user icon

Nelson Piquet senior dreigt met aanklacht tegen Renault

  • Gepubliceerd op 26 okt 2009 16:29
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Nelson Piquet senior geeft het team van Renault twee weken de tijd voor excuses. De Franse renstal steunde in eerste instantie Flavio Briatore in crash-gate en stond achter de juridische stappen tegen de Piquet-familie.

Later werd de Italiaan aan de kant geschoven voor zijn aandeel in de opzettelijke crash van Nelson Piquet junior in Singapore 2008. Piquet senior eist nu een verontschuldiging. “Renault heeft twee weken. Als ik dan nog niks gehoord heb, dan dien ik een aanklacht in”, zo liet de Braziliaan tegenover Auto Motor und Sport weten.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • sloggerke

    Posts: 646

    Die domme Piquets weten echt niet van ophouden he!

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 16:42
  • hbas

    Posts: 3

    heb het zo gehad met die vent hij brengt zijn zoon meer schade toe dan dat hij hem helpt

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 16:47
  • Het enige dat hij hiermee kan bereiken is dat renault zich terug trekt. Dat is dan weer goed nieuws voor Sauber, maar daar zullen de monteurs van renault weinig aan hebben. Ik denk dat niemand piquet junior nog aan neemt als senior continu stampij maakt over de \"kansen\" van zijn zoon.

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 16:50
  • Die juridische stappen waren omdat de Piquet familie Renault/Briatore gechanteerd zou hebben om Junior\'s plek te behouden bij het team.

    Het feit dat Briatore en Renault bekend hebben dat ze inderdaad chantabel waren doet daar toch niets aan af? Sterker nog dat maakt het alleen maar waarschijnlijker.

    Het zou mij niets verbazen als Piquet tegen Briatore gezegd heeft dat hij naar de FIA zou stappen met zijn verhaal als hij zijn plek kwijt zou raken.

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 16:53
  • wat een maf is die gast ook! even sorry af dwingen? hij zal dat zoontje van hem paar schoppen onder zijn hol moeten geven.

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 16:53
  • renzo

    Posts: 929

    @de redactie, Piquet Sr. heeft volgens mij nog meer gezegd. Maar gelijk heeft hij.

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 17:05
    • Mirani

      Posts: 2.943

      En wat heeft dat figuur nogmeer gezegt? En waarom heeft hij gelijk?

      Volgens mij kan je nooit excuses eisen, alleen maar daarop hopen. En zeker niet op de manier. Ik wil excuses, want anders… Nee, dat figuur mag lekker zijn mond dicht houden en nooit meer in het nieuws komen. Op een onbewoond eiland gaan wonen zonder enige contact met de buitenwereld. Gewoon een voorbeeld.

      • + 0
      • 26 okt 2009 - 22:56
    • natuurlijk geef jij deze rare/nare man gelijk. ik had niet anders van je verwacht...pffff

      • + 0
      • 26 okt 2009 - 23:07
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Zucht!

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 08:05
  • klaasdw1

    Posts: 173

    Nou, met zo een manier van omgaan met de zaken kan Piquet JR zijn F1 loopbaan wel volledig vergeten, je zou schrik krijgen van zo een kerels in je team te hebben!

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 17:09
  • Gompie

    Posts: 4.951

    En wat denkt dat baasje daarmee te bereiken? Je zoon is een hooguit middelmatige coureur maar een top-matennaaier en meer niet.

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 18:50
  • zucht................

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 19:38
  • Darjonf1

    Posts: 65

    flikker toch op zou ik zeggen.piquet is schuldig verklaard, renault is schuldig verklaard dus wat valt er nu dan nog te zeiken?

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 19:49
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    OH Myf*cking G.O.D.: de Piquetjes beginnen de Goor en Geer van de F1 te lijken. Als ze maar in het nieuws komen.

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 21:07
  • Marcd

    Posts: 397

    Het enige wat nog irritanter is dan die oude Piquet is de reclame op deze site \"JE BENT DE 100.000 STE BEZOEKER, DIT IS GEEN GRAPJE !!\" nou f1today dat is niet zo best want ik ben al weken de 100.000ste bezoeker .

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 06:37
  • Piquet Sr. moet zijn grote muil eens houden. De Lakeman van de F1! Dat hij zijn incompetente ruggegraatloze zoontje kon gebruiken om Flavio een poets te bakken zal hem goed hebben gedaan maar nu moet hij niet overdrijven. Nelsinho is de F1 niet waardig, een oud-wereldkampioen zou dat moeten zien. Een keer heeft hij zijn auto opzettelijk in de muur geprikt nou boehoehoe. En die overige 16 keer dan? Ik begin Flav meer en meer; als je toch (bijna) zeker weet dat het ventje op zn plaat gaat, waarom dan niet ten faveure van je andere coureur die wel weet hoe hij punten moet scoren. Dat Piquet immuniteit gekregen heeft is pas een reden voor een rechtzaak.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 08:27
  • renzo

    Posts: 929

    Het gaat er natuurlijk om dat senior vind dat zijn zoon schade is aangedaan door leugens van Briatore, en dat Renault daar blind achter is gaan staan terwijl ze amper 3 dagen later Briatore de laan uitsturen. Dat is zeer inconsequent maw. er klopt iets totaal niet aan de houding van Renault, Renault had beter moeten weten. Niks chantabel. Briatore is degene die Nelson Jr. heeft gechanteerd.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 08:37
    • Kubica

      Posts: 3.959

      Oh? En Piquet heeft niet gezegd: \'verleng m\'n contract want anders stap ik naar de FIA\'? En zou Renault niet gehandeld hebben op het moment ze de indruk kregen wat Briatore gedaan zou hebben? En nogmaals, Piquet jr. heeft boter op z\'n hoofd. Hij heeft braaf meegewerkt met het plan en trekt pas later, als chantage/wraak middel, z\'n muil open.

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 09:48
    • @renzo aub hou op met nelson te verdedigen! is geen f1 materiaal klaar!!!! nog even en niemand weet meer wie nelson is/was.

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 10:22
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Wie moet dan een \"excuses\"afdwingen? Als het al zo is, dan zou zoontje Piquet het toch moeten doen en niet SR.? Die is toch niet ontslagen? Die was toch geen Manager? Naar mijn weten is Nelinho 22 en dus volwassen ( ja ook in Nederland!) Maar joh, blijf jij maar in sprookjes geloven! Ben je toevallig Nederlandse familie van Nelsinho? Dat zou mij nl. niets verbazen!

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 14:45
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Vreemd ... volgens mij hebben de Piquets en Briatore nog bijster weinig met de F1 te maken!?!

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 09:26
  • Tjongejonge, ga zo door pappie, met het beschermen en verwennen van je zoontje. Daar zal hij een grote zelfstandige jongen van worden.
    Hoe oud is Nelsinho nu? Die moet toch zijn eigen boontjes kunnen doppen. Als \'pappa\' zich nergens mee had bemoeid dan had hij nu ook geen excuses nodig gehad.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 10:01
    • idd denk eerder dat pappa zijn verdere f1 loop baan stuk heeft gemaakt dan renault.

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 10:27
  • Maximo

    Posts: 6.757

    Rare vent die Nelson! Wat heeft een excuus nou voor waarde als dat onder dwang van een rechtzaak moet gebeuren.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 12:04

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar