestigt Bruno Senna als racecoureur voor 2010
- Gepubliceerd op 02 nov 2009 08:52
-
7
- Door: Rob Veenstra
Campos Meta-directeur Enrique Rodriguez de Castro: Voor Campos Meta 1 is het een buitengewoon grote eer om de naam Senna terug te brengen in de Formule 1. Senna zelf: Ik ben verguld dat ik mijn levenslange droom waar ga maken. Nu is het tijd om nieuwe doelen te stellen. Het project Campos Meta 1 is ontworpen om op en naast de baan succes te hebben.
Trending nieuws
-
Norris deelt eerlijke mening over snelheid van McLaren
Lando Norris heeft een goed gevoel voor de rest van het raceweekend in Barcelona. De Brit noteerde de snelste tijd in...
12 jun 2026 21:22 -
McLaren behoudt geloof in wereldtitel: "Er moet een ommekeer komen"
McLaren weigert de strijd om de wereldtitels in 2026 al op te geven. Ondanks een moeizame seizoenstart en de dominant...
12 jun 2026 20:56 -
Antonelli komt met zorgwekkend bericht: "Het was heel erg lastig"
WK-leider Andrea Kimi Antonelli heeft een lastige start van het raceweekend in Barcelona achter de rug. In de eerste ...
12 jun 2026 20:22 -
Wolff steunt FIA-besluit over Red Bull-motor
Bij het team van Mercedes staan ze volledig achter de keuze van de FIA om de Red Bull-krachtbron aan te wijzen als de...
12 jun 2026 19:53 -
Red Bull reageert voor het eerst op opvallend FIA-besluit
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft voor het eerst gereageerd op de ADUO-bevindingen van de FIA. Tot verbazing van...
12 jun 2026 19:19
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Campos
- Basis Valencia, Spain, Spanje
- Luca Ghiotto
- Fernando Alonso 2
- Mitch Evans 7
- Sean Gelael 8
- Ralph Boschung 11
- Lando Norris 11
- Alex Palou 12
- Stefano Coletti 12
- Robert Vișoiu 12
- Roberto Merhi 12
- Dorian Boccolacci 14
- Jack Aitken 15
- Alex Palou 22
- Steijn Schothorst 23
- Konstantin Tereshchenko 24
1.824 reacties op Campos
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Campos

Reacties (7)
Login om te reagerenNathieF1
Posts: 1.966
Mooi, ben erg benieuwd of hij ook kan laten zien dat hij Senna bloed in zijn aderen heeft. Weet iemand trouwens hoe het staat met de ontwikkelingen van dit team richting de start van volgend seizoen?
renzo
Posts: 932
@nathieF1, wat dacht je ervan dat de andere rijder mischien wel Piquet jr. gaat zijn ? Of de la Rosa.
Ramshoek
Posts: 1.016
Op een Duitse site staat een heel verhaal over de 4 nieuwe teams en het team van Sauber Ferrari, dat nog steeds geen startbewijs heeft.
Van de nieuwe teams schijnt alleen Manor de financien redelijk op orde te hebben (met dank aan Virgin). Maar ze gaan daar een auto bouwen zonder gebruik te maken van een windtunnel. Of dat zo pienter is...
Bij Campos schijnt het budget dusdanig onzeker te zijn, dat gedoodverfd kandidaat De La Rosa zich nog niet aan het team durft te binden. Zou Senna gewoon een pay driver zijn?
Lotus F1 heeft een foto laten zien van een F1 windtunnel model, maar volgens de kenners is dat gewoon een modelletje van de Force India bolide van dit jaar, welke destijds ontworpen is door Mike Cascogne (nu baas bij Lotus F1). Of ze daar tijdig een nieuwe bolide klaar hebben is nog even afwachten.
USF1 blaast hoog van de toren. Heeft vandaag bijvoorbeeld de plaats voor hun europese basis bekend gemaakt. Tijdens recente inspecties door de FIA wisten ze nieuwe gereedschappen te tonen, waarmee ze een paar leuke vleugels in elkaar kunnen boetseren. Een F1 auto, da\'s nog even een bruggetje verderop (...).
Sauber Ferrari is een bewezen factor in de F1. Ze hebben ervaring, fantastische faciliteiten, hun nieuwe auto ligt mooi op schema, er staat een krabbel onder een motorendeal met Ferrari en financier Quadbak schijnt toch echt een betrouwbare partij te zijn.
Het is te hopen dat Jean Todt in durft te grijpen en desnoods een van die onzekere nieuwe partijen over boord kiepert ten einde een bewezen team als Sauber voor de F1 te behouden.
Maar de tijd dringt!
WH
Posts: 206
@Ramshoek
Olav wist gisteren al te melden dat Senna een paydriver is
Ramshoek
Posts: 1.016
@WH
Ik kijk al het hele jaar BBC (Sorry Olaf...)
alonso fan
Posts: 10.412
olaf melde idd ook dat de andere rijder mis nelson werd. (nog niet zeker) zal dan ook geld mee brengen? (zal het even zeggen niemand leest tekst van happy @renzo) maar ik melde het gisteren al.
patrickl
Posts: 11.414
Dat Piquet\'s vader bezig is een stoeltje te kopen voor zijn zoon is al een tijdje bekend:
www.f1today.nl/nie(...)j-campos-meta-team/
Ik vraag me toch af wat deze nieuwe teams kunnen gaan presteren. Normaal gesproken heb je een paar jaar voorbereiding nodig voordat je een F1 team begint. Nu hebben ze feitelijk maar een paar maanden de tijd.
Dat Senna met Manor en Campos bezig was was ook al een tijdje bekend. Hij zou nog eerst nog een test bij Renault gaan doen, maar heeft nu dan blijkbaar toch maar gewoon getekend. Dat hij getekend had bij Campos was vorige week al bekend.
Lijkt me eerlijk gezegd niet echt een slimme beslissing, maar hij zal er vast een goed gevoel bij hebben dat dat team echt wat wordt.